Przejdź do treści

Agencja Marketingowa

Strona główna » Blog o biznesie i marketingu » Narzędzia marketingowe » 7 sposobów na zdobycie zaufania klientów w branży e-commerce

7 sposobów na zdobycie zaufania klientów w branży e-commerce

Jak zyskać zaufanie Klienta w sieci? Chyba nikt nie zrobi zakupów w sklepie internetowym, który wydaje mu się podejrzany, nieuzupełniony czy przestarzały, ale czy tylko to odbiera zaufanie potencjalnego klienta? Nie! Zobacz, co warto sprawdzić, by zdobyć zaufanie i zyskać klientów!
Będąc nową firmą, czasem trudno zadbać o wszystko naraz.  Kwestia budowania zaufania w branży e-commerce ma szczególnie duże znaczenie. Co zrobić, by odwiedzający Twój sklep byli pewni rzetelności od pierwszych kroków? Poznaj sprawdzone sposoby na zyskanie zaufania Klientów w sieci!

1. Spójny i profesjonalny wizerunek

Co to właściwie oznacza? Ogarnij chaos komunikacji, kolorów czy informacji. Zadbaj o prostą i przejrzystą ścieżkę zakupu. Im mniej, tym lepiej. Klient zazwyczaj chce konkretnych informacji o danym produkcie, który kupuje. Ułatwiaj mu do nich dostęp, zadbaj o odpowiednie opisy. Styl w jakim wykonany jest sklep zależy od branży, oraz oferowanego produkty i tak naprawdę ma drugorzędne znaczenie, ale przejrzystość, dobrej jakości zdjęcia, poprawne opisy to podstawa! Klientów odstraszają skomplikowane procedury. Dlatego dbaj o to, by finalizacja zakupu była szybka i prosta. Ułatw klientom szybkie zadanie pytania i uzyskanie wszystkich ważnych informacji o produkcie w jak najkrótszym czasie.

2. Opinie i rekomendacje 

Dużym atutem są opinie innych klientów, to swego rodzaju społeczny dowód na Twoją rzetelność. Zdecydowanie pomaga w zdobyciu zaufania. Umieszczenie opinii pod produktami czy na podstronach, najlepiej w taki sposób, by móc zweryfikować ich prawdziwość np. poprzez link do pozostałych rekomendacji na Facebooku czy w Wizytówki Google. Dodanie loga współpracujących firm będzie dodatkowym atutem. Warto pomyśleć również o pokazaniu dyplomów, certyfikatów, nagród, wyróżnień w branży, okolicy, czy innych potwierdzeń  świadczących bezpieczeństwa transakcji i Twojej firmy.

3. Zostaw dane do kontaktu i godziny otwarcia

Tak oczywiste, a jednak nie do końca. Jest wiele ludzi, która mimo, że chce kupić online, potrzebuje kontaktu z człowiekiem. Czasem dlatego, że to pozwala jej zaufać danej firmie, innym razem potrzebuje porady przed zakupem. Pamiętaj, by pozostawić do siebie dane kontaktowe i odpowiadać na każde pytanie. Badania przeprowadzone przez firmy specjalizujące się w obsługujące klientów e-commerce, pokazują, że dzisiejszy konsument online potrzebuje uzyskać odpowiedź maksymalnie w ciągu 20 minut, później zapomina lub kupuje w innym miejscu. Wiem, nie zawsze jest to realne, ale postaraj się odpowiadać na wiadomości czy telefony od klientów od razu w miarę możliwości, w godzinach określonych na stronie. To zwiększa poczucie bezpieczeństwa Twoich klientów i skuteczniej sprzedaje. Dowodem na to są zachowania wielkich korporacji, które prześcigają się w nowych sposobach komunikacji z klientem, czy to poprzez przycisk “zamów rozmowę”, czy automatyczne boty, czaty na żywo.

Potrzebujesz sklepu online? Zobacz nasze portfolio: ambitnamarka.pl/uslugi/strony-internetowe-sklepy-online-i-platformy-kursowe/

4. Informuj precyzyjnie

Obecna logistyczka i szybkość, przyzwyczaiła nas, że kupujemy i praktycznie kolejnego dnia produkt już jest. Jeśli masz taką możliwość, wysyłaj produkty szybko i sprawnie, ale jeśli z jakiegoś powodu, na Twój produkt klient musi zaczekać dłużej niż 3-5 dni – poinfomuj go o tym i dodatkowo napisz dlaczego. Podam Ci przykład dlaczego. Sama robiąc zakupy, sprawdzam ile będę czekać na daną rzecz. Jeśli kupuję ubranie i widzę, że czas oczekiwania to 14-30 dni, jest to dla mnie podejrzane! Sprawdzam, czy przesyłka przypadkiem nie idzie z Chin, jeśli tak – rezygnuję. Oczywiście, może być tak, że sprzedajesz w promocji na pre-order, albo czekasz na towar – napisz o tym! Natomiast jeśli szukam danej rzeczy i widzę, że na kilku aukcjach/sklepach ten sam produkt ma różny czas oczekiwania – zazwyczaj wybieram ten, w których stosunek czasu do ceny jest dla mnie akceptowalny. Czy wiesz, że niektóre sklepy e-commerce mają opcję dopłaty do przyspieszonej wysyłki?

Z drugiej strony jeśli w opisie widzę, że na x produkt muszę poczekać 10 dni i czytam, że powodem jest wykonanie go na indywidualne zamówienie, sprawdzenie jakości, potrzeba wyschnięcia farby itp to wiem, że tak trzeba i , że sprzedawca oferuje jakość, która wpływa na czas oczekiwania.

Bądź transparentna i szczera. Jeśli na wysyłkę potrzebujesz tylu dni, bo masz siedzibę w miejscu, do którego kurier dojeżdża tylko 2 razy w tygodniu, nie kłam, że wysyłasz szybciej, bo zbierzesz negatywne opinie. Pamiętaj, że każdy minus może być Twoim plusem, opisz to ciekawie z korzyścią dla siebie i klienta, w miejscu “dostawa”.  Możesz ubrać to w ciekawy i kreatywny sposób, że paczka/produkt musi leżakować 48h w spokoju i czekać na kuriera…

Mam nadzieję, że już wiesz, dlaczego tak ważne jest informowanie o czasie wysyłki.

5. Wybór przesyłki oraz płatnika

Przekonałam się o tym osobiście, kiedy przez chwilę prowadziliśmy sklep zoologiczny czy butik online. Analizując zamówienia Klientów, okazało się, że musimy mieć aż 5 rodzajów wysyłki jak kurier, paczka w ruchu, inpost czy poczta polska oraz różne rodzaje płatności: przelew tradycyjny, blik, karta, szybkie płatności. Dlaczego? Bo klienci wybierający nasze produkty mieszkali w małych miejscowościach, do których kurier nie dojeżdżał regularnie, nie mieli w pobliżu paczkomatu, więc wybierali przesyłkę pocztą polską – bo ta jest w każdej mniejszej mieścinie! Wpadłabyś na to? Niestety wielu przedsiębiorców otwierających e-commerce nie zdaje sobie z tego sprawy, nie analizuje do końca tego, kto będzie jego klientem. Patrzy na swoją wygodę i wybiera swoją ulubioną formę wysyłki.

Podobnie jest z opcją płatności za pobraniem. Bardzo duża część Polaków zamawia w ten sposób, mimo, że przesyłką jest droższa. Dlaczego? Obracają tylko gotówką, nie mają środków na koncie czy chcą, aby paczka szybko do nich przyszła. Kolejnym argumentem jest właśnie brak zaufanie do sklepu. Przyjdzie to zapłacą, nie nie to. Nic nie tracą w ten sposób. Także jeśli masz taką możliwość, wprowadź przesyłki za pobraniem.

6. Napisz o sobie

Kim jest osoba obsługująca sklep? Kto założył e-commerce i z jakiego powodu? Czy wiesz, że zakładka “o nas” jest jedną z częściej klikanych? Lubimy wiedzieć, od kogo kupujemy. Lubimy kupować od ludzi z podobną historią, wyglądem, stylem. Wreszcie lubimy kupować od kogoś, kogo lubimy. Dlatego jeśli jeszcze nie masz uzupełnionej zakładki “o nas” czy to “poznaj nas” zrób to! Napisz kilka słów o tym dlaczego powstał ten sklep, kto nim zarządza, kto pracuje, dlaczego i od kiedy. Koniecznie dodaj swoje zdjęcie, czy zespołu, a nawet miejsca, w którym pakujesz paczki czy przyjmujesz zamówienia. Może to być całkiem fajna historia. My ludzie, lubimy historie.

7. Aktualizacja strony

Zadbaj o aktualizację strony w jej środku pod kątem technicznym, dzięki temu nie będzie spowalniała czy wyrzucała błędów, ale również od strony klienta. Pamiętaj o wyłączeniu i zmianie nieaktualnych banerów, kodów, opisów, produktów.

Nie byłabym sobą, gdybym nie namówiła Cię do pisania bloga/aktualności na stronie, to naprawdę pomaga w pozycjonowaniu i robi Ci zasięgi! Więcej o tym w innych materiałach. Jeśli potrzebujesz pomocy w tym jak włączyć bloga na stronie WordPress, aby skutecznie pisać artykuły sprzedażowe, napisz do nas.

Coś jeszcze? Pomyśl, na co zwracasz uwagę Ty podczas pierwszego styku z daną firmą. To może być pomocne we wdrożeniu również w Twojej firmie.

Zobacz nasze portfolio: ambitnamarka.pl/uslugi/strony-internetowe-sklepy-online-i-platformy-kursowe/

Tagi: