Przejdź do treści

Agencja Marketingowa

zdjęcie przedstawia ręke trzymającą magnes do lead magnetu

Czy podczas szkoleń sprzedażowych zdarzyło Ci się słyszeć zwrot „lead magnet” czym jest? Jak go przygotować i w jakim celu może Ci się przydać?

Lead Magnet to tak zwany magnes na klienta. Wykorzystywany jest zazwyczaj podczas sprzedaży produktu czy usługi online. To rodzaj darmowego produktu, porady, czasem checklisty albo jednego rozdziału książki/ebooka czy czasowego dostępu do kursu. Lead Magnet stosuje się w dwóch celach.

  • Aby pobrać dane typu email, telefon od potencjalnego klienta zainteresowanego naszym produktem/usługą
  • Aby zainteresować klienta naszym produktem i pokazać mu, co może otrzymać za opłatą

Lead Magnet powinien być na tyle ciekawy i wartościowy, by klient faktycznie chciał zakupić cały nasz pełnowartościowy produkt, ale z drugiej strony nie może oddawać całej wartości naszego produktu, by chciano zapłacić za resztę.

Jak stworzyć atrakcyjny Lead Magnet?

Niestety czasy kiedy konsumenci zapisywali się na newsletter „za nic” już dawno minęły. Budowanie bazy email/tel klientów to długo trwały proces. Lead magnet może go przyspieszyć i uatrakcyjnić. Ważne, by ten magnes faktycznie przyciągnął. Dlatego warto pomyśleć nad wartościowym i ciekawym materiałem dla naszego odbiorcy, który faktycznie będzie chciał mieć.

Przykładowe Lead Magnety w branżach.

Gastronomia: przepis na TOP danie z restauracji, sos, konfiturę, sezonowe menu, zabawę dla dzieci podczas gotowania

Beauty: przepis na maseczkę, krem, wideo z masażem w domu, ćwiczeniami czy jednorazowa zniżka na daną usługę

Fashion: porada na temat ubrań, stylu, sylwetki, prania

Co należy zrobić, aby otrzymać Lead Magnet?

Zazwyczaj zostawić swoje dane typu telefon, email. Zapis odbywa się poprzez box newslettera, po wpisaniu wymaganych danych i wyrażeniu zgód, powinniśmy otrzymać na emaila potwierdzenie, a po zatwierdzeniu go link do naszego Lead Magnetu, czy to do pobrania, czy do odtworzenia. Taki materiał wysyłany jest automatycznie do odbiorcy, nie musisz tego robić ręcznie. To ważne, aby trafił do niego szybko, ponieważ zazwyczaj jest on zainteresowany tą treścią tu i teraz. Jeśli nie posiadasz newslettera lub nie chcesz za niego płacić możesz skorzystać z darmowych wtyczek na WordPress lub skorzystać z  opcji udostępnienia takiego pliku poprzez podstronę z hasłem, dysk google czy dropbox. Jeśli potrzebujesz w tym pomocy, napisz do nas!

Jak zrobić Lead Magnet?

Wszystko zależy od tego, czym chcesz się podzielić? Czy wybierzesz firmę wideo, czy plik do czytania, przeglądania? Możesz wykonać go w word i zapisać w pdf albo zrobić piękną grafikę ze swoim logo i kolorami marki. Jeśli potrzebujesz wsparcia graficznego, możesz odezwać się do nas zajmujemy się składem ebooków a Lead Magnet jest takim mini ebookiem, albo zakupić nasz kurs, w którym dzielimy się wiedzą z zakresu sprytnego tworzenia grafiki.

Kurs online: Grafika dla firmy zacznij tworzyć banery, ulotki i grafiki

 

Agencja Marketingowa