Przejdź do treści

Agencja Marketingowa

Strona internetowa dla salonu kosmetycznego - co powinna zawierać
Strona główna » Blog o biznesie i marketingu » Branża beauty » Strona internetowa dla salonu kosmetycznego – co powinna zawierać

Strona internetowa dla salonu kosmetycznego – co powinna zawierać

Prowadzisz salon kosmetyczny lub salon beauty i przygotowujesz się do stworzenia strony internetowej własnego lokalu? Świetnie trafiłaś! Wykonaliśmy już ogromną ilość stron www dla tej branży i w tym wpisie poradzę Ci co powinno się znaleźć na Twojej stronie www.

Zacznijmy od początku. Oczywiście najpierw musisz wybrać domenę i hosting. Z tym pierwszym to sprawa jest bardzo prosta. Wybierasz domenę tak jak brzmi Twój salon piękności. Dla przykładu: jeśli lokal nazywa się “Sky Beauty” to domena najlepiej gdyby się nazywała “skybeauty.pl”. Jeśli jest zajęta to nie wszystko stracone. Zawsze możesz dodać np. myślnik (“sky-beauty.pl”) lub dodatkowe słowo “salonskybeauty.pl”. Polecam skupić się na końcówkach domen jak .pl lub .com.pl. Lepiej nie używać końcówek takich jak waw.pl czy podobnych bo co będzie jak przeniesiesz salon w inne miejsce?

Skoro masz już wybraną domenę to pora zastanowić się nad hostingiem. O hostingu napisałem już sporo artykułów, które możesz sprawdź tutaj. Roczny koszt hostingu to około 200 -400 zł.

Przejdźmy już teraz do konkretów. Z pewnością Twoja strona www będzie zbudowana na silniku WordPress. Jest to najbardziej elastyczny i intuicyjny silnik używany do tworzenia stron. Twoja strona internetowa powinna zawierać takie zakładki jak: Strona główna, o nas, cennik, usługi, kontakt. Są to najważniejsze zakładki, które muszą się zawsze znaleźć na stronie. Można dodać także zakładkę “blog”, która zwiększy widoczność Twojego salonu beauty na rynku.

Co powinna zawierać strona internetowa dla salonu kosmetycznego?

Strona główna 

Jak sama nazwa mówi. Główna strona Twojej witryny, która wyświetla się zaraz po wejściu na stronę. Stanowi też swego rodzaju skrót pozostałych zakładek. Na stronie głównej powinien się znaleźć przykuwający oko slajder, wypisane usługi, krótka informacja o Tobie lub salonie kosmetycznym, opinie Twoich klientek, mała galeria, formularz kontaktowy i linki do social media.

O nas

Na tej stronie klient ma się dowiedzieć jak najwięcej informacji o Tobie, Twoim salonie kosmetycznym i Twoich pracownikach. Tutaj warto zawrzeć otrzymane certyfikaty, posiadane umiejętności, wyróżnienia i szkolenia. Możesz umieścić także otrzymane opinie. Dobrze byłoby dodać także profesjonalne zdjęcia załogi i lokalu i jeśli posiadasz – film.

Cennik

Ładnie opisany cennik z dokładnymi cenami to podstawa. Dzięki, temu klient wie czego się spodziewać. Dodatkowo może zobaczyć jakie usługi świadczy Twój lokal. Świetnie gdyby taki cennik dałoby się pobrać również w formie PDF. Nie warto jednak dawać cennik w formie graficznym, ponieważ mogą być problemy z jego responsywnością na urządzeniach mobilnych.

Usługi

Dobrze opisz wszystkie usługi i dodaj profesjonalne zdjęcia zabiegów. Warto napisać tutaj: dla kogo są te zabiegi, jakie są przeciwskazania i ew. skutki uboczne. Dopisz również ich koszt (od).

Kontakt

Ostatnia najważniejsza zakładka, która umożliwi klientce skontaktowanie się z Twoim salonem piękności i umówieniem się na wizytę. Tutaj dodajemy wszystkie potrzebne linki, adres, mapę Google, linki do social media i formularz kontaktowy.


To tyle jeśli chodzi o podstawy. Twoja strona internetowa będzie z pewnością się pięknie prezentowała. Oczywiście to tylko najważniejsze rzeczy. Muisz pamiętać jeszcze o responsywności, pozycjonowaniu, używaniu dobrych nagłówków czy footerze i headerze.

Pamiętaj jeśli poszukujesz firmy, która stworzy dla Ciebie profesjonalną stronę internetową Twojego salonu beauty to skontaktuj się z nami. Zajmujemy się budowaniem stron www, modyfikacją ich, tworzeniem funkcjonalności, a także naprawianiem ich po poprzednich twórcach.