Przejdź do treści

Agencja Marketingowa

Strona główna » Blog o biznesie i marketingu » O której godzinie publikować na Facebooku?

O której godzinie publikować na Facebooku?

Każdy, kto prowadzi biznes chciałby wiedzieć, o której godzinie publikować posty na Facebooku, aby uzyskać jak największy odbiór treści. W końcu w social mediach też możemy sprzedawać swoje produkty czy usługi. Tymczasem, sprawa jest o wiele bardziej skomplikowana niż wydaje się na pierwszy rzut oka.

Skąd wiedzieć, kiedy warto publikować posty, aby dotrzeć do jak największej grupy odbiorców? W dzisiejszym wpisie przyjrzymy się przesłankom dotyczącym godzin wstawiania postów.

O której godzinie publikować na Facebooku według badań i raportów?

Raporty i analizy powinny być traktowane jedynie jako wskazówki dla Twojego biznesu. Pomogą Ci dowiedzieć się, w jakich godzinach ludzie są zazwyczaj aktywni w aplikacji. Natomiast najlepszy czas, którym powinieneś się kierować w publikowaniu postów zależy od Twoich unikalnych odbiorców.

Biorąc to pod uwagę możemy sprawdzić ogólną analizę, którą przeprowadził CoShedule. Zastanawiasz się, czym jest CoShedule? To przydatne narzędzie do planowania postów w social mediach. Zespół CoShedule przeanalizował ponad 37 milionów postów w różnych aplikacjach, w tym na Facebooku. Wniosek z ich analizy pokazuje, że najlepszy czas na publikowanie postów na Facebooku to godziny 19:00, 7:00 i 15:15 w dni tygodnia takiej jak piątek, środa i poniedziałek.

Zastanawiasz się, czemu nie powinieneś kierować się tylko i wyłącznie informacjami z raportów dostępnych w internecie? Odpowiedź jest prosta! Ponieważ w zależności od źródła te wyniki są inne. Według TrackMaven posty należy publikować w czwartki o godzinie 20 wieczorem. Godziny publikacji będą różniły się w zależności od kraju czy branży. Dlatego warto skupić się na analizie własnej grupy docelowej, do której trafiamy.

Jak sprawdzić, o której godzinie są najlepsze wyświetlenia postów?

Aby to sprawdzić musisz wejść w statystyki Facebook Insights swojego konta na Facebooku. Sprawdzisz w ten sposób, jak godzina wpływa na to, które posty są najbardziej angażujące wśród użytkowników. Jest to bardzo ważne narzędzie marketingowe, które gromadzi dane o odbiorcach a następnie prezentuje je w formie statystyk. Oprócz aktywności użytkowników, znajdziesz tam informacje o lokalizacji, języku, zainteresowaniach czy wykształceniu Twoich odbiorców.

Jeśli chciałbyś skorzystać z indywidualnego szkolenia z Facebooka zgłoś się do nas! Jako Ambitna Marka przeanalizujemy wspólnie najważniejsze ustawienia i funkcje. To szkolenie przygotuje Cię do aktywnego wejścia na rynek i pokazania swoich produktów/usług potencjalnym klientom.

Tagi: