Przejdź do treści

Agencja Marketingowa

Strona główna » Blog o biznesie i marketingu » Narzędzia marketingowe » Czym jest call to action? Jak z tego korzystać?

Czym jest call to action? Jak z tego korzystać?

Call to action to narzędzie, dzięki któremu możesz zwiększyć współczynnik konwersji i osiągnąć lepsze wyniki sprzedażowe. Jest to jeden z kluczowych elementów strony internetowej.  Jednak żeby osiągnąć jak najlepsze rezultaty i rozwijać swoją firmę należy pamiętać o spełnieniu najważniejszych zasad tego narzędzia.

Co to jest call to action? Czym powinno charakteryzować się CTA? Tego dowiesz się w dzisiejszym wpisie.

Co to jest call to action?

Call to action to hasło najczęściej w formie przycisku, który wzywa użytkownika do podjęcia określonych działań np. do zapisu do newslettera czy kupna produktu. W przycisku zaszyty jest link, który kieruje użytkownika na konkretną podstronę. Czy CTA to tylko i wyłącznie wezwanie do działania? Oczywiście, że nie!  To także komunikat , który informuje klienta o korzyściach, które od nas otrzyma a także odzwierciedli potrzebę użytkownika. Najczęstszym błędem popełnianym przez sklepy i strony online jest brak zachęcenia klienta do wykonania działania oraz brak wyróżnienia przycisku i umieszczenia go w odpowiednim, widocznym miejscu.

Co więc zrobić, aby stworzyć skuteczne CTA Poznaj najważniejsze elementy, które pozwolą Ci tego dokonać.

Call to action- przedstaw korzyści swojej oferty

Treść call to action nie powinna być ograniczona wyłącznie do jednego słowa “kliknij”, “kup”, zarezerwuj”. Mimo tego, że komunikat nie może być długi to treść musi odzwierciedlić potrzeby klientów. Przycisk CTA nie musi występować samodzielnie. W związku z tym możesz dołączyć do niego krótki opis korzyści np. zyskaj 10% rabatu po zapisie do newslettera. Możesz również wypunktować listę korzyści lub dołączyć do przycisku opinie klientów, które dodadzą wiarygodności Twojej stronie.

Call to action- pokaż wartość swoich usług

Aby działać skutecznie musisz podkreślić wartość swojej oferty. Przekonaj użytkownika, że dzięki skorzystaniu z Twojej oferty zdobędzie nowe umiejętności, będzie zarabiał więcej pieniędzy albo niebywale się zrelaksuje. Treść komunikatu zależy od branży i od celu CTA. Jeśli celem Twojego call to action jest przekonanie użytkownika do zakupu to zagwarantuj mu zwrot pieniędzy, gdy nie będzie zadowolony z usługi. Jeśli chcesz, żeby użytkownik zostawił swoje dane kontaktowe zaoferuj mu darmową próbkę swoich usług.

Umieść przycisk w odpowiednim miejscu

Aby CTA spełniało swój cel musi być widoczne. Użytkownik nie może być zmuszony do szukania przycisku. Spowoduje to frustrację i niechęć do skorzystania z Twojej oferty. Miejsce umieszczenia przycisku jest zależne od tego, gdzie będzie się znajdował, czy na stronie głównej, w treści artykułu czy na podstronach. Pamiętaj, że nie musisz się ograniczać do jednego CTA. Możesz zastosować ich kilka, ale z zachowaniem umiaru. Dodatkowo, przycisk musi rzucać się w oczy. Powinien być zauważalny na pierwszy rzut oka i nie zlewać się z kolorami strony.

Jeśli potrzebujesz pomocy, chętnie przeprowadzimy audyt Twojej strony i przeanalizujemy zakładki, opisy a także przyciski!

Skontaktuj się z nami!