Sukces Twojego biznesu zależy w dużej mierze od skuteczności pozycjonowania strony. Użytkownicy robiąc zakupy online nie szukają zbyt długo produktów. Najczęściej przeglądają kilka pierwszych pozycji w wyszukiwarce i dokonują zakupów.
Aby zwiększyć ruch na stronie, Twoja witryna powinna wyświetlać się jak najwyżej w wynikach wyszukiwania, kiedy użytkownik wpisuje daną frazę np. nazwę usługi lub produktu. Zastanawiasz się, jak to zrobić? We wpisie doradzimy Ci, jak dobrze pozycjonować stronę i jak dobierać odpowiednie słowa kluczowe.
Czym jest pozycjonowanie?
Pozycjonowanie to proces, który polega na zwiększeniu widoczności strony internetowej na frazy kluczowe w wynikach wyszukiwania. Gdy użytkownik wpisuje frazę, która go interesuje- wyszukiwarka prezentuje mu witryny, które pasują do tego hasła. Celem pozycjonowania strony jest wyświetlanie się na pierwszej stronie w wynikach wyszukiwania. Zapewni to większą rozpoznawalność Twojej marki i zwiększy ruch na stronie. Musisz wiedzieć, że pozycjonowanie obejmuje wiele działań, które wymagają ciągłości i regularności.
Jakie są różnice między płatnym a organicznym pozycjonowaniem?
Pozycjonowanie stron może być darmowe lub płatne. Na pewno nie raz widziałeś wyniki z linkami sponsorowanymi, gdy szukałeś danej frazy w wyszukiwarce. Pomiędzy wynikami sponsorowanymi wyświetlają się wyniki organiczne, czyli bezpłatne.
Zastanawiasz się, jakie są najważniejsze różnice pomiędzy płatnymi a organicznymi wynikami? Linki płatne oznaczone są jako reklama i wyświetlają się bezpośrednio nad bezpłatnymi wynikami wyszukiwania. Największą zaletą płatnego pozycjonowania w Google jest szybki efekt, który uzyskuje się od razu po ustawieniu reklam. Natomiast na wyniki pozycjonowania organicznego należy poczekać znacznie dłużej, ponieważ jest to czasochłonny proces.
Jakie są zalety pozycjonowania organicznego?
Efekty pozycjonowania organicznego są trwałe i widoczne na długo. Odpowiednia optymalizacja i strategia content marketingowa sprawi, że Twoja strona będzie widoczna w wynikach wyszukiwania przez długi czas. To przekłada się na napływ użytkowników na stronę a w konsekwencji wzrost sprzedaży i zysków. Jeżeli będziesz prawidłowo wykonywał swoją pracę i oferował wartościowe usługi czy produkty możesz zyskać grono wiernych klientów, którzy zostaną z Tobą na długo.
Jak dobrze pozycjonować stronę?
Na pozycjonowanie składa się kilka elementów: dobór słów kluczowych, audyt SEO oraz tworzenie contentu. Po pierwsze, decydując się na pozycjonowanie strony samemu musisz na bieżąco monitorować działania Twojej konkurencji. W końcu to z nią ścigasz się w wyścigu o bycie w TOP10 wyników wyszukiwania. Niezbędne jest przeprowadzenie analizy, na jakie słowa kluczowe wyświetla się Twoja strona i sprawdzenie, jakie frazy mogą być istotne dla Twojej firmy. Możesz skorzystać z profesjonalnych narzędzi tj. Google Search Console czy Google Trends. Rozbudowa contentu to podstawa pozycjonowania. Jednak w tworzeniu wartościowych treści należy być regularnym i oryginalnym.
Konieczne jest również przeprowadzenie audytu strony. Powinien on uwzględniać takie kwestie jak szybkość ładowania strony, ocenę struktury witryny, responsywność, błędy na stronie czy jakość obrazów. Niezbędne będzie wdrożenie zmian, które usprawnią działanie Twojej witryny. Nie wiesz, jak się za to zabrać?
Nasza agencja Ambitna Marka wykona dla Ciebie audyt! Przeanalizujemy każdą zakładkę, opis czy widgety. Dzięki naszemu audytowi dowiesz się, co zrobić, aby pozyskiwać klientów i być widocznym w sieci.
SPRAWDŹ OFERTĘ AUDYTU STRONY INTERNETOWEJ
Jak widzisz, pozycjonowanie tylko z pozoru może być łatwe. Aby dobrze wypozycjonować stronę musisz znać się na analizie i optymalizacji strony. Niezbędna będzie również wiedza z zakresu funkcjonowania algorytmu Google oraz znajomość obsługi odpowiednich programów, za które często trzeba zapłacić abonament. Pamiętaj, że podejmując się pozycjonowania na własną rękę i nie posiadając odpowiedniej wiedzy możesz uzyskać odwrotne skutki od zamierzonych.
Potrzebujesz WIĘCEJ INFORMACJI? Skontaktuj się z nami! Wspólnie ustalimy, jakie są Twoje potrzeby. Każde zlecenie dopasowywane indywidualnie.

Od 8 lat związany z branżą filmową, tworzę strony internetowe, platformy kursowe i sklepy online. Moją pasją jest cyberbezpieczeństwo.