Przejdź do treści

Agencja Marketingowa

Strona główna » Blog o biznesie i marketingu » Jak skutecznie pisać bloga firmowego? 7 porad, które warto znać!

Jak skutecznie pisać bloga firmowego? 7 porad, które warto znać!

Szukasz sposobów na zwiększenie wyświetlania Twoich artykułów oraz usług na stronie firmowej? Chcesz widnieć wyżej w wyszukiwarkach na konkretne hasła? Pisz artykuły na bloga firmowego! Robisz to już, ale nie działa? W tym artykule opowiem co robić, aby działało!

Pisanie artykułów na stronę firmową w formie bloga czy aktualności, niesie za sobą wiele korzyści. Roboty google lubią kiedy strona i jej treść jest aktualizowana. Dzięki takim regularnym wpisom blogowym, na stronie firmowej, nawet 2-3 razy w miesiącu, robot odnotowuje te zmiany i podbija stronę. Dlaczego tak ważne jest pisanie bloga? Niestety nadal  dla wielu przedsiębiorców pisanie artykułów na stronę firmową, wydaje się bezsensowym pomysłem. Wszystko się zmienia kiedy zaczynając widzieć efekty, wtedy zaczynają w to wierzyć!

Jak skutecznie pisać bloga firmowego?

(1) Ile artykuł ma ZAROBIĆ? Co ma sprzedać? Jaki cel ma artykuł? 

Oczywiście warto uzmysłowić sobie, jaki cel ma pisanie w ogóle bloga firmowego, ale mam nadzieję, że to już wiesz i masz odpowiednią do tego motywację. Pisanie bloga firmowego, możemy podzielić na cele Twojego czytelnika: “O czym będzie mówił artykuł? Jaki problem rozwiąże?” oraz Twoje cel: “Co chcesz osiągnąć poprzez ten wpis? Jaki produkt lub usługę sprzedaż czy zaprezentujesz w tym artykule?”

Ważne jest, aby pisząc artykuł wiedzieć, co chcemy nim osiągnąć, co odwiedzający stronę/blog, mają zrobić po jego przeczytaniu? Pisząc artykuł, stawiasz się w pozycji eksperta, przedstawiasz dane rozwiązanie czy sposób swojemu czytelnikowi, który nie ma o tym pojęcia, albo chce dowiedzieć się więcej w temacie.

Dobry wpis na blogu ma cel, głównie ekonomiczny, może to być cel zwiększenia odwiedzenia bloga i sprzedaży powierzchni, ale w odniesieniu do stron firmowych – ma on sprzedać produkt lub usługę. Dlatego pisząc, artykuł pamiętaj, aby kilka razy wspomnieć o tym, że rozwiązanie problemu jest u Ciebie, aby czytelnik po chwili nie wyszedł i nie zaczął szukać gdzie kupić rozwiązanie problemu np. pastę XYZ. Na naszym blogu firmowym mamy kilka takich sprzedażowych artykułów, które zarobiły konkretne kwoty, bo wiemy, że to właśnie z nich przyszli do nas Klienci po usługi. Czasem piszą lub dzwonią, mówiąc: “czytałem pani artykuł xxx i chciałem zamówić konsultację, bo mam taki problem”. To wspaniałe słyszeć, że nasza praca nie idzie na marne, komuś pomaga, rozjaśnia dany temat i nie jest darmowa, bo dla nas zarabia.

Większość artykułów na naszym blogu ma właśnie taki cel. Wiemy, po jaki produkt klient może do nas przyjść po przeczytaniu go. W tym artykule chcę pomóc Ci w zrozumieniu ważności bloga firmowego, tego jak go pisać skutecznie i sprzedażowo, na co zwrócić uwagę na początku, jak się przygotować do pisania. Pisanie bloga powinno być wykonywane bez względu na to czy masz środki na inną reklamę firmy np. opcje płatne fb ads czy google ads, a tym bardziej jeśli nie masz środków na taką reklamę. Oprócz tego, o czym wspominam w całym tym artykule w kwestii porad pisania skutecznego bloga firmowego, jest jeszcze kilka innych zasad technicznych m.in jak wstawiać artykuł, aby był lepiej i chętniej czytany, jakich narzędzi, używać do pisania bloga, jak szukać tematów na wpisy itd. Jeśli potrzebujesz takiej porady, umów się ze mną na konsultację, a pomogę Ci zwiększyć sprzedaż poprzez stronę firmową:

(2) Do kogo właściwie mówisz/piszesz? 

Jeszcze przed napisaniem artykułu na bloga firmowego, należy przyjrzeć się grupie docelowej. Kim są czytelnicy/klienci, dla których piszesz i do których chcesz dotrzeć? Warto wykonać badanie wśród swoich obecnych klientów i lepiej poznać ich parametry, a jeśli piszesz do nowej grupy, przeszukaj dane dostępne w Internecie i zobacz, do której grupy chcesz trafiać? W tych parametrach ważna jest m.in lokalizacja, wiek, wykształcenie, płeć i kilka innych czynników, które mogę pomóc Ci bliżej określić, znając branżę i specyfikę Twojej firmy, produkty czy usługi. Jeśli potrzebujesz takiej porady, umów się ze mną na konsultację, a pomogę Ci zwiększyć sprzedaż poprzez stronę firmową.

Z jednej strony pamiętaj, że piszesz dla wyszukiwarki, więc używaj odpowiednich słów kluczowych i fraz dla danej usługi czy produktu, z drugiej pamiętaj, że teksty czytają też ludzie tacy, jak Ty i ja. Ludzie z uczuciami, szukający informacji czy rozwiązania problemu. Dlatego nie polecam Ci pisać, w co 2 zdaniu nazwy Twojej usługi czy produktu. Warto wspomnieć również o samym stylu pisania. Pomyśl, do kogo mówisz? Do zajętej matki, znudzonego nastolatka czy mało technicznej babci? Odpowiednie użycie słów i zwrotów w artykule, będzie miało znaczenie w kwestii odbioru Ciebie jako osoby czy firmy. Sposób pisania zweryfikuje, czy masz odpowiednie kompetencje i styl dla danej grupy docelowej.

(3) Dobry artykuł, czyli jaki? 

A taki, który jest dobrą, poradą, którą odbiorca rozumie, która rozwiązuje jego problem, ale z drugiej strony ma lekki niedosyt i chce więcej, dzięki temu po przeczytaniu go, kupuje coś u Ciebie! Pamiętaj, aby podczas pisania artykułów używać słów zrozumiałych dla Twojego czytelnika- klienta, a nie typowych branżowych, trudnych słów. Jeśli Cię nie zrozumie, stracisz na tym. Nawet bardzo złożony temat, możesz przekazać w prosty i zrozumiały sposób. Pamiętaj, że Twoim celem jest nie tylko przeczytanie treści, przez klienta, ale jej zrozumienie i zainteresowanie tematem produkty czy usługi.

(4) Właściwy temat artykułu?

Temat i tytuł jest kluczowy, ale może powstać na samym końcu kiedy artykuł już powstanie. Na początek napisz roboczy tytuł, najlepiej w formie pytania i staraj się na nie odpowiedzieć, piszą dalej artykuł. Skąd brać pomysły na tematy artykułów? Z praktyki, z tego, o co pytają najczęściej klienci, z tego co chcesz obecnie sprzedać. Przykład? Proszę. Prowadzisz klinikę rehabilitacji dla dzieci i chcesz trafić do młodych rodziców. Napisz artykuł pt.”Rehabilitacja dziecka, kiedy jest potrzebna?” Odpowiedź na to pytanie, zaczynając od wstępu, po rozwinięcie tematu z przykładami, aż po zakończenie z podsumowaniem i CTA, czyli wezwaniem do działania, która może być rezerwacją konsultacji w Twojej klinice. Jeśli nie masz pomysłów na artykuły, możesz poszukać sugerowanych w odpowiednich do tego narzędziach seo słów kluczowych lub zacząć notować pytania Twoich klientów.

(5) Wygląd artykułu, też ma znaczenie!

Czytelny wygląd, atrakcyjna wizualnie struktura i czytelność tekstu. Pomyśl sam/a. Jeśli otwierając bloga, napotykasz na ścianę tekstu, to nie masz ochoty go czytać i robisz to pobieżnie. Albo zamykasz całkowicie i szukasz innego, takiego, który będzie “podany” w lepszej formie lub wyjaśnia skrót informacji. Do tekstu dodaj: obrazy, grafiki, filmy, wypunktowania lub tabele, czyli elementy, które wizualnie poprawiają strukturę artykułu na blogu i dadzą efekt lepszego konsumowania treści.

(6) Wiedza orzeźwia!

Kolejnym punktem dobrego artykułu jest przekazanie w nim wiedzy, która pobudza czytelnika, na tyle, że chce chłonąć dalej. Dlatego warto na początku w skrócie napisać, o czym będzie dany artykuł, przejść do kolejnych etapów i podsumować całość ponownie, bo czytelnik momentami może “odlecieć”! Jeśli orzeźwisz go wiedzą – wróci do czytania, jeśli nie – wyłączy artykuł.

(7) Zakończenie ma znaczenie!

Jak wspomniałam wyżej, zrób podsumowanie artykułu. Tym bardziej jeśli temat jest trudny i złożony. W zakończeniu czy podsumowaniu warto dodać tak zwane CTA, czyli wezwanie do działania, zapraszające do zakupu produktu lub usługi, która rozwiąże dany problem czytelnika lepiej, szybciej, taniej itd. Przykładamy może być: “Kup teraz tutaj”, “Zapisz się w tym miejscu”, “Zostaw kontakt, a oddzwonimy”.

Ciekawą praktyką jest dodanie na końcu artykułu autora i kilku słów o nim, a nawet zdjęcia czy odesłania do informacji “o mnie”, zwiększa to rozpoznawalność osoby piszącej. Każdy artykuł musi zwiększać prawdopodobieństwo kontaktu i wygenerowania sprzedaży.

Podsumowując. Publikując lepsze artykuły na blogu firmowy, większasz sprzedaż. Dziel się wiedzą, ale dawkuj ją! Zapraszaj do współpracy poprzez CTA. Pamiętaj też, że nie musisz być zawodowym copywriterem, aby pisać artykuły. Pisz tak jak rozmawiasz ze swoimi klientami, docenią prosty przekaz. Jak zacząć? JUŻ! Zacznij od razu i napisz artykuł na blogu firmowym teraz! Czekam z niecierpliwością na Twoją twórczość!