Przejdź do treści

Agencja Marketingowa

Strona główna » Blog o biznesie i marketingu » Aktualności » Jak nazwać fanpage firmowy na Facebooku? Wszystko co musisz o tym wiedzieć!

Jak nazwać fanpage firmowy na Facebooku? Wszystko co musisz o tym wiedzieć!

    W ostatnim czasie powstaje wiele stron na Facebooku, cieszy mnie to kiedy widzę, że znajomi startują z nowym pomysłem na biznes czy pasję. Jest jednak istotna kwestia, o której wiele osób zapomina podczas tworzenia, jakby nie patrzeć “marki”, która często nie wiemy, w jakim kierunku dalej pójdzie. Dlatego dzisiaj zebrałam wszystkie najważniejsze kwestie związane z nazwą fanpage na Facebooku.

    Kwestia wydaje się być oczywista, masz pomysł, siadasz, zakładasz profil i jest! Ale czy na pewno? Jak się okazuje, to kluczowa sprawa podczas zakładania profilu bloga czy firmy. Jeśli posiadasz już profil, to wejdź i spójrz na jego nazwę, jeśli planujesz założyć, to napisz ją na kartce. A teraz zastanów się, co mówi Ci zwrot, który jest/ma być nazwą  Twojej marki? Czy kojarzy się z branżą, co po przeczytania nasuwa się na myśl? Jak długo potencjalny Klient musi myśleć nad tym, co znajdzie na tej stronie?

    W Internecie ważna jest każda sekunda, jeśli Twoja nazwa jest zbyt banalna – nie przyciągnie uwagi, jeśli jest za trudna i nieoczywista, czyli niesugerująca czym właściwie się zajmuje, powoduje, że Klient zniechęca się i opuszcza ją. Dlatego tak ważne jest dopasowanie nazwy, tu ważne jest kilka czynników, zaczynając od naszych kreatywnych pomysłów na nazwę, zestawiając ją z potocznymi zwrotami związanymi z branżą, którą reprezentujemy.

    Tutaj podam Ci pewien przykład, osoby, której doradzałam w kwestii profilu w ramach audytu Social Media, który oferuję. Obecnie profil i nazwa wyglądają tak:

    Wcześniej brzmiała ona jednak “Soft Wall Design” i teraz pomyśl sobie, czy patrząc na nazwę logo i grafikę po prawej na myśl przyszło Ci, że firma zajmuje się tapicerowaniem wnętrze? Czy może coś innego?

    Jak widzisz w tym wypadku zmiana nazwy poprzez dodatnie człona “tapicerowanie wnętrza” rozwiązała sytuację i problem ze znalezieniem czy odgadnięciem, czym zajmuje się firma. Ale nie zawsze jest to możliwe, czasem spotykam się z tak przekombinowaną nazwą, która widoczna jest na logo oraz materiałach marketingowych i zmiana nie jest już taka prosta i tania.  Dlatego czasem nie ma sensu szukać daleko, bo najprostsze rozwiązania, będą najlepszymi!

    Mam nadzieję, że przykład i argument, że nazwa już na samym początku jest ważna, przekonał Cię, ale jeśli nie to mam jeszcze kilka argumentów.

    Na nazwę marki wpływa rozpoznawalność w branży czy szybkość znalezienia oraz wyszukania wśród klientów, co zyskasz, dopasowując nazwę:

    •   zwiększysz wyświetlanie się w wynikach wyszukiwania na Facebooku czy Google, gdy ktoś wpisze hasło, którego używasz w nazwie, dla przykładu jak w profilu powyżej, ktoś, szukając “tapicerowanie” trafi na stronę, gdyby zwrotu nie było raczej nie, bo chyba szukając tapicera nie wpisałbyś “wall design” czy “soft wall”?
    •  szybciej pozyskasz nowych klientów, bo zrozumieją, czego Twój fanpage dotyczy, a także jeśli w razie potrzeby będą Cię szukać, nie zbłądzą robiąc literówki, w trudnej nazwie;

    Podczas szukania pomysłu na nazwę profilu warto sugerować się, jak widzisz, nie tylko oryginalnością, ale praktycznością. Ciekawym pomysłem na nazwę lub jej część, jest wykorzystanie naszego nazwiska, o ile jest ciekawe, łatwo wpadające w ucho, ale też mało popularne, dlatego Kowalskiego raczej nie polecam!

    Jak zmienić nazwę fapage firmowego na Facebooku?

    Jeśli ten artykuł zmotywował Cię do zmiany nazwy swojego firmowego profilu na Facebooku, to nie rób tego pochopnie! Po pierwsze w zależności od wielkości profilu, zaangażowania na nim, czy regularności używania, Facebook może nie pozwolić Ci zmienić nazwy od razu, pod drugie pamiętaj, że zmiana nazwy to również zmiana url, czyli tego linka, który kieruje do twojego profilu, wiec jeśli wiele razy dodawałeś ten link w komentarzach, postach na grupach czy w innych miejscach, osoby mające go mogą mieć problem ze znalezieniem Cię. Więc jeśli planujesz zmianę nazwy, to polecam Ci zastanowić się nad tym, być może warto zmienić tylko nazwę główną a url czyli w tym miejscu po @ pozostawić poprzednią.

    Uważam też, że warto przygotować się do zmiany nazwy, przeanalizować różne opcje, ponieważ nazwą, a raczej tym dopełnieniem, może być nie tylko nazwa branży, ale tez np. miejscowość czy województwo, to dobry pomysł w przypadku miejsca stacjonarnego, np. restauracji. Dodatkowo pamiętajmy, że jeśli markę tworzymy od lat i jest ona znana w branży i teraz zmienimy ją, może okazać się, że osoby szukające firmy, nie znajdą nas, albo co gorsza “pożyczą” sobie tą nazwę i zabiorą nasz ruch i klientów, bo kiedy będą nas szukać trafią na nich.

    Jeśli zdecydowałeś się jednak już na nazwę strony i chcesz dokonać tej zmiany, ale Facebook nie pozwala Ci, mam dla Ciebie dobrą radę. Jeśli chcesz zmienić nazwę, dodając jakiś wyraz, powinno pójść bez problemu, jeśli dodajesz lub zmieniasz więcej niż 1 wyraz lub kolejność, może okazać się, że Facebook będzie chciał od Ciebie wyjaśnienie tego. Nie martw się i próbuj do skutku, mój rekord to aż 10 prób zmiany strony, ale udało się!

    To by było na tyle, wiesz już wszystko, co najważniejsze o zmianie nazwy fanpage.  Jeśli potrzebujesz wsparcia w tym zakresie możesz napisać do mnie na patrycja@ambitnamarka.pl

    Tagi: