Przejdź do treści

Agencja Marketingowa

Strona główna » Blog o biznesie i marketingu » Aktualności » Czy warto zmieniać nazwę profilu fanpage na Facebooku? Na co uważać podczas zmiany?

Czy warto zmieniać nazwę profilu fanpage na Facebooku? Na co uważać podczas zmiany?

Nazwa profilu na Facebooku, to ważny punktu podczas budowania marki, czasem zdarza się, że nasz początkowy wybór lub kierunek, ulega zmianie. Dlatego warto wiedzieć, co zrobić jeśli nazwę chcemy zmienić.

W poprzednich postach pisałam o tym: Jak nazwać fanpage firmowy na Facebooku? Wszystko co musisz o tym wiedzieć!

Jeśli jesteś na tym etapie, to zachęcam Cię do przeczytania, warto wiedzieć oraz na co zwrócić uwagę. Jeśli chcesz dokonać zmiany nazwy profilu fanpage na Facebooku, zapoznaj się z poniższymi wskazówkami.

Jak zmienić nazwę fanpage firmowego na Facebooku?

Jeśli mój poprzedni artykuł zmotywował Cię do zmiany nazwy swojego firmowego profilu na Facebooku, lub masz taką potrzebę, bo Twoje plany uległy zmianie, to pamiętaj – nie rób tego pochopnie! Po pierwsze w zależności od wielkości profilu, zaangażowania na nim, czy regularności używania, Facebook może nie pozwolić Ci zmienić nazwy od razu, pod drugie pamiętaj, że zmiana nazwy to również zmiana url czyli tego linka, który kieruje do twojego profilu, wiec jeśli wiele razy dodawałeś ten link w komentarzach, postach na grupach czy w innych miejscach, osoby mające go mogą mieć problem ze znalezieniem Cię. Więc jeśli planujesz zmianę nazwy, to polecam Ci zastanowić się nad tym, być może warto zmienić tylko nazwę główną a url czyli w tym miejscu po @ pozostawić poprzednią.

Uważam też, że warto przygotować się do zmiany nazwy, przeanalizować różne opcje, ponieważ nazwą, a raczej tym dopełnieniem, może być nie tylko nazwa branży, ale tez np. miejscowość czy województwo, to dobry pomysł w przypadku miejsca stacjonarnego, np. restauracji. Dodatkowo pamiętajmy, że jeśli markę tworzymy od lat i jest ona znana w branży i teraz zmienimy ją, może okazać się, że osoby szukające firmy, nie znajdą nas, albo co gorsza „pożyczą” sobie tą nazwę i zabiorą nasz ruch i klientów, bo kiedy będą nas szukać, trafią na nich.

Jeśli zdecydowałeś się jednak już na nazwę strony i chcesz dokonać tej zmiany, ale Facebook nie pozwala Ci, mam dla Ciebie dobrą radę. Jeśli chcesz zmienić nazwę, dodając jakiś wyraz, powinno pójść bez problemu, jeśli dodajesz lub zmieniasz więcej niż 1 wyraz lub kolejność, może okazać się, że Facebook będzie chciał od Ciebie wyjaśnienie tego. Nie martw się i próbuj do skutku, mój rekord to aż 10 prób zmiany strony, ale udało się!

To by było na tyle, wiesz już wszystko, co najważniejsze o zmianie nazwy fanpage.  Jeśli potrzebujesz wsparcia w tym zakresie możesz napisać do mnie na patrycja@ambitnamarka.pl

 

Tagi:
Agencja Marketingowa