Przejdź do treści

Agencja Marketingowa

Strona główna » Blog o biznesie i marketingu » 6 bezpłatnych działań na zwiększenie zasięgów organicznych postów na Facebooku!

6 bezpłatnych działań na zwiększenie zasięgów organicznych postów na Facebooku!

Każdy przedsiębiorca chciałby, aby reklama jego produktu czy usługi dotarła do jak największej ilości potencjalnych klientów, ale najlepiej z jak najmniejszym budżetem lub najlepiej z wykorzystaniem zasięgów bezpłatnych czyli organicznych. To jest możliwe, że zawsze trzeba brać pod uwagę, że jeśli coś nie kosztuje nas policzalne i realnie, to trzeba np. zainwestować w to swój czas. Dzisiaj powiem Ci  aż o 6 takich możliwościach reklamy.

Jakie posty i komunikaty tworzyć, ale zwiększyć zasięgi postów na Facebooku. Może pamiętasz ten czas, kiedy posty na Facebooku docierały do większości fanów i każdy starał się ,aby mieć jak najwięcej tych zer i lajków na swoim fanpage. Wiele stron robiło konkursy, w ciągu kilku dni zyskiwało tysiące fanów, którzy w większości przypadków przekładali się na faktycznych klientów i sprzedaż. Niestety te czasy dawno minęły i już raczej nie wrócą. Dlaczego? Ponieważ Facebook zmienił swój algorytm, strategię i chce po prostu zarabiać. Pamiętaj, że to nie firma, tak jak Twoja!

Teraz liczy się nie tylko cyfra ilości fanów, ale faktyczne zaangażowanie i tu ciekawe nie tyle tych osób jak Twoje! Tak! Twoje zaangażowanie w tworzenie takiego profilu m.in w regularność dostarczanej treści, kreatywność, reakcję po dodaniu jej i wiele innych, na które składa się dotarcie takie organicznego wpisu. Dzisiaj przygotowałam dla Ciebie 6 działań, które warto podjąć, by zwiększyć zasięgi na swoim profilu na Facebooku.

Czas publikacji, czyli w jakich godzinach publikować na fejsie?

Często dostajemy pytania o to kiedy publikować na profilu firmowym, odpowiedź zawsze wraca w drugą stronę. Pytam kiedy Ty jesteś na Facebooku, przecież Twoi potencjalni Klienci mają często, bo nie zawsze, podobny styl życia. To po pierwsze, a po drugie sprawdź różne sposoby publikacji, zajrzyj do statystyk ostatnich kilku postów, zobacz, który miał największe zainteresowane i zastanów się, co na to wpłynęło, czy fakt, że był on ciekawy, czy może dzień i godzina. Dodaj inny post w tym samym czasie i sprawdź po kilku dniach czy statystyka jest podobna. Wykorzystaj pory, w których nie publikują inni. To może Cię zdziwić, bo być może czytałeś o tym, że idealna pora publikacji to sobota o 9:15, tylko zastanów się nad tym, jeśli wszyscy publikują w tych samych godzinach to jakie jest prawdopodobieństwo, że Twój komunikat również zobaczą? Małe. Dlatego namawiam Cię, aby dodać posty (chociaż w ramach testu) w godzinach nieoczywistych, czyli np. o 11:00.

Ciekawa i kreatywna treść na Facebooku, czyli co publikować na fejsie? 

Wiele razy patrząc na profile firmowe na facebooku jako klient, ale też robiąc raporty w ramach audyt social media, wszędzie widzę to samo. Post z tekstem i zdjęciem…i to wszystko! W dodatku wszystkie posty są takie same i nie chodzi tu o spójność, kolorystykę, tylko o format, właśnie zdjęcie+tekst, czasem jakaś emotka. Na Facebooku jest około 11 rodzajów postów, które można dodać, a większość używa tylko 1 z nich!? Dlaczego? {Prawdopodobnie nie wiedzą, że można inne, nie potrafią tworzyć np. wideo czy nie mają odwagi, by zrobić live, czyli transmisję na żywo. Wszystko sprowadza się do tego, żeby coś dodać i mieć „z głowy”! Niestety to nie wystarczy. Czym jest ciekawa i kreatywna treść na Facebooku? To wideo, gify, banery, posty w stylu canwa czy ankiety! Tak jak wspomniałam wcześniej, formatów i możliwości jest naprawdę wiele. Kolejnym „problemem” jest fakt, że większość korzysta z tych samych bezpłatnych zdjęć stokowych, przez co często na różnych stronach można zobaczyć te same zdjęcia, bo znowu nie mamy czasu na robienie swoich czy nie wiemy jak je przerobić, czy pomysłu na zrobienie zdjęć swoim produktom czy usługom. Dlatego polecam Ci nauczyć się np. 3 prostych aplikacji na telefonie i tworzyć kreatywną treść, by zainteresować tym odbiorców, a gwarantuję Ci, że zasięgi od razu podskoczą w górę!

Możesz wykorzystać nasz kurs 3 narzędzia i nauczyć się tego w kilka minut i wykorzystać bezpłatne aplikacje!

Pamiętaj, żeby pokazywać coś czego nie mają inni, jeśli prowadzisz kawiarnię, to Twoją największa wartością są ludzie, którzy w niej pracują, tworzą to miejsce, nadają mu klimat, tak samo wnętrze, pokaż to a nie wciąż zdjęcia kawy i ciastka! Pokaż to czego kawiarnia za rogiem nie ma, pochwal się osiągnięciem, czy zaprezentuj co dzieje się u Was, tak zwaną pracę od „kuchni”!

Doceniaj aktywność, bo możesz ją stracić! 

Zastanawiam się jak to jest, że wiele profili mimo, że ma zaangażowanych fanów, nie docenia ich, nie reaguje, nie odpowiada na komentarze i nie odpowiada…a później dziwi się że nagle przestali komentować…Social Media uwielbiają rozmowy, lajki, komentarze! Ale działa to w dwie strony, jeśli oczekujesz tego od klienta, to kiedy to robi, podziękuj mu, nawiąż rozmowę! Jeśli chcesz pobudzić aktywność, to być może ciekawą opcją będzie wprowadzanie TOP komentujących i jakich nagród w formie bonów czy zniżek! Wspomnę również o tym, że jeśli oczekujesz interakcji, to poproś o nią. Pisząc post na końcu lub na początku tekstu zadaj pytanie, poproś o odpowiedź w komentarzu, zachęć czy poproś wprost o udostępnienie. Czasem najprostsze rozwiązania są najlepsze! To samo dotyczy wiadomości czy odpowiedzi na recenzję.

Warto pokazać obserwatorom, że mogą dodać Cię do obserwowanych, by być z Tobą na bieżąco.

Udzielaj się 

Facebook to nie tylko profile fanpage, ale również grupy czy profil prywatny, na których często toczą się rozmowy, a Ty możesz je wykorzystać do promocji siebie oraz swojej marki. Oczywiście odraczam pisania wszędzie tego samego komentarza, w stylu: „usługi kateringowe/ link do strony/ zapraszam!”, chodzi raczej o rozmowy, podpowiedź, pomoc. Ludzie to doceniają, interesują się Tobą, możesz nawiązać w ten sposób bezpośredni kontakt i współpracę lub pozostawić po sobie ślad, który zaowocuje później. Uwierz mi, wiem co pisze. Zbudowałam grupy na Facebooku wielkości 20 tyś członków od „0” wszystko wymaga czasu, konsekwencji czy regularności. Wiem! Możesz mi teraz powiedzieć, ok ale ja nie mam czasu, potrzebuję szybko. Ok jeśli nie masz to niestety to nie ten post. Tak jak napisałam na początku wpisu, jeśli nie masz budżetu i chcesz robić to bezpłatnie, to weź pod uwagę, że będzie to trwało dłużej. W Internecie nie ma jednego guzika, który sprawia, że dostajesz wszystko od razu w dodatku za darmo…

Mów o innych a będą mówić o Tobie! 

Czasem słyszę, że ktoś narzeka, że nie ma opinii na Facebooku swojej firmy, albo nikt nie komentuje u niego itp. Ja wtedy zadaję pytanie, ile razy ta osoba komentuje, wystawia opinię innym…? Niestety tak jak wspomniałam powyżej, aby coś dostać, trzeba się wysilić…lub zapłacić! Dlatego zachęcam Cię, by mówić o innych biznesach, wspominać o tym u siebie na profilu prywatnym czy właśnie firmowym, meldować się w innych firmach i nie chodzi tutaj o konkurencję, ale firmy, z którymi współpracujesz, być może o podobnym zakresie klientów. Napisz coś o nich, oznacz, udostępnij, dodaj opinię, a później zaproponuj wymianę, oczywiście możesz też czekać, aż oni domyślą się, że maga wspomnieć o Tobie. Możesz wybrać sam, ale pamiętaj, że możesz powiedzieć to wprost!  Dzięki temu, inni Cię zobaczą, masz możliwość dotrzeć do nowych osób oraz zwiększyć zasięgi.

Czy warto robić konkursy na fejsie?

Wspomniałam na początku o konkursach, może trochę w złym świetle. Dlatego na koniec odpowiem na pytanie, czy warto je robić. Tak, odpowiedź brzmi tak, ale warto wiedzieć, jak by były legalne, oraz by pozyskać potencjalnych klientów, a nie tylko liczby, które nie przełożą się na nic…Temat do przemyślenia, ponieważ wcześniejszy wysyp konkursów mocno znudził ludzi, więc warto postawić na coś naprawdę kreatywnego i angażującego oraz pozyskać konkretną wartość dla siebie np. listy emailingowe.

Uff dobrnęliśmy do końca! Jestem ciekawa, ile tych działań pojawia się na twoim profilu? Zachęcam Cię do podzielenia się swoimi wnioskami, lub może masz jakieś pytania, możesz napisać do mnie na patrycja@ambitnamarka.pl