Przejdź do treści

Agencja Marketingowa

sklep internetowy czy warto
Strona główna » Blog o biznesie i marketingu » Aktualności » Czy sklep internetowy się opłaca?

Czy sklep internetowy się opłaca?

W ostatnich latach popularność robienia zakupów w internecie jest coraz większa. Dużo osób ceni sobie możliwość robienia zakupów online przez oszczędność czasu i pieniędzy. Mogłoby się wydawać, że rynek jest już tak przesycony sklepami internetowymi, że nie ma już miejsc na nowe sklepy. Prawda jest taka, że każdy może spróbować wykorzystać szansę na przyciągnięcie do siebie nowych klientów.

Zastanawiasz się, czy prowadzenie sklepu internetowego się opłaca? Chcesz prowadzić swój biznes internetowy i nie wiesz czy to dobry pomysł? Poznaj powody, dla których warto założyć sklep online.

Niskie koszty prowadzenia sklepu internetowego

Stałe koszty związane z prowadzeniem sklepu internetowego są niższe niż koszty sklepu stacjonarnego. Przede wszystkim odchodzą wydatki związane z wynajmem czy zakupem lokalu i jego remontem, czy również rosnącymi cenami energii i gazu. To ogromna oszczędność pieniędzy ale także czasu, który musimy poświęcić na znalezienie odpowiedniego miejsca. Na początku możesz spróbować prowadzić sklep online samodzielnie, dzięki czemu pieniądze które wydałbyś na pracowników masz możliwość przeznaczenia na reklamę.

W sklepie internetowym głównym JEDYNYM kosztem są opłaty za wykonanie strony. Jeśli chodzi o koszta stałe to są znacznie, ale to znacznie niższe niż sklepu stacjonarnego. Domena to koszt zaledwie 100 zł na rok, utrzymanie hostingu to 150 zł na rok i ewentualnie miesięczne koszty związane z wtyczkami do WordPress, które nie zawsze są wymagane.

Wygoda prowadzenia sklepu online

Proces zakupowy w sklepie internetowym może zostać w pełni zautomatyzowany. Klient może sam zrobić zamówienie oraz dokonać płatności. Nie musisz tego kontrolować cały czas, ponieważ możesz ustawić działania tak, żeby system powiadamiał cię o dokonanych płatnościach i o tym, które zamówienie możesz zacząć realizować.

Twoim głównym obowiązkiem jest przygotowanie towaru i jego wysyłka. Najważniejsze, żeby klient otrzymał to, co zamówił w określonym czasie. Konsumenci chętnie robią zakupy w sklepie, który oferuje atrakcyjne ceny, szybką wysyłkę oraz obsługę klienta na wysokim poziomie.

Łatwy dostęp do klientów

Prowadzenie sklepu internetowego skraca dystans między klientem a sprzedawcą. Klient o każdej porze dnia i nocy może wejść na sklep i zapoznać się z ofertą twoich produktów. Jeśli ma wątpliwości może zadać pytanie dotyczące twoich usług. Wykaż się kompetentną obsługą i rozwiej wątpliwości na pytania.

Dzięki internetowi możesz dotrzeć w łatwy sposób do klientów zagranicznych.  Istnieje wiele możliwości, żeby ich znaleźć. Możesz zacząć od promocji firmy w social mediach, pozycjonowania lub płatnej reklamy w Google.

Jeśli nie wiesz, jak ukierunkować swoje działania w social mediach z przyjemnością pomożemy ci rozwinąć twoje kanały!

Sklep online – możliwość pracy zdalnej 

Prowadząc sklep internetowy możesz sprzedawać wprost ze swojego domu. Nic nie stoi również na przeszkodzie, żeby pracować zdalnie z drugiego końca Europy czy nawet świata. To idealne rozwiązanie dla mam, które chcą wrócić do pracy po urlopie macierzyńskim, ponieważ sklep online daje możliwość zaplanowania swojego życia w taki sposób, aby znaleźć czas na rodzinę i pracę. Ty jesteś sobie szefem, Ty sam/a decydujesz ile pracujesz i jak pracujesz.

Czy sklep internetowy się opłaca?

Zdecydowanie tak! W sklepie online możesz sprzedawać, co tylko zechcesz bez dużych nakładów finansowych. Masz ułatwiony kontakt z klientami w Polsce i za granicą. Twoja oferta jest widoczna dla klienta przez 24/7. Warto podążać za trendami i być tam, gdzie znajdują się twoi klienci, czyli w internecie!

Jeśli potrzebujesz bezpłatnej konsultacji w tej sprawie lub chciałbyś założyć sklep online ale nie wiesz od czego zacząć, skontaktuj się z nami!