Przejdź do treści

Agencja Marketingowa

Strona główna » Blog o biznesie i marketingu » Co publikować na instastories na Instagramie? Poznaj 6 pomysłów!

Co publikować na instastories na Instagramie? Poznaj 6 pomysłów!

To pytanie, które zadaje sobie wiele twórców prowadzących profile na Instagramie. Eksperci od marketingu online zgodnie mówią, że trzeba publikować regularnie, ale skąd brać pomysły na codzienne publikacje? Dzisiaj przychodzę z pomocą.

Zacznij do siebie!

Przedstaw się, powiedz, kim jesteś, co robisz, co lubisz itp. Możesz przekazać również jakieś informacje bliższe, prywatne, ale tylko jeśli czujesz wewnętrzną zgodę. To na, ile pokażesz tu swojej prywaty, zależy tylko od Ciebie. Możesz pokazać, jak pracujesz, czy organizujesz swoją pracę. Tak mało o sobie mówimy i chwalimy się, a przecież, aby ktoś nam zaufał i kupił coś od nas, musi nas poznać i zaufać nam. Dlatego pokaż swoje osiągnięcia, nagrody, certyfikaty. Powiedz jakie szkolenia przeszłaś, wstaw z nich relacje i powiedz kilka słów.

Pokaż co sprzedajesz

Czym dokładnie się zajmujesz, co oferujesz? Pokaż swój produkt lub usługę w “akcji”. Opowiedz, jak rozwiązuje problem, w czym pomaga. Pokaż opinie swoich Klientów, rekomendacja innych to świadectwo Twojej pracy, niech inni to zobaczą. To bardzo dobry pomysł na cykliczne wpisy nawet 1 raz w tygodniu, możesz opublikować 1-2 opinię, opowiedzieć o wykonanej usłudze dla danego klienta lub opowiedzieć przy okazji o swoim produkcie.

Pokaż co i jak tworzysz od kuchni! 

Tak zwany backstage to coś, co oglądać uwielbiają wszyscy. Możesz pokazać swój produkt lub usługę w fazie tworzenia krok po kroku, zwrócić uwagę na jego etapy i efekt końcowy, a nawet opowiedzieć o pewnych niepowodzeniach czy wyzwaniach z nim związanych. Ciekawym pomysłem jest zrobienie ankiety i zapytanie o wybór odbiorców, np. kolor, wzór czy nawet nazwę danego projektu. Pamiętaj o efektach przed i po, które odbiorcy bardzo lubią oglądać i bardzo często na ich podstawie podejmują decyzję zakupu!

Promuj i polecaj innych 

Przedstaw firmy czy osoby tworzące firmę lub współpracujące z nią. Opowiedz o ostatnim zadowolonym zakupie niekoniecznie związanym z Twoją firmą, oznaczając inną firmę, dzięki oznaczeniu na jej relacji możesz zyskać nowych obserwujących. Pokaż, co obecnie oglądasz, czego używasz od dawna, co czytasz, co ułatwia Ci pracę, organizację, codzienne obowiązki.

Przekieruj na inne kanały

Instarelacja to wstęp do przedstawienia tego, co możesz zaoferować odbiorcy. Faktyczna sprzedaż odbywa się na Twoim sklepie, stronie, dlatego pamiętaj o typowych relacjach sprzedażowych z linkiem do produktu/usługi. Teraz jest to dużo prostsze od kiedy linki w relacji może dodać każdy, a nie tylko konto z min. 10 tyś obserwujących.

Pamiętaj o luźnej formie

Konkursy, zabawy, pytania, ankiety, memy to dodatki, bez których instarelacja nie może istnieć! Korzystaj z tego, baw się i pokaż od tej strony. Możesz świetnie dopasować to do swojej marki, zadając pytania i tworząc quizy z nią związane, edukując przy okazji i przekazując wiedzę. To zabrzmi dziwnie, ale pokaż co jesz – jedzenie, to zaraz po wakacjach i słodkich dzieciach oraz pieskach jedna z najbardziej klikalnych kategorii.

Jak zwiększyć liczbę odbiorców Twoich instarelacji? Jak pozyskiwać nowych obserwujących? Dowiesz się w kolejnych materiałach.