Przejdź do treści

Agencja Marketingowa

Strona główna » Blog o biznesie i marketingu » Jak zwiększyć liczbę odbiorców instarelacji na Instagramie?

Jak zwiększyć liczbę odbiorców instarelacji na Instagramie?

Szukasz sposobów na większą liczbę odbiorców Twoich relacji na Instagramie? W tym materiale dowiesz się jakie proste kroki wykonać, aby podkręcić wyniki!

1. Godzina publikacji ma znaczenie!

Pomyśl, w jakich godzinach Twoi odbiorcy mogą odpalać Instagrama? Spójrz w statystyki publikowane przez magazyny branżowe. Zapytaj odbiorców, testuj różne godziny publikacji w ciągu dnia, zwróć uwagę, że będą one się zmieniały w zależności od pory roku. Przetestuj tryb porannej relacji przed wszystkimi albo później wieczornej, dzięki temu okienko z Twoją relacją pojawi się jako jedno z pierwszych do wyświetlenia.

2. Twórz, kreuj i opowiadaj!

To w jaki sposób zrobisz wstęp i przedstawisz daną historię, wpłynie na dalszą oglądalność. Dlatego poczytaj trochę o storytellingu, warto przyswoić trochę wiedzy w tym zakresie, ponieważ te umiejętności sprzedają! Pamiętaj o zakończeniu w formie CTA i kierowaniu do sprzedaży Twojego produktu lub usługi. Zadbaj o spójność relacji, mowa tu o podobnych kolorach, tonach, cyklicznych wpisach, a nawet muzyce.

3. Reaguj na to jak reagują inni!

Wiele razy mówiłam o tym na przykładzie, chociażby zwykłych postów na Social Mediach. Jeśli ktoś komentuje, odpowiedź, podziękuj, jeśli nie będziesz tego robić – przestanie.  Podobnie jest z relacjami, jeśli na Twoje instarelacje będą pojawiały się wiadomości czy reakcje, ale Ty nie będziesz na nie odpowiadać i dzięki temu też podkręcać ich – ludzie przestaną to robić. Oczywiście z czasem może pojawić się ich tak wiele, że nie będziesz w stanie reagować odpowiednio szybko i na każdą z nich, ale pamiętaj, by robić to na początku, to nakręci kulę śniegową! Pomocne w tym mogą być pytania i ankiety użyte w relacjach, wykorzystuj je. Kolejnym krokiem może być obserwacja kto ogląda Twoje stories, zaglądanie do tych kont i oczywiście zostawianie lajka czy komentarza pod ich postem.

4. Mów o innych 

A oni zaczną o Tobie! Oznaczanie innych osób, firm, marek na swoim stories jest dobrym pomysłem na dotarcie do nowych odbiorców. Oczywiście nie każda firma, kiedy ją oznaczysz od razu będzie chciała udostępnić Cię na swoim profilu – musisz się stroszkę postarać. Zrób to w ciekawy sposób, pokaż wartość tej marki. Zastanów się nad tym, jakie marki chcesz pokazać, powinny one być wartościowe również z punktu widzenia Twoich odbiorców. Wyraź opinię, poleć produkt, opowiedz o nim.

5. Pokaż siebie 

Ten punkt nie spodoba się osobom, które chcą publikować na instastories, ale nie chcą pokazywać siebie. Od dawna mówi się o tym, że relacje z widoczną osobą mają większe zasięgi, potwierdzam, sprawdziłam to na wielu przypadkach i kontach. Pamiętajmy, że Social Media stworzone są dla ludzi, po to, by się ze sobą komunikować, czynnik ludzki jest tu niezbędny. Dlatego jeśli widzisz, że statystyka stoi w miejscu, a wszystkie poprzednie punkty są przez Ciebie wykonywane, to prawdopodobnie brakuje tylko tego. Zacznij się pokazywać. Jeśli to robisz, to być może za rzadko, przetestuj kilka dni i zobacz, co się stanie.

Co publikować na instastories na Instagramie? Poznaj ponad 30 pomysłów! Przeczytaj artykuł: