Agencja Marketingowa

Jakie treści w social mediach sprzedają?

Regularne publikowanie treści w social mediach to bardzo ważny element prowadzenia biznesu. Pojawia się jednak pytanie, jakie treści w social mediach sprzedają? Co publikować, aby wzbudzić zainteresowanie potencjalnych klientów? Jeśli szukasz odpowiedzi na te pytania, dobrze trafiłeś! W dzisiejszym wpisie postaram się na nie odpowiedzieć.

Pamiętaj, że nie liczy się ilość, ale jakość. Powinieneś zadbać o to, aby treść była ciekawa, unikatowa i kreatywna. Codziennie publikowane, nieprzemyślane posty będą ignorowane przez użytkowników. Musisz tworzyć content, który przyciągnie uwagę!

Treść powinna być wiarygodna

Aby zyskać potencjalnych klientów musisz zdobyć ich zaufanie. Należy zatem powoływać się na rzetelne badania i analizy. Jeśli chcesz zaprezentować czyjąś opinię, wybierz tą, której autorem jest autorytet w Twojej branży. Odwołuj się w swoich postach do statystyk, ale nie zapomnij podać ich źródła, ponieważ tylko w ten sposób stworzysz obraz godnej zaufania firmy, która swoje publikacje opiera na rzetelnych informacjach.

Content powinien być unikalny i użyteczny

Kopiowanie treści z innych serwisów jest szczególnie źle odbierane przez użytkowników. Aby sprzedawać w social mediach musisz tworzyć swój własny, unikatowy content. Żeby użytkownik zawiesił oko na Twojej treści powinieneś stworzyć tekst, który będzie dla niego atrakcyjny i dostarczy mu przydatnych informacji. Pomyśl, czego sam chciałbyś się dowiedzieć będąc swoim klientem. Możesz również sprawdzić, jakie są najczęściej wyszukiwane przez społeczeństwo pytania w Google. Pamiętaj jednak o swojej grupie docelowej i dostosuj swoją treść do wieku czy zainteresowań swoich potencjalnych klientów.

PRZECZYTAJ JAK SKUTECZNIE SPRZEDAWAĆ W SOCIAL MEDIACH

Treść powinna być angażująca

Zaangażuj swoich odbiorców i wywołaj w nich emocje! Wartościowy content powinien wywoływać reakcje odbiorców. Nie tylko w formie pozytywnych komentarzy, ale także w formie pytań oraz uwag. Ponadto, treść, pod którą znajdziemy dużo komentarzy przyciągnie dużo więcej zainteresowanych osób. Jeśli potencjalny klient nie jest zdecydowany, co do zakupu, może zerknąć w komentarze i pokierować się opiniami innych osób.

Jak sprawdzić, czy treści w social mediach sprzedają?

Dobrze przygotowany marketing w social mediach powinien przekładać się na konwersje. Aby przeanalizować swoje działania, sprawdź swoje statystyki w social mediach. W menadżerze sprzedaży możesz sprawdzić, czy finalizacja sprzedaży odbywa się na Facebooku, Instagramie czy na stronie internetowej. Masz możliwość analizy ruchu, zdarzeń, wskaźników konwersji.

Jeśli treści, które publikujesz są unikalne, wiarygodne i angażujące, a wyniki sprzedaży nie są zadowalające- przeanalizuj ponownie swoją grupę docelową, być może trafiasz ze swoim contentem do niewłaściwych osób.

Potrzebujesz pomocy w tworzeniu treści na Social Media? Skontaktuj się z nami!