Przejdź do treści

Agencja Marketingowa

słabe zasiegi live na facebooku
Strona główna » Blog o biznesie i marketingu » Narzędzia marketingowe » Słabe zasięgi na transmisji na Facebook’u?

Słabe zasięgi na transmisji na Facebook’u?

Prowadzisz transmisje na żywo na Facebooku ale Twoje zasięgi są bardzo słabe? Utraciłaś zasięgi na Facebooku i nie wiesz dlaczego? Zapraszam do dzisiejszego wpisu, w którym postaram się wyjaśnić dlaczego tak się dzieje. Sprzedaż różnych rzeczy takich jak np. ubrania jest na transmisji na żywo na Facebooku jest bardzo popularna w Polsce. Taki sposób zarabiania cieszy się dużą popularnością i jest z chęcią wykorzystywany poprzez zarówno firmy jak i przez osoby prywatne. Nie ma co się dziwić, małym nakładem finansowym (ponieważ wystarczy mieć przestrzeń, telefon i rzeczy do sprzedania) można osiągać bardzo wysokie przychody.

Transmisje na żywo – jak wygląda sprzedaż na Facebooku

Transmisje na żywo na Facebooku najczęściej prowadzą sklepy z ubraniami. Podczas takiego live’a osoba pokazuje ubrania na modelce lub na sobie i opowiada po krótce o ubraniu – z czego jest wykonany, jaki to rozmiar, na kogo lub do czego będzie pasować. Podczas transmisji widzowie mają możliwość licytowania lub kupowania takich ubrań. Sposób kupowania może się różnić w zależności od zainteresowania lub pomysłu na live. Po wytypowaniu zwycięzcy aukcji, prowadzący live zapisuje dane kupującego i przechodzi do kolejnego przedmiotu/ubrania. Jest to bardzo dynamiczna sprzedaż i jej fenomen polega na czasowym ograniczeniu przedmiotów do jednego, możliwości sprawdzenia wyglądu ubioru na modelce i udział w tym “show”. Podczas licytowania, kupujący czuje “dreszczyk emocji” co podbija sprzedaż i zwiększa zaangażowanie. Po wygraniu aukcji kupujący kontaktuje się ze sprzedawcą po czym ustala sposób wysyłki przedmiotu.

Czemu mam słabe zasięgi na live’ach na Facebook?

Kiedy coś staje się przychodowe, ludzie zaczynają naśladować innych. Sprzedaż ubrań na transmisjach na żywo tak bardzo się rozrósł i osiągnął wielką popularność, że prawie każdy sklep zaczął je prowadzić – lepiej lub gorzej.

Na ten rozprzestrzeniający trend, właściciel Facebook’a czyli firma Meta musiała jakoś zareagować. Boty firmy, które odpowiadają za bezpieczeństwo, antyspam i inne działania mające chronić platformę rozpoczęły ucinanie zasięgów transmisji na żywo, blokowanie kont i nakładanie ograniczeń na osoby.

Przez kilka lat wspieraliśmy osoby w prowadzeniu, przygotowaniu i zwiększaniu zasięgów podczas transmisji live. Zaufało nam wielu klientów, którzy zwiększyli swoje przychody ponad 5 krotnie. Wyrabiając sobie specjalizacje w transmisjach live i sprzedaży na żywo coraz więcej osób zaczęło się do nas zgłaszać z problemami i zasięgami.

Czytaj również: Jak sprzedawać więcej na Facebooku?

Najczęstszymi błędami, które popełniają osoby prowadzące live jest udostępnianie swoich transmisji na jak największej ilości grup myśląc, że dzięki temu będą miały dużą ilość widzów. Takie działania prowadzą do oznaczenia konta prowadzącego jako “spam” i ucięcie zasięgów.

Kolejnym błędem jest słaba jakość nagrań, głosu i światła to powoduje że oglądający transmisje na żywo nie chcą brać udziału w kupowaniu bo np. “nie czują klimatu”, nie widzą ubrań lub nie rozumieją prowadzącego. Warto zainwestować w lepszy sprzęt, kamerę internetową Full HD czy zestaw świateł.

To tylko dwa przykłady dlaczego masz słabe zasięgi na transmisji na żywo. Jeśli chcesz wiedzieć więcej czytaj dalej. Po wieloletniej pracy z wieloma klientami zebraliśmy nasze doświadczenia i rady i postanowiliśmy wydać ebook’a o prowadzeniu i zwiększaniu zasięgów na transmisji live. Wydanie ebooka wynikło z tego, że nie mieliśmy już “sił przerobowych” do obsługi kolejnych klientów. Zauważyliśmy również że większość popełniała te same błędy. Dlatego też jeśli chcesz zwiększyć swoje zasięgi i polepszyć sprzedaż na live’ach to skorzystaj z naszego ebooka. Śpiesz się bo cena wkrótce się zwiększy!

Ebook z poradami: Transmisje LIVE Jak sprzedawać więcej?