Zbliża się rok 2024. Nowy rok to zawsze nowe możliwości, plany rozwoje, budżety i obrane cele. Wiele osób w 2024 otwiera również swój biznes i planuje zacząć od strony internetowe lub modernizować aktualną. Czy warto inwestować w stronę internetową w 2024? Zapraszamy do wpisu.
Co przyniesie rok 2024? Tego nikt nie wie. Możemy jedynie zakładać i przeprowadzić pewną analizę. Osoby, które zaczynają swój biznes mają do wyboru różne ścieżki rozwoju. Jedną z nich jest inwestowanie w stronę internetową swojej marki lub inwestowanie w social media. Oczywiście można też skupiać się i na tym i na tym lecz nie każdy ma aż tyle czasu i możliwości by rozwijać naraz różne kanały social media i przy okazji dbać o stronę www.
Social Media czy strona internetowa?
To jest kluczowe pytanie. Social Media kuszą ponieważ pozwalają na szybkie dotarcie do potencjalnych klientów i pokazanie swoich usług czy produktów. Skupienie się na Social Media to droga najchętniej i najczęściej wybierana przez nowych przedsiębiorców stawiających pierwsze kroki w biznesie. Nie ma co się dziwić – chcemy szybko sprzedawać i jeszcze szybciej zarabiać.
Nie powiem czy to jest dobra czy zła droga. Mogę jedynie wskazać zagrożenia płynące z “focusowania” się na socialach przy odtrąceniu strony www na drugi czy trzeci plan.
Zacznijmy od tego, że coraz więcej platform kanałów społecznościowych będzie wprowadzała subskrypcje z korzystanie z platfrom. Już teraz możemy zauważyć wprowadzenie opłat przez firmę Meta z “brak reklam” na Facebooku, znacznik “Verifed” na platformie X (dawny Twitter) czy podobna funkcja na Instagramie. Taki zabieg lub w 2024 bardziej agresywne namawianie użytkowników na opłaty może spowodować niechęć do korzystania z danej platformy, np. akurat tej, na której się skupiliśmy.
Druga sprawa to brak własności. Kiedy inwestujesz w stronę internetową – wszystkie pliki, informacje są Twoje. Nikt Ci nie zabroni pisać na dany temat czy wprowadzić usługi innego typu. Na kanałach social media wszystko jest weryfikowane przez automaty tzw. boty. Czasem wystarczy jedno “złe” słowo i Twoje konto zostaje albo ograniczone albo całkowicie zablokowane. Cała Twoja praca włożona w daną platformę idzie do kosza, a Ty zostajesz bez sprzedaży czy klientów. Nie zapominajmy o bardzo łatwej utracie kont społecznościowych. Średnio co tydzień otrzymujemy wiadomości od różnych osób, które proszą nas o pomoc w odzyskaniu kont. Bardzo często w tym przypadku już się nic nie da zrobić.
Kolejna ważna rzecz to mnogość platform i przeładowanie informacjami. Aktualnie na rynku znajdziemy wiele kanałów społecznościowych. Młodzi przedsiębiorcy mogą się zastanawiać, na której platformie się skupić. Wiadomo najlepiej na wszystkich ale wiemy, że jest to nie wykonalne. Zawsze też pozostaje outsourcing prowadzenia kont społecznościowych ale generuje on dodatkowe koszta. Nie zapominajmy też o mocnym nasyceniu kanałów społecznościowych. Na TikTokach, Instagramach i Facebookach znajdziemy już tak olbrzymią ilość informacji, którą użytkownicy nie są w stanie przetworzyć. Dodatkowo wejść w ten rynek i pokazać się na social media wcale nie jest łatwo. Inaczej sprawy mają się ze stroną internetową i pozycjonowaniem organicznym.
Strona internetowa rządzi się zupełnie innymi prawami. Owszem nie daje tak nagłego wzrostu (bez korzystania z reklam płatnych) jak social media, cechuje się zupełnie inną narracją i rozwijaniem. Daje jednak pewność, progresywny rozwój i lepszą pozycję w przyszłości, ponieważ raz stworzony artykuł będzie pozycjonował się przez cały czas.
Strona www to również prostota w obsłudze i nieskończone możliwości. Zawsze jak oddajemy stronę dla naszych klientów otrzymują oni tutorial jak korzystać i wprowadzać zmiany na stronie. Są one tak intuicyjne i proste w obsłudze że nie trzeba być programistą. Jeśli oczywiście klient prosi o pomoc to mamy specjalne pakiety ale nie chcemy nikogo “uzależniać” klienta od nas.
Nieskończone możliwości stron pozwalają na stworzenie sklepów online z wysyłką lub obsługą wirtualnych produktów, stworzenie platformy kursowej czy lead magnetów. Co tylko sobie zamarzysz – my zrobimy.
Strona internetowa – koszty w 2024
Wielu nowych (nie tylko nowych) biznesmenów lub bizneswoman często myśli, że strona internetowa to ogromny wydatek. Oczywiście są firmy, które za proste strony www na WordPress liczą ponad 10 000 zł. Tym się cechuje wolny rynek. Uważamy jednak, że jest to cena mocno zawyżona i szczególnie dla nowych przedsiębiorców – wydatek zbyt wysoki.
W Ambitnej Marce szanujemy naszych przyszłych i stałych klientów. Osoby, które znalazły nas jako wykonawców strony internetowej zapraszamy na bezpłatny call, w którym to przeanalizujemy wspólnie kierunek Twoje biznesu i zapotrzebowanie na stronę www. Wszystkie koszta związane ze stroną www otrzymasz w ofercie i będziesz dokładnie wiedział/a na czym stoisz. Pomagamy również w wyborze hostingodawców i domeny.
Najniższy koszt za stronę internetową w 2024 roku w Ambitnej Marce to 2500 zł. Oczywiście wiele zależy od zmiennych ale jest to średni koszt za prostą stronę www na WordPressie.
Umów się już dzisiaj na wirtualne spotkanie lub spotkanie na żywo i dowiedz się więcej.
Odświeżenie strony internetowej w 2024 – czy warto?
Co w przypadku, gdy posiadam już stronę internetową? Tutaj możemy zaproponować odświeżenie strony według aktualnych trendów i stylów. Warto co około 2-3 lata odświeżać “layout” stron www aby pokazać klientom, że dba się o ten kanał, jest on aktualizowany i firma “żyje”.
Zmiany na stronie mogą zaczynać się od dodaniu niektórych funkcjonalności na stronie, zmienieniu kolorystyki czy czcionek, czy zmianie całkowitej szaty strony www. Jeśli nie jesteś pewny/a na temat zmian – zawsze możesz umówić się na nasz audyt strony internetowej, dzięki któremu przeanalizujemy stronę i zaproponujemy zmiany.
Stworzenie strony internetowej w 2024 roku to najlepszy krok jaki możesz zrobić dla swojego biznesu. Nie zwlekaj dalej i już dzisiaj rozpocznij budowę swojej strony www.
Ambitna Marka – strony www dla biznesu
Ambitna Marka specjalizuje się w stronach internetowych już od blisko 8 lat. Zaufało nam wielu klientów, z którymi współpracujemy do dzisiaj. Zawsze słuchamy potrzeb naszych klientów i doradzamy najlepiej jak umiemy.
Tworzymy strony internetowe, sklepy online i platformy kursowe, a także funkcjonalności www. Wyróżniają nas liczne pozytywne opinie na Google i Facebooku. Działamy z każdą branżą niezależnie od specjalności.
Umów się już dzisiaj na darmową konsultację, abyśmy mogli dowiedzieć się i przenalizować wspólnie Twoje potrzeby i cele.