Przejdź do treści

Agencja Marketingowa

Strona główna » Blog o biznesie i marketingu » Narzędzia marketingowe » Skuteczna strona produktu w sklepie online? 7 najważniejszych ustawień.

Skuteczna strona produktu w sklepie online? 7 najważniejszych ustawień.

Co zrobić, aby sprzedaż w sklepie online była bardziej efektywna? Jak zwiększyć konwersje i faktyczne zakupy, a nawet wartość koszyka? Kreatywność treści, zdjęcia a może coś jeszcze? Poznaj wszystkie triki i wdrażaj je w swoim sklepie.

Głównymi czynnikami poza samym wyglądem, funkcjonalnościami i szybkością sklepu jest atrakcyjność opisów oraz zdjęć. Od czego zacząć?

Zdjęcia produktu w sklepie online, na co zwrócić uwagę?

Dobrej jakości zdjęcia, które szybko się ładują to podstawa. Dodatkowo warto zwrócić uwagę, by w sklepie było kilka zdjęć danego produktu, z różnych stron i pokazany w ciekawy sposób, ale z drugiej strony tak, by widoczny był cały produkt jego kolor, faktura. To ważne, gdyż zdjęcie zastępuje prezentację produktu, warto pokazać go dokładnie, by klient nie dokonał zwrotu i nie wystawił negatywnej opinii, przez nieodpowiednie wyeksponowanie faktury czy koloru.

Efektem WOW będzie film o produkcie, nie musi być o każdym osobny, ale coś w rodzaju lookbooku i miksu różnych produktów, pokazanie ich pomiędzy innymi, w różnych sytuacjach, kompozycjach itp. To zrobi wyjątkowe wrażenie, wzmocni komunikat oraz pokaże Twój sklep jako oryginalny.

Opis produktu, co powinien zawierać?

Szczegóły produktu jak wymiary, sposób użycia, dane techniczne czy inne cechy są dodatkowymi atutami, unikniemy niepotrzebnych pytań, jeśli zawrzemy wszystkie dane. Jeśli zdarzają się jakieś pytanie klientów o dany produkt, dodaj odpowiedź w opisie, dzięki temu kolejni klienci, nie zapytają o to. Postaraj się napisać konkretnie i rzetelnie. Sprawdź co w opisie ma konkurencja, spójrz na minimum 5 innych sklepów z takim lub podobnym produktem, dopisz coś od siebie. UWAGA nie kopiuj opisów z innych stron, to nie wpłynie pozytywnie na odbiór twojego sklepu przez wyszukiwarkę Google. Samodzielne przygotowanie opisów produktów zwiększa prawdopodobieństwo tego, że kupujący trafi na nie w internecie – Google docenia bowiem unikalne teksty. Dlatego też opisy produktów powinny różnić się między sobą. W tekstach opisujących towary zawsze używaj czytelnej czcionki w odpowiedniej wielkości. Informacje wymagane przepisami muszą być zamieszczone w postaci logicznie uporządkowanego tekstu, napisanego czcionką o wystarczającym rozmiarze.

Postaraj się oprócz technicznych informacji dodać kilka zdań od siebie. Postaraj się o coś wyjątkowego i pisz również o rzeczach oczywistych jak informacja o tym, że instrukcja papierowa zawarta jest przy produkcie lub należy ją pobrać w innym miejscu – wskaż gdzie. W nagłówkach, opisach i nazwach pod zdjęciami powinny znaleźć się słowa kluczowe związane z tym produktem. Warto więc w tym celu posiłkować się narzędziami do wyszukiwania słów kluczowych, by zwiększyć szansę na skuteczne SEO. Jeśli masz takie opcje w swoim sklepie, dodaj tagi, czyli hasła kojarzące się z produktem, producentem itp.

Nazwa produktu, co jest istotne?

Podobnie jak w przypadku opisu, nazwa jest istotna, tu głównie chodzi o wyszukiwarkę i jej początkowe frazy. Dlatego warto postawić na proste i logiczne nazwy dla danego produktu, ale z drugiej strony wyróżnić je czymś. Dla przykładu możesz podać nazwę produktu i jej nr seryjny jeśli jest istotny, czy producenta, ale dodaj od siebie – “w najlepszej cenie” lub “z gwarancją”.

Aby przyciągnąć uwagę potencjalnych klientów, w nazwie produktu i w nagłówkach należy zawrzeć często wyszukiwane hasła – ponownie sprawdź, jak robi to konkurencja oraz co pojawia się w najbardziej popularnych hasłach po wpisaniu konkretnego produktu.

Sprzedawaj grupowo!

Wyświetlanie proponowanych produktów pasujących do kupowanego, albo grupy produktów czy kuponu rabatowego od danej sumy zakupów, podbija sprzedaż! Zobacz co robią większe sklepy w Twojej kategorii, albo wejdź na przykładowe z innej branży jak zalando, media markt. Wszystkie zabiegi powodujące zwiększenie wartości koszyka, promocje, odliczanie itp są genialnym trikiem. Większość opcji, które widzisz u dużych graczy, spokojnie możesz włączyć również w swoim sklepie. Jeśli potrzebujesz pomocy, napisz do nas, pomagamy w procesach sprzedażowych, budujemy sklepy.

Opinie produktu

Rekomendacje innych użytkowników są jednym z ważniejszych czynników powodujących zwiększenie zaufania do produktu i marki. Dlatego jeśli masz taką możliwość umieść opinie/ocenę w karcie produktu lub przekieruj do takowych na Facebooku czy Wizytówce Google.

Znak jakości

Ciekawym i jak się okazuje, istotnym elementem, zwiększającym sprzedaż jest dodanie oznaczeń takich jak znaki jakości, znaczek ‘produkt Polski’ czy innych branżowych świadczących o rzetelności produktu. To wzbudza zaufanie do produktu oraz zakupu.

Wysyłka i płatność

Warto opisać sposób, cenę oraz rodzaje i kraje wysyłki w osobnej zakładce i kierować do niej. Nie ma nic bardziej denerwującego niż poświęcenie czasu na czytanie o produkcie, decyzja o zakupie a na końcu procesu informacja o tym, że nie możemy zamówić tego do danego kraju, lub zapłacić ulubioną metodą płatności. Dlatego postaraj się mieć wiele możliwości wysyłki, nawet jeśli wydaje Ci się, że nikt już nie zamawia przez Pocztę Polską, albo nie płaci przelewem tradycyjnym.

To wszystko? Na początek tak. Czy wszystkie te opcje masz już w swoim sklepie? Jeśli potrzebujesz pomocy w któryś w tych punktów, napisz lub zadzwoń do nas. Wspieramy w biznesie, nie tylko marketingowo, ale i technicznie.

Tagi: