Przejdź do treści

Agencja Marketingowa

Strona główna » Blog o biznesie i marketingu » Narzędzia marketingowe » Jakie narzędzia przydają się do bloga? Poznaj TOP 5 z których korzystają najlepsi!

Jakie narzędzia przydają się do bloga? Poznaj TOP 5 z których korzystają najlepsi!

Z jakich narzędzi warto korzystać podczas prowadzenia bloga? Jakie narzędzia są przydatne przy blogowaniu. Poznaj moją listę i już dzisiaj zacznij z nich korzystać!

Prowadzenie bloga to ciężki kawałek chleba. Aby blog był czytany, potrzeba wiele godzin poświęcenia, wpisów, planowania i ciekawego contentu. Początkujący blogerzy i osoby zaczynające swoją przygodę z blogiem, mogą zastanawiać się jakich narzędzi warto używać przy tworzeniu treści. Pytanie może być dziwne, bo tak naprawdę wystarczy platforma blogowa i przelewanie słów na kart… komputer.

Posiadam kilkuletnie doświadczenie przy tworzeniu treści contentowych i podzielę się dzisiaj z Tobą, lubianymi i używanymi przeze mnie narzędziami, które pomogą w pracy nad blogiem.

Jakie narzędzia przydają się do bloga?

MailChimp – Twoja platforma newsletter’u

MailChimp to darmowe narzędzie do wysyłki i zbierania adresów emailowych. Możesz na nim tworzyć kampanie i ustawiać automaty, czyli wysyłkę mailową, która zostanie wysłana po spełnieniu określonych warunków. Posiadanie bazy mailingowej Twoich czytelników to szansa na zwiększenie powracających użytkowników, a także jedno z narzędzi promocji nowych wpisów. Must have na blogowej drodze życia.

Asana / Trello – zapanuj nad projektem

Asana lub zamiennie Trello (co kto woli) to darmowe narzędzia, które pozwalają zaplanować pracę na blogu, zarówno jeśli pracujesz nad nim samemu lub w grupie. Często Asana, ze względu na swoje możliwości używana jest w wersji premium w korporacjach. Trello z kolei to bardzo proste narzędzie do planowania, gdzie planowanie odbywa się na zasadzie kanban. Przelanie myśli i pomysłów do systemów zarządzania, pozwoli Ci oczyścić umysł z natłoku pomysłu, a także spojrzeć świeżym okiem na aktualny stan pracy.

Slack – komunikuj się ze współpracownikami

Slack to komunikator internetowy pozwalający przesyłać pliki, wykonywać call’e, tworzyć grupy i wiele więcej. Świetne narzędzie jeśli nie chcemy komunikować się przez prywatnego Facebook’a. Dodatkowo, Slack’a zainstalujemy na komputerze i w telefonie. Dostępny jest także w formie przeglądarkowej. Oczywiście, żeby z niego korzystać musimy mieć z kim pisać. Tak więc ze Slack’a warto korzystać w grupie osób, jeśli blog jest Waszym wspólnym projektem.

Ortograf – sprawdź swoje teksty

Ortograf.pl to narzędzie internetowe, a zarazem system sprawdzający podany tekst pod względem poprawności ortograficznej, stylistycznej, gramatycznej i typograficznej. Dla języka polskiego ortografia i interpunkcja sprawdzane są pod kątem ponad 1000 reguł. Doskonałe narzędzie przydatne żeby szybko sprawdzić swój wpis na bloga i jeśli dorabiamy jako copywriter. Sprawdź naszego e-book’a: Podstawy Copywriting’u: Teksty blogowe i sprzedażowe. Ostatnie dni promocji teraz tylko 24,99 zł! 

OneDrive / GDrive – Twoje dokumenty z każdego miejsca

Dysk w chmurze, nie wyobrażam sobie bez niego pracy. Pracuje z różnych miejsc na świecie i posiadanie dysku w chmurze pozwala mi mieć wszystkie moje pliki przy sobie, na każdym komputerze. Na takim dysku najczęściej tworzę wpisy, które na bieżąco się zapisują. Doskonałe narzędzie zarówno przy pracy nad blogiem jak i w biznesie.

Evernote – notatnik z pomysłami

Na koniec, Evernote. Myślę, że najważniejsze narzędzie przy blogowej pracy. Evernote to notatnik online pozwalający gromadzić pomysły, wycinki ekranu, ciekawe linki, notatki głosowe i zdjęcia. Dzięki możliwości tworzenia wielu notatników, możemy zapanować nad chaosem i oddzielić prywatne życie od biznesowego. Evernote dostępny jest na komputerze, w przeglądarce i w aplikacji na telefonie.

Szukasz kreatywnych rozwiązać do promocji swojej marki w Internecie? Naucz się robić filmy, banery, edytować zdjęcia! Poznaj naszą akademię i kursy online: