Przejdź do treści

Agencja Marketingowa

Strona główna » Blog o biznesie i marketingu » Narzędzia marketingowe » Jak wypromować sklep internetowy? 5 skutecznych sposobów

Jak wypromować sklep internetowy? 5 skutecznych sposobów

Stworzenie sklepu online to dopiero początek pracy, jaka nas czeka z biznesem e-commerce. Kolejnym krokiem jest wypromowanie sklepu online w internecie. Celem promocji sklepu jest zwiększenie sprzedaży oferowanych produktów czy usług. Dzięki przemyślanym działaniom marketingowym będziesz mógł dotrzeć do nowych klientów.

Prowadzisz sklep online, ale nie wiesz co zrobić, żeby go rozreklamować? Świetnie trafiłeś! Poniższy artykuł pomoże Ci zrozumieć, jak reklamować swój sklep internetowy.

(1/5) Twórz ciekawe treści w sklepie online

Bardzo dobrym sposobem na zainteresowanie klienta Twoją ofertą jest tworzenie ciekawych opisy produktów. Opis produktu powinien być odpowiednio rozbudowany, aby klient mógł poznać produkt czy usługę w odpowiedni sposób. Klient powinien czuć się jakby w rzeczywistości widział i dotykał tej rzeczy. Pamiętaj, aby nie duplikować treści ze stron o podobnej tematyce. Google patrzy na takie strony bardzo nieprzychylnie i nie wyświetla ich w wynikach wyszukiwania.

Czy wiesz, że w swoim sklepie online możesz prowadzić również bloga tematycznego? To bardzo dobry sposób, aby wpłynąć na wiarygodność Twojej firmy w internecie. Możesz umieszczać tam porady dotyczące Twoich produktów czy usług a także umieszczać artykuły o najnowszych trendach. Pokazując się potencjalnym klientom jako ekspert w swojej dziedzinie masz możliwość zyskać ich zaufanie i zwiększyć sprzedaż.

Sprawdź nasz wpis o tym, jak skutecznie pisać bloga firmowego!

(2/5) Zoptymalizuj sklep online pod kątem SEO

Każdemu właścicielowi sklepu online zależy na widoczności w wyszukiwarce Google. Są to działania rozłożone w czasie, a efekty nie są natychmiastowe. Tworzenie ciekawych treści, o których pisaliśmy powyżej ma duży wpływ na pozycję sklepu. To właśnie w treści opisów produktów, kategorii czy artykułów powinny znaleźć się słowa kluczowe, które pomogą osiągnąć wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania.

Do wypozycjonowania sklepu w wyszukiwarce niezbędne będzie przeprowadzenie audytu pod kątem SEO. Audyt SEO to kompleksowa analiza strony, która pozwoli Ci na sprawdzenie błędów oraz dostarczy wskazówek do usprawnienia działania sklepu online. W sieci istnieje wiele stron, dzięki którym możesz samodzielnie wykonać darmowy audyt. Niestety darmowy audyt NIE pomoże twojej stronie, ponieważ to tylko automat, który oceni Twoją stronę zero-jedynkowo.

Miarodajny będzie audyt przeprowadzony przez profesjonalistę. My, jako Ambitna Marka specjalizujemy się w analizie stron pod kątem SEO. W ramach usługi przeanalizujemy każdą zakładkę, przyciski, opisy, widgety Twojego sklepu. Pokażemy Ci, co warto zrobić, aby strona była widoczna w sieci i zachęcała klientów do zakupu.

Sprawdź ofertę audytu Ambitnej Marki

(3/5) Promuj sklep online w mediach społecznościowych

Media społecznościowe mają ogromny potencjał, który możesz wykorzystać do rozreklamowania swojego sklepu online. Twórz angażujące treści na Facebooka i Instagrama. Wchodź w interakcje z użytkownikami, odpowiadaj na komentarze i wiadomości, aby dać im szansę przywiązać się do Twojej marki.

W mediach społecznościowych możesz również skorzystać z opcji płatnej reklamy na Facebooku lub Instagramie. Możesz dzięki nim trafić do odpowiedniego grona odbiorców. Jeśli dopasujesz reklamy do grupy docelowej, efektywnie wykorzystasz swój budżet. Do stworzenia reklam będziesz potrzebował grafik, które przyciągną wzrok użytkownika.

Nie wiesz, jak tworzyć grafiki i chcesz poznać aplikacje, dzięki której rozwiniesz swój biznes?

Skorzystaj z naszego kursu online! 

(4/5) Wypróbuj płatne reklamy w Google

Jeśli oczekujesz szybkich efektów, wypróbuj płatne reklamy Google Ads. Możesz wybrać zarówno reklamy tekstowe jak i reklamy produktowe, na których zaprezentujesz swoje produkty w Google.  Dużą zaletą reklam Google Ads jest możliwość ukierunkowania kampanii reklamowych do konkretnej grupy użytkowników np. pod względem lokalizacji czy wieku, co zwiększa prawdopodobieństwo konwersji. Kolejną zaletą jest duży zasięg reklam, co wpływa na budowanie rozpoznawalności i wizerunku sklepu online.

(5/5) Wykorzystaj e-mail marketing

E-mail marketing to dobry sposób na zbudowanie relacji z klientami. Zbuduj swoją listę email marketingową i wysyłaj wiadomości do klientów. Pamiętaj, aby nie rozsyłać tylko wiadomości z promocjami. Warto również przybliżyć subskrybentom to, co dzieje się w firmie. Podzielić się planami na najbliższy czas, pokazać nowe produkty czy usługi. Ciekawym rozwiązaniem jest wysyłka poradników na temat związany z Twoją dziedziną np. jeśli prowadzisz sklep z kawą, przygotuj poradnik o tym, jaki dzbanek termiczny i jaką kawę zabrać ze sobą na ferie zimowe.

Pamiętaj o dbaniu o listę subskrybentów. Usuwaj z listy nieaktywnych użytkowników, czyli takich którzy nie otworzyli żadnej wysłanej przez nas wiadomości przez okres 6 miesięcy. Nie zapomnij również o rabatach dla stałych klientów. Wysłanie wiadomości uprawniającej do skorzystania ze specjalnej zniżki zwiększa szanse na finalizację transakcji.

Sprawdź nasze usługi lub skontaktuj się.

Potrzebujesz pomocy? Chcesz poznać naszą ofertę w działaniach marketingowych?