Przejdź do treści

Agencja Marketingowa

Strona główna » Blog o biznesie i marketingu » Narzędzia marketingowe » Jak szkolić online? Przydatna platforma aż 7 bezpłatnych narzędzi do rozmów grupowych!

Jak szkolić online? Przydatna platforma aż 7 bezpłatnych narzędzi do rozmów grupowych!

Od kiedy w marcu 2020 świat zatrzymał się z powodu pandemii koronawirusa, nagle wszyscy musieli przenieść swoje zajęcia czy biznesy do sieci. Dla wielu to nowa szansa na rozwój, ale nie wszyscy wiedzą z jakich narzędzi najlepiej korzystać, by szkolić czy komunikowac się online. My  zdalnie pracujemy już od kilku lat, przeszliśmy już przez wiele narzędzi, aplikacji oraz systemów. Dzisiaj podzielimy się tymi, na które warto zwrócić uwagę.

Zdecydowanie prowadzenie swojej działalności online, daje większe możliwości dotarcia do większej ilości odbiorców i klientów. Dla wielu osób, które nie miały do czynienia ze “światem online”, może wydawać się to trudne, skomplikowane i drogie. Pomożemy w tym krok po kroku!

Istnieje kilka możliwości pracy i komunikowania się online ze swoimi uczniami, klientami czy kursantami. Jeśli potrzebujesz stworzyć kurs wideo na żywo czy taki do odtworzenia po nagraniu w dowolnym momencie, dla swoich klientów to jesteś w dobrym miejscu! Tematem online zajmujemy się jak wspomniałam od dawna, bo ponad 10 lat! Kursami czy szkoleniami online od 4 lat, dlatego możemy doradzić Ci, to co najlepsze w tym temacie. Być może już wiesz, że platform do prowadzenia wideo konferencji, webinarów jest całe mnóstwo!  Jedne z nich są płatne inne bezpłatne, mają różne zastosowanie, wygląd i parametry.

Zaczynając od początku. Pierwszym programem do nagrywania kursów czy prowadzenia webinarów jest OBS Studio. W zasadzie można by powiedzieć, że jednym słusznym.

Dlaczego?

  • jest całkowicie bezpłatny;
  • możesz mieć na swoim komputerze w kilka minut;
  • jest idealny do nagrywania np. ekranu prezentacji
  • nadaje się również do prowadzenia webinarów czy transmisji live na żywo!

Niestety jak we wszystkim co brzmi idealnie, jest pewien minus. Jeśli nigdy wcześniej nie miałaś do czynienia z tego rodzaju programem, możesz mieć trudności z poruszaniem się i korzystaniem, ale jeśli chcesz poznać go krok po kroku, to stworzyliśmy specjalny kurs, wideo poradnik OBS Studio, który pokaże Ci jak nagrywać, zapisywać pliku czy prowadzić webinary na żywo! Możesz w nim udostępniać prezentację i w tym samym czasie być widoczna w rogu! Przełączać się pomiędzy ekranami czy prezentacjami, robić transmisję zarówno na kanały Social Media jak Facebook czy youtube jak i na własną platformę. W dodatku materiał, który prowadzisz na żywo, zapisuję się i możesz go później odtworzyć lub wstawić na inny kanał/platformę!

Jeśli chcesz nagrywać rozmawiając z kimś jeszcze, to potrzebujesz dodatkowego wsparcia, z pomocą przychodzą:

Belive.tv to częściowo bezpłatna aplikacja do przeprowadzenia live np. na Facebooku, dzięki, której możesz do rozmowy zaprosić kogoś jeszcze. Dzięki czemu możesz przeprowadzić wywiad lub telekonferencję. Obecnie możliwe jest poprowadzenie również z poziomu aplikacji facebook czy Instagram, ale ta aplikacja mi dodatkowe bajery jak: możliwość dodania opisów, zmiana kolorów, dodanie swojego logo. Relacja z większą ilością niż 2 osoby są już niestety płatne. Mimo to polecam, bo sprawdziła się u nas wiele razy! W dodatku nie musisz nic pobierać, rejestrujesz się oraz logujesz i zaczynasz transmisję! Co ważne, jeśli masz spotkanie w formie wywiadu z gościem, możesz zrobić testy przed i wystartować dopiero kiedy jesteście gotowi!

Live Webinar to kolejna platforma, z której możesz korzystać bez konieczności instalowania czegokolwiek. W wersji bazowej jest darmowa, ale jeśli myślimy o jej bardziej profesjonalnym korzystaniu, to wiąże się to z pewnymi kosztami. Live można nagrywać, współdzielić i modyfikować w zależności od potrzeby.

Zoom myślę, że dobrze znana. Możliwość korzystania z kamerką z wieloma osobami naraz. Posiada opcję bezpłatną i płatną. W wersji bezpłatnej można bez ograniczeń czasowych spotkać się tylko z jedną osobą, przy większej liczby osób jest limit czasowy do 40 minut, po tym czasie następuje rozłączenie. Możesz dzielić się ekranem z innymi podczas rozmowy w opcji bezpłatnej.

Messenger i telekonferencja, tutaj niestety mamy mocne ograniczenia, ponieważ pozwala ona na rozmowę w małym gronie osób. Trzeba wcześniej stworzyć grupę na messenger z osobami, z którymi chce się rozmawiać. Jakość jest dosyć kiepska, nie można zarządzać głosem innych uczestników, natomiast działa zarówno sama głosowa rozmowa jak i wideo konferencja dla wszystkich, nie jest to idealna opcja, ale zawsze to jakieś rozwiązanie.

Meet Google (Google Hangouts) to komunikator firmy Google. Służy do wysyłania wiadomości, a także prowadzenia wideorozmów. Bezpłatny, szybki oraz skuteczny. Często korzystam z niego do szybkich rozmów z Klientami, kiedy chcę pokazać ekran. Natomiast nie ma zbyt wielu opcji ułatwiających prowadzenie dłuższego szkolenia. Możliwe jest udostępnienie ekranu czy okna, pisanie na czacie, ale brakuje mi możliwości nagrywania, więc korzystam wtedy z OBS Studio dodatkowo.

Skype to chyba najbardziej znana i pierwsza aplikacja do wideo konferencji, o której większość osób słyszała. Ja pamiętam czasy kiedy rozmawialiśmy przez Skype z rodziną z Kanady. Pamiętam to niedowierzanie, że możemy się widzieć! Pozwala na udostępnienie ekranu, przesłanie plików oraz rozmowę głosową, a także wideo. Jest darmowa i pewnie dlatego jakość rozmowy nie powala.

ClickMeeting to oparta o przeglądarkę internetową platforma do webinarów i wideokonferencji, działająca na wszystkich urządzeniach bez względu na system operacyjny. Poza wersją na przeglądarki dostępna jest aplikacja mobilna na systemy Android i iOS.

Pamiętaj, że nawet, jeśli nie znasz jakiegoś programu na YouTube znajdziesz wiele instrukcji w jaki sposób zainstalować i przygotować program do działania. Nie bój się szukać informacji, nie musisz wiedzieć wszystkiego od razu! Jeśli potrzebujesz pomocy, możesz umówić się na konsultację, wspieramy technicznie.

Konsultacja biznesowa indywidualna: Ambitny START

 

 

Tagi: