Czy istnieje ktoś taki jak „Klient idealny” w biznesie? Jak poznać potrzeby, zwyczaje, swojego Klienta? Jak zbadać z jakimś Klientem masz do czynienia? Jakiemu Klientowi chcesz sprzedać swój produktu a jakiemu nie? Zapraszam Cię do wspólnej analizy.
Kim jest „Klient idealny”?
To osoba, która jest gotowa, by kupić Twój produkt lub usługę.
Dzięki niej/niemu Twój biznes może rozwijać się, masz pozytywne opinie i dobrą sprzedaż. Co dzieje się po zakupie dobrze wiesz, ale jak do niego doprowadzić?
Wiele razy podczas analizy profilu czy biznesu z naszymi Klientami, okazuje się, że totalnie nie znają oni swoich Klientów. Nie wiedzą o nich kompletnie nic, przez co ich komunikaty reklamowe nie są skutecznie, nie zarabiają i są sfrustrowani oraz zrezygnowani. Wszystko zaczyna się tu: na etapie poznania swojego Klienta idealnego. Poznaj go, dowiedz się kim jest oraz jakie dane liczą się w procesie sprzedaży.
Pewnie wiele razy słyszałaś o badaniu potrzeb klienta czy jego samego, ale zazwyczaj olewałaś ten temat lub przekładałaś na „kiedyś”, które nigdy nie przyszło. Sekret skutecznej sprzedaży polega na poznaniu i zrozumieniu klienta oraz jego potrzeb.
Niestety aż 8 na 10 firm, które mają problem ze sprzedażą, nie mają wykonanej dogłębnej analizy klienta.
Zadawaj pytania, aby poznać klienta!
Pomyśl teraz, a nawet zapisz na kartce, co wiesz o swoim kliencie?
- Ile ma lat?
- Gdzie mieszka?
- Ile zarabia?
- Dlaczego miałby kupić Twój produkt?
- Gdzie przebywa w wolnym czasie?
Jeśli poznasz odpowiedzi na te pytania, Twoje problemy ze sprzedażą, odejdą w niepamięć. Więc do pracy!
Wpisz dane a po chwili na emaila otrzymasz listę nt. klienta idealnego.