Przejdź do treści

Agencja Marketingowa

Jak poznać swojego "Klienta idealnego"?
Strona główna » Blog o biznesie i marketingu » Narzędzia marketingowe » Jak poznać swojego “Klienta idealnego”?

Jak poznać swojego „Klienta idealnego”?

Czy istnieje ktoś taki jak „Klient idealny” w biznesie? Jak poznać potrzeby, zwyczaje, swojego Klienta? Jak zbadać z jakimś Klientem masz do czynienia? Jakiemu Klientowi chcesz sprzedać swój produktu a jakiemu nie? Zapraszam Cię do wspólnej analizy.

Kim jest „Klient idealny”?

To osoba, która jest gotowa, by kupić Twój produkt lub usługę.

Dzięki niej/niemu Twój biznes może rozwijać się, masz pozytywne opinie i dobrą sprzedaż. Co dzieje się po zakupie dobrze wiesz, ale jak do niego doprowadzić?

Wiele razy podczas analizy profilu czy biznesu z naszymi Klientami, okazuje się, że totalnie nie znają oni swoich Klientów. Nie wiedzą o nich kompletnie nic, przez co ich komunikaty reklamowe nie są skutecznie, nie zarabiają i są sfrustrowani oraz zrezygnowani. Wszystko zaczyna się tu: na etapie poznania swojego Klienta idealnego. Poznaj go, dowiedz się kim jest oraz jakie dane liczą się w procesie sprzedaży.

Pewnie wiele razy słyszałaś o badaniu potrzeb klienta czy jego samego, ale zazwyczaj olewałaś ten temat lub przekładałaś na „kiedyś”, które nigdy nie przyszło. Sekret skutecznej sprzedaży polega na poznaniu i zrozumieniu klienta oraz jego potrzeb.

Niestety aż 8 na 10 firm, które mają problem ze sprzedażą, nie mają wykonanej dogłębnej analizy klienta.

Zadawaj pytania, aby poznać klienta!

Pomyśl teraz, a nawet zapisz na kartce, co wiesz o swoim kliencie?

  • Ile ma lat?
  • Gdzie mieszka?
  • Ile zarabia?
  • Dlaczego miałby kupić Twój produkt?
  • Gdzie przebywa w wolnym czasie?

Jeśli poznasz odpowiedzi na te pytania, Twoje problemy ze sprzedażą, odejdą w niepamięć. Więc do pracy!

Wpisz dane a po chwili na emaila otrzymasz listę nt. klienta idealnego.

Agencja Marketingowa