Przejdź do treści

Agencja Marketingowa

Dlaczego warto nagrywać wideo w firmie - agencja marketingowa
Strona główna » Blog o biznesie i marketingu » Dlaczego warto nagrywać wideo w firmie? Poznaj 3 argumenty na TAK!

Dlaczego warto nagrywać wideo w firmie? Poznaj 3 argumenty na TAK!

Wideo to najszybciej rozwijający się trend w reklamie, w dodatku najczęściej wybieramy przez odbiorców. Te dwa argumenty powinny wystarczyć, aby zastosować wideo w promocji swojej firmy, ale z doświadczenia wiemy, że nie wszystkich przekonują. Dlatego teraz przedstawimy Wam 3 powody, dlaczego warto zacząć realizować materiały wideo w swojej firmie już dzisiaj!

1. Wideo w firmie to oszczędność czasu dla CIEBIE!

Najlepszym przykładem niech będą nasze materiały wideo zrealizowane z przedsiębiorcami na początku 2020, czyli w momencie rozpoczęcia pandemii. Zgłaszali się do nas nasi zaprzyjaźnieni przedsiębiorcy, z którymi realizowaliśmy inne usługi. Wcześniej, dość długo namawialiśmy ich na produkcje wideo. Mocno opierali się takim działaniom, aż przyszedł nieoczekiwany czas pandemii. Wtedy w końcu, z małą dozą nieśmiałości, nam odpowiedzieli: “jesteśmy gotowi”. Koronnym argumentem było, że teraz nie mają już wyjścia. Oczywiście zaczęliśmy realizować dla nich materiały wideo, ale największa magia działa się po publikacji.

Wracali do nas z nieukrywanym zdziwieniem, dlaczego tak długo zwlekali i dopiero teraz podjęli dobrą decyzję. Do tej pory tracili masę czasu na pisanie instrukcji, wskazówek czy innych pomocy, na tłumaczenie i wyjaśnianie swoim klientom wielu zagadnień . Po publikacji wideo olśniło ich, że wystarczyło nagrać raz dobry materiał wideo i udostępniać materiał klientom – bez dodatkowego angażowania czasu na inne działania.

Wideo w firmie - czy warto?

2. Badania Twoich Klientów pokazują, że warto nagrywać wideo w firmie.

Firmy chcące sprawdzić co działa najlepiej na obecnych konsumentów, pragnące sprawdzić, czy produkt działa – testują swoich klientów. Pytają ich jaka forma reklamy ich zachęca, stymuluje, a która zniechęca czy jest obojętna. Klienci twierdzą wprost, że wideo działa na nich najlepiej i sprawia, że szybciej decydują się na zakup. Obraz filmowy wpływa na lepsze zrozumienie działania produktu czy usługi, ponieważ widzowie nie muszą wczytywać się w instrukcje, opisy itp. Reklama wideo sprawdza się już nie tylko na kanałach Social Media, ale i także na banerach stron internetowych, czy jako oferta usługi lub produktu.

3. Budowanie zaufania dzięki wideo jest prostsze!

Wideo nadal postrzegane jest jako coś “trudnego” do wykonania. Wymaga większego nakładu pracy niż wykonanie baneru czy zdjęcia. Pamiętajmy jednak, że takie działania angażują obydwie strony. Nadawca reklamy musi określić i przedstawić swoją ofertę, a z kolei twórca/realizator materiału wideo musi odpowiednio przygotować się do nagrania (m.in. Spojrzeć na ofertę “oczami” klienta) tak, aby odbiorca odebrał ofertę wideo łatwo, czytelnie i zrozumiale.

Wideo jest ogólnodostępne, każdy z nas może w danym momencie nagrać i opublikować film w sieci. Mimo to wciąż wiele osób jest zdystansowana do tej formy promocji firmy. Dla większości nagrywanie wideo, a szczególnie siebie jako prezentera, wiąże się z ogromnym stresem. Podziwiamy osoby, które nagrywają takie wideo. Od początku powstania wideo spotykamy się z tym, że nagrywają je osoby będące specjalistami w danej dziedzinie, mające coś ważnego do przekazania. Klienci bardziej ufają osobie reprezentantowi firmy, która przekazuje komunikat poprzez wideo. Pamiętajmy jednak, że każda osoba, która ma doświadczenie z wystąpieniami publicznymi i swobodnie prezentuje się i wysławia się przed kamerą, kiedyś zaczynała z tremą i wiązało się to na pewno ze stresem. Dlatego też radzimy – trzeba zacząć – ilość, nie jakość, a z czasem przyjdzie i jakość.

Podsumowując powiem tylko, że mimo popularności i dostępności wideo oraz ogólnie panującym opiniom, że “wszyscy już nagrywają”, w rzeczywistości okazuje się, że jest inaczej. Wejdź na profile swojej bliższej i dalszej konkurencji. Czy każdy z nich wykorzystuje materiały wideo w swojej komunikacji marketingowej? Jeśli nie – to jest Twój czas! Wyróżnij się! Jeśli tak – to zastanów się dlaczego Ty jesteś w tyle!

Zobacz portfolio naszych realizacji wideo https://ambitnamarka.pl/uslugi/realizacja-filmowa/