Przejdź do treści

Agencja Marketingowa

Strona główna » Blog o biznesie i marketingu » Aktualności » Co wpływa na cenę prowadzenie fanpage dla firmy? 7 czynników

Co wpływa na cenę prowadzenie fanpage dla firmy? 7 czynników

Wiele osób szuka informacji na temat prowadzenia fanpage dla firmy. Na grupach biznesowych często widzę pytania: Ile kosztuje prowadzenie fanpage dla firmy? Kiedy padają ceny kolejnym pytaniem jest: co wpływa na cenę prowadzenie fanpage dla firmy? Dzisiaj odpowiem na te pytania. Prowadzenie fanpage dla firmy to proces złożony. Nie wyobrażam sobie prowadzić strony firmowej i tylko wrzucać zdjęcia + tekst. To mija się z celem….o ile cel jest!

Zacznijmy w takim razie od początku. Jakie kryteria wpływają na cenę prowadzenia fanpage dla firmy?

1. Cel i strategia
Brzmi poważnie i wielu przedsiębiorców mówi:

“Nieee ja tam nie jestem wielką korporacją i nie potrzebuję strategii na prowadzenie kanału. Chcę aby tam co jakiś czas coś się pokazywało, aby ten profil żył.”

Ok zgodzę się z tym po części, ale warto skupić się chociaż na idei i celu, jasno określić jaki ma być z tego efekt.
Grupa docelowa. Kto jest odbiorcą treści? To kluczowe ponieważ pod grupę docelową ustalamy komunikację. Co pokazywać fanom, by ich zainteresować i jednocześnie realizować cele sprzedażowe?
Prowadzenie fanpage dla firmy dla samego prowadzenia to bezsens! Fanpage bez celu mija się z celem.

Zastanów się po co Twoja firma ma być na Facebooku?

To istotne czy:
– chcesz informować o swoich produktach,
– docierać do nowych, potencjalnych klientów,
– angażować obecnych Klientów,
Ponieważ to wszystko wpływa na cenę prowadzenia fanpage.

2. Częstotliwość publikacji
Pytanie o częstotliwość publikacji jest jednym z pierwszych jakie zadają nam Klienci, zaraz po tym w jakich godzinach publikować na fanpage?
Odpowiedź nie jest jedna dla każdego. Wszystko zależy od branży, specyfiki a także aktualnej społeczności na fanpage. Jedne profile publikują kilka razy dziennie patrz allegro, inne co 2-3 dni. Niektóre natomiast rzadko ale treść jest bardzo konkretna. Częstotliwość zależy również od celu jaki chcemy osiągnąć, zazwyczaj by to ustalić sprawdza się statystyki takiej strony i robi się 2 tygodniowe testy by sprawdzić jakie zaangażowanie generują wpisy na fanpage.
Tutaj wracając do kwestii finansów. Ile to kosztuje?
Od częstotliwość publikacji wpisów na fanpage wiele zależy. Każdy wpis jest pracą na którą składa się: foto/wideo + treść + działania marketingowe wpisu + odpowiadanie na reakcję wpisu. Dlatego im więcej wpisów, tym zazwyczaj wyższa cena.

3.Rodzaje postów
Facebook umożliwia dodawanie różnorodnych wpisów od tekstowych po zdjęcia, wideo, gify czy transmisje na żywo! Im więcej możliwości tym bardziej wybredni odbiorcy….niestety tak! W statystykach wygrywa wideo a najbardziej live! Każdy z tych formatów wymaga innej wiedzy, umiejętności oraz narzędzi i tutaj również wpływa to na cenę.

4.Dostarczanie materiałów
To punkt który wydaje się najprostszy a jak okazuje się w praktyce najtrudniejszy. Prowadzenie fanpage to budowanie wizerunku firmy, dlatego dobrze jeśli pojawia się tam treść nie stokowa czyli zdjęcia z gotowej bazy zdjęć online ale faktyczne zdjęcia danej firmy, pracowników itp.  Zawsze na początku współpracy ustala się co firma posiada a co trzeba zrobić. Czasem dodatkowym kosztem jest zrobienie sesji zdjęciowej miejsca, pracowników, produktu.

5.Moderacja
Prowadzenie fanpage ma angażować potencjalnych Klientów dlatego kwestia moderacji jest ważnym czynnikiem. W skład jej wchodzi; odpowiadanie na komentarze, wiadomości, udostępnienia, recenzje. To jeden z największych błędów jaki popełniany jest przez osoby prowadzące fanpage samemu. Oczekują reakcji na swoje posty, ale kiedy reakcja jest nie dziękują za nią oraz nie odpowiadają na wiadomości z zapytaniem o produkt czy usługę. Podczas wyceny uwzględnia się również czas reakcji ponieważ mogę one pojawić się również w nocy czy w dni wolne od pracy. Jeśli zależy nam na szybkiej reakcji bez względu na porę dnia, cena jest wyższa.

6.Kampanie płatne
Coraz więcej firm przekonuje się do reklamy płatnej na Facebooku i prawidłowo ponieważ dobrze ustawiona i targetowana reklama naprawdę działa cuda! Może nie cuda ale zbiera ważne leady na których nam zależy. Manager reklamy na Facebooku to skomplikowane narzędzie, które wciąż się zmienia, dodatkowo każda firma ma inny target, społeczność i cele dlatego ważne jest skuteczne ustawienie takiej reklamy. Na efekt końcowy składa się wiele czynników, często jest to dodatkowy budżet poza prowadzeniem fanpage w zależności od częstotliwości takiej reklamy.

7.Akcje konkursowe oraz pozostała aktywność
Prowadzenie fanpage dla firmy to morze możliwości. Kolejnymi kryteriami do wyceny takiego profilu może być również częstotliwość akcji dodatkowych jak konkursy, wydarzenia, grupy, raporty itd.

Jak widzisz na skuteczne prowadzenia fanpage wpływa wiele czynników dlatego nie tak łatwo jest wycenić pracę od razu i dla każdego profilu.  Można by jeszcze sporo wymieniać, ale powtórzę to po raz kolejny:

Facebook jest darmowym narzędziem, którego możesz nauczyć się skutecznie raz i robić to sam/a. W tym celu możesz udać się na szkolenie do specjalisty. Zrób to raz i zacznij korzystać z fanpage by pozyskiwać Klientów i sprzedać więcej!

Tagi: