Agencja Marketingowa

Co to jest content marketing?

Dużo firm przeznacza swój budżet na płatne działania reklamowe. Tymczasem, aby być widocznym w sieci nie można zapominać o działaniach content marketingu. Jest to możliwość zainteresowania oraz dotarcia do użytkowników za pomocą treści. Wielu osobom content marketing może kojarzyć się jedynie z pisaniem artykułów na bloga. Nic bardziej mylnego! Content marketing skupia się również na social mediach, witrynach branżowych oraz kampaniach e-mail marketingowych. Pozwala to na budowanie silnego wizerunku marki oraz  trwałych relacji z klientami.

Chcesz poznać korzyści wynikające z działań content marketingu? Zapraszam Cię do wpisu, w którym dowiesz się, czym jest content marketing i poznasz jego zalety, które mają ogromne znaczenie dla Twojego biznesu.

Jakie są rodzaje content marketingu?

Działania content marketingu możemy podzielić na dwa rodzaje: marketing wewnętrzny i zewnętrzny. Marketing wewnętrzny polega na publikowaniu przeróżnych treści na swojej witrynie oraz w social mediach. Prezentując swoją wiedzę i wartościowe doświadczenie możemy kreować wizerunek firmy jako ekspertów w danej dziedzinie.

Zewnętrzny content marketing to publikowanie materiałów w formie grafik, wideo czy tekstu w zewnętrznych serwisach. Jeśli nasza treść będzie ciekawa i intrygująca, użytkownicy będą ją udostępniać między sobą, czego skutkiem będzie napływ linków do strony.

Jakie są formy content marketingu?

Podstawową formą content marketingu są treści pisane. Eksperckie artykuły możesz zamieszczać na blogu firmowym. Aby Twoje artykuły były chętnie czytane, musisz tworzyć unikatowe i ciekawe treści. Teksty należy pisać przystępnym, prostym językiem a także sprawić, aby tekst rzeczywiście wniósł coś do życia użytkownika. Inną formą pisaną są ebooki. Dając klientom możliwość pobrania bezpłatnego e-booka ze strony budujesz zaufanie do swojej marki a także masz szansę stworzyć listę mailingową, która przyda Ci się do wysyłki newslettera.

Pamiętaj, że content to nie tylko treść pisana. To także wideo! Aby przyciągnąć odbiorców możesz przygotować wystąpienia na żywo w formie webinaru. Najcenniejszym elementem tej formy jest bezpośredni kontakt z użytkownikami, możliwość zaprezentowania swojej wiedzy oraz odpowiadanie na pytania odbiorców na żywo. Jeśli nie lubisz wystąpień w czasie rzeczywistym, dobrym pomysłem będzie nagranie wywiadów. Możesz przeprowadzić je z osobami z Twojej branży, ekspertami w danym temacie. Treści wideo są atrakcyjne dla użytkowników i pozwalają dotrzeć z przekazem do osób, które nie przepadają za formą tekstową.

Jako Ambitna Marka zajmujemy się tworzeniem wideo dla firm. Dzięki naszemu wieloletniemu doświadczeniu wiemy,  jaki wpływ ma wideo na postrzeganie marki przez klientów. Nasze kampanie wideo pozwolą Ci stworzyć własną narrację, wspierać zaangażowanie i zaprezentować swoją osobę światu.

POKAŻ HISTORIĘ SWOJEJ MARKI ZA POMOCĄ WIDEO AMBITNEJ MARKI

Jakie są korzyści content marketingu?

Głównym celem każdej kampanii jest zwiększenie zysków. Content marketing charakteryzuje się dużym zwrotem z inwestycji, jednak należy pamiętać, że droga, aby to osiągnąć jest dość długa. Odpowiednio wypozycjonowany artykuł czy wideo nie tylko  zwiększy ruch na Twojej stronie ale także pomoże Ci w budowaniu świadomości marki. Jeśli będziesz tworzyć ciekawe i angażujące treści, zmniejszysz dystans między marką a klientem. Ponadto, Twój wizerunek zacznie być odbierany jako ekspercki w danej dziedzinie.

Czym jest marketing wirusowy?

Jest to marketing, w którym treści rozchodzą się w samoistny i bezpłatny sposób. Większość z projektów marketingu wirusowego to udane kampanie content marketingowe! Na pewno umiesz zacytować z pamięci niektóre slogany z najciekawszych kampanii marketingowych. Najwidoczniej ich treść była tak chwytliwa i unikatowa, że użytkownicy sami zapewniali udostępnienia, kliknięcia i odtworzenia.

Content marketing- o czym należy pamiętać?

Jedynym z najgorszych błędów, jaki można popełnić jest kopiowanie treści z innych serwisów internetowych. W takim przypadku skutek może być odwrotny do zamierzonego. Możemy zostać źle odebrani przez algorytm Google i stracić swoją pozycję w wynikach wyszukiwania. Pamiętaj również, aby odpowiednio dopasować prezentowaną treść do grupy odbiorców. Dopasuj pod grupę docelową treść, format i styl wypowiedzi.

Mylne jest przekonanie, że content marketing jest tani. To trwała i długofalowa inwestycja. Musisz przecież zainwestować w regularną publikację unikatowych treści. Nie zapomnij również o aspektach technicznych, które są niezmiernie ważne w marketingu. Dobrze przygotowana i responsywna strona to klucz do sukcesu.

Potrzebujesz odświeżyć swoją stronę internetową? Chcesz, żeby Twoja witryna była dostosowana do urządzeń mobilnych? Skontaktuj się z nami!

Potrzebujesz pomocy? Chcesz poznać naszą ofertę w działaniach marketingowych?