Osoby, które chcą założyć bloga często zastanawiają się nad tym, o czym dokładnie powinny na nim pisać. Nie ma w tym nic dziwnego. Gdy siadamy do pisania, nagle wszystkie nasze pomysły blogowe wydają się nietrafione.
Blog – dlaczego warto pisać?
Pisanie bloga to świetny pomysł w każdej sytuacji. Sprawdzi się zarówno wtedy kiedy chcemy rozwinąć nasz biznes, jak również gdy chcemy się dzielić swoją pasją i zainteresowaniami.
W porównaniu do Social Media, treści na blogu z początku dają mniejszą liczbę osób do dotarcia ale z czasem dają więcej korzyści:
- stale pozycjonują Twoją stronę na dane hasła kluczowe,
- treść na blogu jest zawsze Twoja
- nie jesteś zależna od utraty kanału Social Media
Blog firmowy – o czym pisać.
Blog firmowy pozwoli pokazać jak działa Twoja firma, z jakimi klientami współpracuje i nad czym aktualnie pracuje. Dzięki takim aktualnościom zwiększysz wiarygodność swojej firmy i pokażesz, że Twój biznes działa i się rozwija. To także doskonałe narzędzie do pozycjonowania organicznego, które daje ogromne korzyści w przyszłości. W Ambitnej Marce 80% wejść na stronę odbywa się przez ruch organiczny czyli dobrze napisane treści blogowe i wypozycjonowane strony – i to bez wydawania ani złotówki na reklamy płatne! Jesteśmy zwolennikami ruchu organicznego dlatego każdego klienta zachęcamy do prowadzenia i pisania bloga, szczególnie gdy prowadzi się biznes.
Blog firmowy – pomysły na wpis
Każda firma funkcjonuje w inny sposób i znalezienie odpowiednich wpisów wymaga specjalistycznej wiedzy (o tym poniżej). Zaproponowałem takie szablonowe wpisy, które może sprawdzą się w Twoim firmowym blogu.
- 5 lat naszej firmy XYZ na rynku – sprawdź kalendarz najważniejszych wydarzeń
- nowy pracownik dołączył do naszego zespołu – poznaj go
- nasza firma pomaga fundacji – relacja ze spotkania
- inwestujemy w najnowocześniejszy sprzęt
- wprowadzamy nową usługę – skorzystaj już dzisiaj
- otwieramy nowy lokal w Warszawie
Bądź specjalistą na swoim blogu firmowym
Powyżej zaproponowałem ogólne tematy typowo pod aktualności, czyli co się wydarzyło w firmie, nad czym pracujemy i co “w trawie piszczy”. Warto jednak, żeby dzielić się swoją wiedzą specjalisty na swoim blogu i dawkować ją małymi ilościami. Pozwoli nam to pozycjonować się pod wybraną kwestie i dotrzeć do klientów, którzy szukają naszych usług. Jak to działa? Jeśli prowadzimy warsztat samochodowy to warto na blogu pisać o ciekawostkach związanych z samochodami np: “Jak często wymieniać olej”, z kolei jeśli prowadzimy biuro rachunkowe to napiszmy o nowościach w prawie, które zmieni się bardzo szybko. Dzielmy się wiedzą i docierajmy do tych, którzy jej szukają. W końcu po coś szukają tych informacji – akurat może skorzystają z naszych usług. Widoczność w Internecie to podstawowa zasada w biznesie i dzisiejszym świecie.
Doradzimy Ci jak pisać aby być widocznym w Internecie
Ambitna Marka posiada na swoim wyposażeniu odpowiednie narzędzi i umiejętności, dzięki którym Twoje wpisy szybciej zaistnią w Internecie, a Ty pozyskasz nowych klientów. Znajdziemy dla Ciebie odpowiednie hasła kluczowe i to co ludzie szukają w Internecie. Dopasujemy pod to temat wpisów i pokażemy Ci triki i narzędzia, które polepszą widoczność wpisów. Skontaktuj się z nami.
Pamiętaj, że jest to proces, który trwa a wyniki nie są widoczne z dnia na dzień. Jednak z każdym dniem Twoja strona wzrasta w pozycji Google bez wydawania pieniędzy.