Przejdź do treści

Agencja Marketingowa

Strona główna » Blog o biznesie i marketingu » Narzędzia marketingowe » Co zrobić, aby strona firmowa pozyskiwała klientów?

Co zrobić, aby strona firmowa pozyskiwała klientów?

Wiele razy słyszę od przedsiębiorców, że inwestują środki finansowe oraz czas, tylko w Social Media, bo reklama tam działa i jest szybka w wykonaniu oraz przynosi szybkie efekty. Wielokrotnie w ostatnich miesiącach wspominam o przykładzie blokady konta fanpage firmowego i prywatnego, przez co zostaje nam zamknięty dostęp do naszej społeczności, co wtedy z reklamą naszej firmy?

Inwestowanie tylko w kanały reklamy Social Media, jest dużym błędem i może nas kosztować wiele nerwów. Co ciekawe, nie tylko, kiedy zostanie nam zabrany dostęp przez włamanie, ale np. kiedy dostaniemy bana, czyli blokadę od Facebooka. Jak się okazuje, staje się to coraz częstszym problemem, również dla małych firm. Nawet jeśli wydaje Ci się, że niczego złego nie robisz i nie masz za co otrzymać blokady, ponieważ może stać się to przez osobę, która współtworzy Twoją stronę firmową i Facebook Cię z nią połączy i w pewien sposób “ukarze’.

Jak wiadomo, warto zapobiegać niż leczyć, dlaczego napisałam o tym jak zabezpieczyć się przed utratą klientów w takiej sytuacji.

Przechodząc do dzisiejszego tematu, jak wykorzystać stronę www do pozyskiwania klientów i sprzedaży swoich produktów lub usług?

(1) Aktualizuj treści na stronie!

Kiedy wspominam o sekcji blog na stronie firmowej i mówię, aby go prowadzić podobnie jak Social Media, nawet 1-2 razy w miesiącu, przedsiębiorcy robią wielkie oczy, pytając mnie “jak i kiedy mają to robić” oraz twierdząc, że to trudne. Powtarzają, że nie mają czasu, nie potrafią pisać i takie tam.

Wymówek może być wiele, tymczasem pisanie bloga, czy też jak to ostatnio sprytnie nazywam aktualizowanie treści na stronie firmowej, jest dużo prostsze niż dodawanie wpisów na Social Media. Jak to możliwe? Aby dodać wpis na bloga, nie musisz zastanawiać się nad wyglądem, emotikonami, dodatkami, czy nawet nad super przyciągającym zdjęciu, czy wideo, na początek wystarczy jeśli napiszesz kilka słów o danej usłudze lub produkcie, dodasz jego zdjęcia zrobione telefonem albo pobrane od producenta i tyle! Wpis powinien odpowiadać na pytanie i potrzebę twojego klienta, więc tematów jest mnóstwo, przykład: sklep z zabawkami, klienci pytają o to jakie zabawki na prezent dla niemowlaka? Wpis powinien brzmieć: Jakie zabawki wybrać dla niemowlaka? Zawierasz w nim informacje na temat kilku dostępnych zabawek w Twoim sklepie, dzielisz je na kolory, czy płeć albo nawet kategorie cenowe i masz wpis! Możesz odsyłać do niego klientów z kanałów Social Media, zrobić o tym pogadankę na Social Media.

Obsługa bloga na stronie firmowej zrobionej na wordpresie, jest banalnie prosta i przypomina obsługę notatnika czy worda. Dlatego jeśli posiadasz już stronę firmową i masz włączoną opcję blog (jeśli nie to napisz do nas a włączymy ją dla Ciebie bezpłatnie!), zacznij pisać aktualizacje na stronę. Co więcej, nie musisz wymyślać specjalnych tekstów, przekopiuj kilka opublikowanych już postów z Social Mediów, dodaj kilka zdań więcej o specyfikacji produktu tak, aby tekst miał minimum 1500 znaków to naprawdę niewiele (dla przykładu ten artykuł ma aż 5 000 znaków!), a będzie lepiej się pozycjonował i voila gotowe!

Zawsze dziwi mnie kiedy przedsiębiorcy nie wykorzystują raz stworzonej treści na różne kanały, wystarczy zmienić kilka zdań, dodać inne zdjęcie i materiał z Facebooka można dodać na Instagram, a także na bloga. W jednym czasie możesz stworzyć 3 różniące się delikatnie, treści na 3 kanały. Tu uwaga! Odradzam dodawania tej samej treści w tym samym czasie na 3 kanały!

(2) Po co aktualizować treści na stronie firmowej i pisać bloga?

Podobnie jak w Social Mediach, kanały reklamy i wyszukiwarki Google lubią, kiedy strona “żyje”, czyli kiedy pojawiają się na niej nowe treści czy aktualizowane są te stare, wcześniej już dodane. Dzięki temu wyszukiwarka Google dalej indeksuje stronę w swoich wynikach, dzieki temu nie zapomni o Tobie i pokaże to w bezpłatnych wynikach.

(3) O czym pisać bloga firmowego? Kto ma to robić?

O wszystkim! Serio! Pisz o swojej usłudze, odpowiadając klientom na najczęściej zadawane pytania. Opisuj działanie produktu, napisz o jego zaletach, porównaj go z innym. Tak wiele tematów pojawia się każdego dnia, zapisuj je, a w wolnych (pomiędzy klientami czy nawet jadąc gdzieś w aucie – polecam aplikacje która pisze i notuje ze słuchu) w wolnych chwilach dopisuj po kilka zdań.

Jeśli nie masz czasu na pisanie artykułów, zleć to swoim pracownikom. Przecież mają ogromną wiedzę na temat tego co sprzedają! Nie muszą mieć dostępu do strony, niech piszą to w emailu albo word i przesyłają Tobie do wstawienia. Napisanie artykułu w czasie kiedy nie ma obecnie klientów w sklepie jest przecież bardziej produktywnym sposobem na spędzanie przez nich czasu, niż czytanie książki kryminalnej, prawda? W dodatku pisanie artykułów odświeża wiedzę na temat produktu/usługi, a nawet może być formą szkolenia.

Pamiętaj, że warsztat pisarski nie ma tutaj znaczenia! Zacznij od tego co masz teraz, z czasem możesz zlecić sprawdzenie treści specjaliście, czyli copywriterowi czy oddać do korekty. Oczywiście jeśli uważasz, że nie masz na to czasu i ochoty od samego początku, możesz zlecić to od razu specjaliście. Tym bardziej, że jak wspominam wyżej, treści możesz powielać na różne kanały, delikatnie je zmieniając, skracając itp.

 

Jeśli potrzebujesz wsparcia w aktualizowaniu swojej strony czy to w kwestii blogowej, czy wizualnej możesz napisać do nas! Chętnie pomożemy, zajmujemy się tworzeniem stron, sklepów, a nawet platform kursowych, nasze portfolio możesz zobaczyć tutaj ambitnamarka.pl/uslugi/strony-internetowe-sklepy-online-i-platformy-kursowe/