Agencja Marketingowa

Strona www jak wybrać odpowiednią nazwę?

Jeśli planujesz budowę strony firmowej, czy sklepu pierwszym krokiem będzie wybór nazwy domeny oraz planowanie samego wyglądu strony. Głównym celem jest ułatwienie klientom poruszania się po stronie internetowej Twojej firmy oraz znalezienia tego, czego szukają. Jak dobrze wybrać nazwę i zaplanować stronę?

Strona www jak wybrać odpowiednią nazwę?

Zacznijmy od nazwy domeny, tj. nazwa, którą należy wpisać w przeglądarce, żeby znaleźć Twoją stronę. Pamiętaj, aby podczas wyboru nazwy domeny, najpierw sprawdzić, czy jest dostępna. W internecie może istnieć tylko jedna strona „megazabawki.pl”. Jeśli już ktoś ją zajął, nie możesz z niej skorzystać. Oczywiście może okazać się, że nazwa „megazabawki.com” albo „megazabawki.eu”, będzie wolna, ale raczej nie warto z nich korzystać.

Pewnie zastanawiasz się, skąd wiedzieć, czy dana nazwa jest zajęta? Wpisz w wyszukiwarce „rejestr domen” i kliknij jeden z wyników. Pojawi się narzędzie, które pozwoli Ci sprawdzić, czy ktoś używa wybranej przez Ciebie nazwy. Jeśli tak, narzędzie może zasugerować Ci inne dostępne opcje o podobnym brzmieniu, czy właśnie końcówce.

Pamiętaj, że dobra nazwa domeny to taka, którą łatwo zapamiętać. Ważne, aby była krótka i kojarzyła się z usługami lub produktami, które chcesz oferować.

Dlaczego nie warto korzystać z końcówek strony jak org, eu?

Jeśli ktoś posiada sklep o nazwie „megazabawki.pl”, a nazwa „megazabawki.eu” jest wolna, nie polecam Ci jej kupić. Dlaczego? Obie firmy będą sprzedawać produkty z podobnej kategorii, może nawet takie same. Jeśli będziesz komunikować nazwę swojej firmy, klienci mogą trafiać nie do Ciebie, ale do konkurencji. Pamiętaj, że klient, nie zawsze wpisze nazwę Twojej strony w przeglądarce np. „megazabawki.eu”, tylko może wpisać megazabawki, w przeglądarkę, a tam mogą pokazać się różne wyniki, nie zawsze Twoja nazwa domeny będzie jako pierwsza. Możesz tracić niepotrzebne środki na reklamę i najzwyczajniej reklamować konkurencję.

Działa to w obie strony. Jeśli kupujesz adres strony „megazabawki.pl” to zarezerwuj również „megazabawki.com”, czy kolejny jak „megazabawki.eu”, aby zabezpieczyć swój interes przed podszywaniem się pod Twoją firmę.

Jakie elementy zawrzeć na stronie głównej? Jak zbudować stronę?

Strona główna jest istotna, to jedne z pierwszych elementów widoczny po wejściu na stronę firmową przez Klienta. Chociaż nie zawsze, pamiętaj, że droga Twojego klienta, nie zawsze wygląda tak, że trafia na stronę główną a później klika inne zakładki. Czasem wpisując konkretne frazy może on zostać przekierowany do zakładki „megazabawki.pl/kontakt” , czy jakiegoś produkty albo wpisu blogowego.

Można powiedzieć, że strona główna to odpowiednik witryny sklepowej Twojego sklepu. Dzięki niej zapraszasz ludzi do środka i tłumaczysz, czym się zajmujesz. Poza tym strona główna przekierowuje odwiedzających na inne podstrony, dzięki tak zwanej nawigacji. Niezależnie od budowy i wyglądu strony głównej, zazwyczaj na samej górze jest logo i menu nawigacyjne do innych zakładek, dzięki któremu potencjalny klient, może przemieszczać się po witrynie.

Co powinna zawierać strona główna na stronie firmowej?

Strona główna ładuje się jako pierwsza i jest ona pierwszą stycznością z naszą firmą. Dlatego warto, aby była: szybka, w konkretny i prosty sposób pokazała słowem, obrazem lub wideo, co oferujesz, czym się zajmujesz. Warto ustalić pewną strukturę strony, zaczynając od góry: zaplanuj menu i podstrony m.in o firmie/o nas/o mnie, usługi/produkty, kontakt, aktualności/wiedza/blog, czy inne.

Na tej stronie warto napisać kilka słów, ale w skrócie o tym co oferuje Twoja firma, jeśli posiadasz sklep – pokaż kilka topowych produktów. Dobrze jest pokazać siebie czy zespół, wskazać konkretne cechy, wyróżniki np. od ilu lat jesteś na rynku, lub ile posiadasz doświadczenia w branży. Często stosuje się tu również tak zwane potwierdzenie wiarygodności, czyli panel z opiniami, referencjami klientów, czy loga firm, z którymi współpracowaliśmy.

Dobrym sposobem jest dodać tak zwane CTA (call to action), czyli przycisk kierujący do zostawienia danych tel, email, czy przekierowujący do zakładki oferty, usługi czy porfolio. Na samym dole stosuje się tak zwane menu dolne/widget z danymi kontaktowymi, czy danymi firmy jak NIP, numer konta, link do polityki czy regulaminu, a także linki do Social Mediów.

Po ustaleniu struktury oraz nazw, ilości zakładek/podstron, zdecyduj, jakiego rodzaju treści chcesz oferować, a następnie przygotuj do nich treść m.in opisy, zdjęcia, wideo, czy inne.

Jeśli nie wiesz do czego zacząć, trudno ustalić Ci elementy, napisz do nas. Pomożemy Ci w budowie strony od samego początku, również jej zaplanowania.

Co powinny zawierać poszczególne zakładki na stronie firmowej?

Podstrona kontakt

  • może zawierać adres siedziby firmy, jeśli taki posiadasz, numery telefonu, adresy e-mail, godziny otwarcia czy kontaktu, zdjęcie, formularz kontaktu, czy mapę ze wskazówkami dotyczącymi dojazdu, czy nawet parkingu.

Podstrona o nas/o firmie

  • warto stworzyć taką podstronę i opowiedzieć o  firmie, jej historii, początkach, pomyśle. Dobrze jest dodać kilka zdjęcia Twoich czy pracowników, samej siedziby firmy jeśli ją posiadasz, a nawet referencje.

Podstrona usługi/produkty/oferta

  • to bardzo istotne, aby w kilku słowach opisać, co dokładnie oferujesz, a czego nie. Warto zawrzeć konkretny cennik z opisem i czasem trwania usługi, a także portfolio czy przykłady realizacji. Jeśli posiadasz sklep stacjonarny lub będziesz mieć sklep online ta zakładka zazwyczaj nazywa się sklep lub zamów.

Podstrona blog/aktualności

  • Klienci często pytają mnie, czy zakładka blog jest im potrzebna, skoro prowadzą firmę, a nie blogują. Zawsze odpowiadam, że TAK! Taka zakładka bardzo wspiera organiczne wyniki wyszukiwania, dzięki temu, nie musisz wydawać środków na reklamę płatną. Nie trzeba być blogerem, czy dziennikarzem, aby pisać. A jeśli tego nie lubisz, zleć to nam!

Budowa strony www, na co zwrócić uwagę?

Na początek warto postawić się w roli użytkownika i zadać sobie pytania: Czego może szukać? Co chce osiągnąć, odwiedzając moją stronę? Co chce mu zakomunikować? Gdzie przekierować?

Kiedy znasz odpowiedzi an te pytania, należy tak zbudować stronę, by po wejściu na nią, otrzymał to, czego potrzebuje.

Pamiętaj o nawigacji strony. To bardzo istotne, aby klient wiedział, jak wrócić na poprzednią zakładkę, lub stronę główną. Takie odnośniki tworzy się poprzez menu górne lub dolne, lub strzałki, kafelki i skróty powrotu.

Wiedz, że Twoja strona firmowa to, wirtualna witryna sklepowa! Traktuj ją jako narzędzie komunikacji z klientem, prezentacji usług, a nawet miejsce sprzedaży.

Jeśli potrzebujesz wsparcia w zakresie budowy strony www, czy doradztwa w tym zakresie, napisz do nas. Zdzwonimy się na bezpłatną konsultację czy wycenę.