Agencja Marketingowa

Kursy online? Szkolenie online? Jak nagrać? Jakim programem i w jaki sposób nagrywać szkolenia online, które później będziemy mogli użyć do własnego kursu online? Wszystko co musisz wiedzieć o kursach online!

Czym jest kurs online?

Na pewno każdy z nas uczestniczył nie raz w szkoleniu stacjonarnym ze swojej dziedziny, ale zwrot szkolenie online czy kurs online jest nowością na naszym rynku. Przynajmniej na większą skalę. Czym jest kurs online? Rynek kursów online w Polsce mocno się rozwija. Szkolenia online dają wiele możliwości, nie wiem jak Tobie, ale mi kursy i szkolenia kiedyś kojarzyły się z całą machiną organizacyjną od dojazdu, czasem noclegu i zorganizowania całego dnia czy weekendu, aby zyskać nową umiejętność lub pogłębić stopień aktualnej.

Kursy online – idealne na dobry start

Rozpoczynając pracę w banku, musiałam nauczyć się wszystkich produktów, regulaminów i zasad. Ucząc się tych rzeczy spędziłam tydzień w innym mieście na szkoleniu, z którego przeszłam test i to on dopiero decydował czy będę mogła podjąć pracę. To kosztowne dla obu stron i pracownika i pracodawcy, ponieważ nawet jeśli zatrudniony nie płaci za kurs czy nocleg, to musi przeorganizować sobie kilka dni i będąc np. mamą zatrudnić kogoś do pomocy.

Idziemy do przodu i wiele się zmienia również w zakresie pozyskiwania wiedzy. Nawet wyższe uczelnie mają już systemy online do egzaminów.

Przeszłam w swoim życiu kilka kursów stacjonarnych i kilka wirtualnych i każde z nich ma swoje wady i zalety ale jeśli chodzi o kursy online – doceniam w nich fakt, że są dostępne wtedy kiedy ja chcę. Mogę powtórzyć je ile razy chcę, zatrzymać w dowolnym momencie i wrócić kiedy potrzebuję. Dzięki temu nic nie umknie mojej uwadze. Zdecydowaną wadą jest fakt, że tempo należy narzucić sobie samemu, a także nie ma tu mowy o poznaniu kogoś z branży. Wiele daje fakt, że nikt mnie nie rozprasza i robię to w zaciszu swojego domu. Warto podkreślić, ze to również tańsza opcja, ponieważ odchodzą nam koszta noclegu, posiłku, dojazdu.

Czy kurs online to przyszłość?

Zdecydowanie tak! Śledzę branże od dawna i kursów powstaje cała masa, co ciekawe wydawało mi się, że branże, które mogą wydać kurs online są ograniczone cały czas napotykam się na coś nowego, jak kurs robienia makijażu permanentnego czy kurs trenera pasów. Cieszymy się, że branża się rozwija. Sami też jesteśmy otwarci na pomysły naszych Klientów, dlatego powstaje Ambitna Akademia, dzięki której wydanie swojego kursu będzie jeszcze prostsze!

Czy kurs online liczy się na rynku pracy?

Rynek kursów online w Polsce bardzo się rozwija. Kursy online to nowoczesna forma edukacji, która daje dostęp do szerokiej wiedzy. Niektóre kursy wspomagają rozwój osobisty, inne aktualizują wiedzę lub pomagają całkowicie się przekwalifikować. Zastanawiasz się nad kursem internetowym? Nie wiesz, czy warto z niego skorzystać? Przeczytaj wpis i dowiedz się, jaką wartość mają kursy internetowe na rynku pracy.

Dlaczego warto wziąć udział w kursie online?

Kursy online powinny dawać Ci pełną swobodę w organizacji czasu. Tak jest w przypadku naszych kursów Ambitnej Akademii. Zakupione kursy otrzymujesz od nas na 365 dni. Możesz się uczyć w dowolnym momencie dnia. Naszym kursantom dajemy również możliwość powrotu do poprzednich lekcji, jeśli mają ochotę wrócić do danego tematu.

Nie ma znaczenia to, w jakiej miejscowości mieszkasz, ponieważ nie musisz dojeżdżać na kurs. Wystarczy, że posiadasz komputer i łączność z Internetem.

Na jakie kursy warto zwrócić uwagę?

Jeśli Twoim celem jest znalezienie pracy, kursy online mogą pomóc Ci osiągnąć odpowiednie umiejętności. Najbardziej pożądane przez pracodawców umiejętności znajdziesz w kursach programowania, tworzenia stron internetowych oraz marketingu internetowego.

Rynek e-commerce rozwija się w zaskakującym tempie. Umiejętności zdobyte na kursie z marketingu możemy wykorzystać zarówno u nowego pracodawcy jak i zakładając własny biznes np. sklep internetowy. W Ambitnej Akademii możesz znaleźć kursy online, które pomogą Ci w prowadzeniu własnego biznesu np. 3 narzędzia do kreatywnej reklamy.

Na co zwrócić uwagę wybierając kurs online?

Wybierając kurs online warto zastanowić się, jakie zajęcie będzie sprawiało nam przyjemność i będzie zgodne z naszymi predyspozycjami. Nie patrz tylko na wysokość zarobków, jakie niesie za sobą dany zawód. Praca wykonywana z pasją da Ci możliwość osiągnięcia wysokiego poziomu w danej dziedzinie i gwarancję wyższych zarobków.

Sprawdź program kursu i informację do kogo jest kierowany. To pozwoli uniknąć Ci pomyłki i wyboru nieodpowiedniego kursu. Zapisując się na kurs online sprawdź, czy posiada lekcje praktyczne. Większość lekcji w Ambitnej Akademii posiada zajęcia praktyczne, dzięki którym możesz od razu sprawdzić swoją wiedzę. Podczas wykonywania naszego kursu online warto mieć drugi monitor, który pozwoli Ci jednocześnie uczyć się i wprowadzać zmiany czy to na swoich portalach social media, czy stronie.

Warto również sprawdzić czy w danej instytucji otrzymasz dokument potwierdzający Twój udział w kursie. W naszej Ambitnej Akademii kursanci mogą otrzymać na życzenie dyplom i zaświadczenie ukończenia kursu.

Czy warto wpisać kurs online w CV?

Być może często myślisz sobie- przecież to „tylko” kurs online. Tymczasem, zdecydowanie warto wpisać go w CV!

Kurs online wpisany w CV daje Ci przewagę nad konkurencją. Jest jasnym dowodem na to, że jesteś osobą nowoczesną i biegłą w obsłudze komputera. Możesz w ten sposób udowodnić pracodawcy, że jesteś pro-aktywny i ukierunkowany na rozwój osobisty. Dodatkowo jest to informacja, że potrafisz się zdyscyplinować i uczyć nowych rzeczy w domu.

Kursy online warto wpisać w sekcji wykształcenie lub kursy. Podajemy nazwę kursu, instytucję edukacyjną oraz zwięźle to, czego się nauczyliśmy.

Na kursie nauczyłem się funkcjonalności i tworzenia stron internetowych na WordPress.

Czy kurs online liczy się na rynku pracy? – Podsumowanie!

Zdecydowanie tak! Kurs online jest tak samo ważny na rynku pracy jak kurs stacjonarny. Wpisanie ukończenia kursu do CV daje pracodawcy jasny komunikat, jakie jest twoje zaangażowanie i znajomość technologiczna.

Przewagą kursów online jest możliwość jaką dają uczestnikowi na skorzystanie oraz wykonanie ich w dowolnym czasie, miejscu oraz tempie, a także za niższą cenę!

 

Czy warto kupić kurs online? Różnica miedzy kursami stacjonarnymi oraz online?

Często spotykam się z pytaniem czy warto kupić kurs online oraz czym różni się od kursu stacjonarnego czyli takiego, które odbywa się w sali szkoleniowej.

Kursy online są przełomem w branży szkoleniowej. Dzięki internetowej rewolucji każdy z nas może wydać swój kurs i każdy z nas ma większy dostęp do wiedzy. Ciekawym zjawiskiem jest fakt, że wiele osób zadaje sobie pytanie czy warto kupić kurs online a nie spotkałam się z tyloma wątpliwościami co do kupienia kursu stacjonarnego.

Niewątpliwą zaletą kursów online jest fakt, że wiele z nich mają tak zwaną gwarancję satysfakcji, mimo że Polskie prawo nie narzuca takich zasad wiele osób daje taką gwarancję i zwrot np. 7, 14 czy 30 dni. Uważam, ze to duża gwarancja bezpieczeństwa dla kupującego. Sama kupiłam kilka różnych kursów, większość z nich miała taką gwarancję i był to dla mnie argument do kupna, ale nigdy się nie zawiodłam i nie zwróciłam kursu po otwarciu jego zawartości. Świadczy to o dużej wartości i wiedzy jakie były w nim zawarte. Myślę, że wiele osób tworzących kursy online stawia na wysoką jakość chociażby z tego względu, że jeśli coś będzie nie tak, to uczestnik bardzo szybko postara się o negatywną opinię na ten temat, w kursach stacjonarnych już rzadziej się to zdarza.

Różnica między kursami offline a online. Poznaj wady i zalety kursów online oraz offline.

koszty: kursy online są tańsze niż offline ponieważ odchodzą nam koszta związane z dojazdem, parkingiem, noclegiem czy wyżywieniem;

gwarancja zwrotu: kursy offline zazwyczaj nie dają gwarancji zwrotu a kursy online w większości przypadków tak;

networking z uczestnikami: to zdecydowanie jedna z większych wartości kursów offline, można na nich poznać ciekawych ludzi a także porozmawiać na żywo z prelegentami, kursy online nie dają takiej możliwości chociaż coraz więcej z nich ma swoje grupy wsparcia gdzie można zadawać pytania uczestnikom oraz samem twórcy;

czas i miejsce uczestnictwa: zdecydowanie tutaj kursy online wygrywają ponieważ termin i miejsce często jest ważnym kryterium dla uczestnika a w tym wypadku może to zrobić z dowolnego miejsca;

ilość uczestników: wiele osób nie lubi tłumów, nie potrafi skupić się na sali szkoleniowej czy nie zdąży kupić biletu na szkolenie, w kursie online nie ma z tym problemu;

wiedza: myślę, że tutaj zarówno online jak i offline pozyskana wiedza jest taka sama;

zdarzenia losowe: ile razy zdarzyło Ci się nie pójść na szkolenie czy spotkanie bo zachorowałaś lub wydarzyło się coś innego na co nie miałaś wpływu? Fakt, że szkolenia online możesz odbywać w dowolnym czasie jest zdecydowaną zaletą.

A Ty jakie szkolenia wolisz? Masz porównanie? Możesz dodać jakieś wady lub zalety?

Własny kurs online – jak zacząć?

Jakim programem nagrywać i co potrzebujesz aby w pełni wykorzystać możliwości OBS Studio.

Kurs online – najważniejsze punkty

Stworzenie własnego kursu online lub nagranie webinaru wymaga spełnienia kilku punktów. Zacznijmy od tego, że musisz wiedzieć o czym w ogóle stworzyć kurs lub webinar. Musisz być specjalistą w swojej dziedzinie i to najlepiej z wieloletnim doświadczeniem. Wyobraź sobie, że ktoś tworzy kurs online, w którym uczestniczysz i po wydaniu ogromnej sumy pieniędzy… nic nie umiesz. Dlatego też trzeba dobrze znać tematykę, badać ją, czytać, doszukiwać się informacji. Nie wystarczy skończyć szkoły. Specjaliści w danej dziedzinie to naukowcy, którzy chcą się dzielić swoją pasją.

Kolejna sprawa to przejrzystość. Przejrzystość jako osoba. Nie oznacza, że masz się dzielić całym swoim życiem na social media. Wydając kurs online sprzedajesz nie tylko towar, ale i siebie. Może to zabrzmieć dziwnie ale jeśli nie spodobasz się klientowi (pod dowolnym względem) to nie kupi Twojego produktu.  Udawanie kogoś innego kim się nie jest uważam, że jest najgorsze. Zarówno jeśli chodzi o zachowanie, wygląd czy najważniejsze wiedze. Robienie siebie specjalisty po weekendowym kursie szybko pokaże jak mało wiesz o temacie. Robienie z siebie bardzo ekspresyjnej osoby, gdy normalnie jest się spokojną i cichą osobą także może wywołać u klientów dystans. Bądź sobą i przyciągaj osoby z podobną do siebie energią a zobaczysz, że wyjdzie Ci to na dobre. Chwal się też swoimi dyplomami, kursami czy innymi umiejętnościami, które zdobyłaś/eś w ramach swojej działalności. Zwiększa to zaufanie klientów.

Dobry plan to podstawa. Od ponad 3 lat tworzymy platformy kursowe, sklepy online i strony www. Z wieloma osobami pracowałem i większość naszych klientów miała gotowy plan kursu online. Ich kurs był podzielony na lekcje, każda z lekcji miała dodatkowe materiały typu ebook czy workbook. Opis kursu przygotowany był w sposób zachęcający do zakupu i rozpoczęcia nauki. Nie zrobili tego w jeden dzień i Ty też nie oczekuj od siebie, że stworzysz kurs online od razu. Wymaga to dni, tygodni czy nawet kilku miesięcy.

Ostatnią taką główną rzeczą jest sprzęt. Nawet najlepsza wiedza, źle przekazana będzie powodowała znudzenia i słabe przyswojenie materiału. Wyobraź sobie swój ulubiony film np. akcji czy romantyczny, oglądany w jakości 200 x 100 pikseli ze trzeszczącym dźwiękiem. No nie chce się go oglądać. Tak samo jest z kursami online. Jeśli zostaną źle nagrane, dźwięk będzie trzeszczał a kamera nie nagrywała w minimum Full HD to Twoi klienci nie będą zadowoleni z Twoich materiałów i albo będą chcieli zwrot pieniędzy albo nie kupią nic więcej i wystawią negatywną opinię. W przypadku nagrywania kursów online, najlepiej sprawdza się program OBS Studio. Pozwala on nagrywać Twój głos, obraz z Twojej kamerki internetowej, a także to co się dzieje na ekranie laptopa. Już dzisiaj zakup nasz kurs online o OBS Studio i dowiedz się jak możesz wykorzystać go w swoim kursie lub webinarze.

Podsumowując. Chcesz stworzyć kurs online to pamiętaj o: 

  • Bądź specjalistą w swojej dziedzinie;
  • Zadbaj o przejrzystość swojej osoby;
  • Miej plan na swój kurs online;
  • Zainwestuj w dobry sprzęt do nagrywania

Stworzenie kursu online – pomoc

Jak już wspominałem, tworzymy kursy online i wspieramy w działaniach sprzedażowych naszych klientów.

  • Jeśli planujesz stworzyć kurs online, a nie wiesz od czego zacząć. Umów się na naszą konsultację biznesową i razem z Patrycją zastanowicie się nad działaniami, wizją i celem kursu online. Przejdź do konsultacji.
  • Jeśli masz plan na swój kurs online ale potrzebujesz platformy kursowej lub strony www – skontaktuj się z nami.
  • Jeśli chcesz abyśmy nagrali Twój kurs online i zmontowali cały materiał, daj nam znać!

Jak szkolić podczas kursu online?

Od kiedy w marcu 2020 świat zatrzymał się z powodu pandemii koronawirusa, nagle wszyscy musieli przenieść swoje zajęcia czy biznesy do sieci. Dla wielu to nowa szansa na rozwój, ale nie wszyscy wiedzą z jakich narzędzi najlepiej korzystać, by szkolić czy komunikowac się online. My  zdalnie pracujemy już od kilku lat, przeszliśmy już przez wiele narzędzi, aplikacji oraz systemów. Dzisiaj podzielimy się tymi, na które warto zwrócić uwagę.

Zdecydowanie prowadzenie swojej działalności online, daje większe możliwości dotarcia do większej ilości odbiorców i klientów. Dla wielu osób, które nie miały do czynienia ze „światem online”, może wydawać się to trudne, skomplikowane i drogie. Pomożemy w tym krok po kroku!

Istnieje kilka możliwości pracy i komunikowania się online ze swoimi uczniami, klientami czy kursantami. Jeśli potrzebujesz stworzyć kurs wideo na żywo czy taki do odtworzenia po nagraniu w dowolnym momencie, dla swoich klientów to jesteś w dobrym miejscu! Tematem online zajmujemy się jak wspomniałam od dawna, bo ponad 10 lat! Kursami czy szkoleniami online od 4 lat, dlatego możemy doradzić Ci, to co najlepsze w tym temacie. Być może już wiesz, że platform do prowadzenia wideo konferencji, webinarów jest całe mnóstwo!  Jedne z nich są płatne inne bezpłatne, mają różne zastosowanie, wygląd i parametry.

Zaczynając od początku. Pierwszym programem do nagrywania kursów czy prowadzenia webinarów jest OBS Studio. W zasadzie można by powiedzieć, że jednym słusznym.

Dlaczego?

  • jest całkowicie bezpłatny;
  • możesz mieć na swoim komputerze w kilka minut;
  • jest idealny do nagrywania np. ekranu prezentacji
  • nadaje się również do prowadzenia webinarów czy transmisji live na żywo!

Niestety jak we wszystkim co brzmi idealnie, jest pewien minus. Jeśli nigdy wcześniej nie miałaś do czynienia z tego rodzaju programem, możesz mieć trudności z poruszaniem się i korzystaniem, ale jeśli chcesz poznać go krok po kroku, to stworzyliśmy specjalny kurs, wideo poradnik OBS Studio, który pokaże Ci jak nagrywać, zapisywać pliku czy prowadzić webinary na żywo! Możesz w nim udostępniać prezentację i w tym samym czasie być widoczna w rogu! Przełączać się pomiędzy ekranami czy prezentacjami, robić transmisję zarówno na kanały Social Media jak Facebook czy youtube jak i na własną platformę. W dodatku materiał, który prowadzisz na żywo, zapisuję się i możesz go później odtworzyć lub wstawić na inny kanał/platformę!

Jeśli chcesz nagrywać rozmawiając z kimś jeszcze, to potrzebujesz dodatkowego wsparcia, z pomocą przychodzą. Przydatna platforma aż 7 bezpłatnych narzędzi do rozmów grupowych!

Belive.tv to częściowo bezpłatna aplikacja do przeprowadzenia live np. na Facebooku, dzięki, której możesz do rozmowy zaprosić kogoś jeszcze. Dzięki czemu możesz przeprowadzić wywiad lub telekonferencję. Obecnie możliwe jest poprowadzenie również z poziomu aplikacji facebook czy Instagram, ale ta aplikacja mi dodatkowe bajery jak: możliwość dodania opisów, zmiana kolorów, dodanie swojego logo. Relacja z większą ilością niż 2 osoby są już niestety płatne. Mimo to polecam, bo sprawdziła się u nas wiele razy! W dodatku nie musisz nic pobierać, rejestrujesz się oraz logujesz i zaczynasz transmisję! Co ważne, jeśli masz spotkanie w formie wywiadu z gościem, możesz zrobić testy przed i wystartować dopiero kiedy jesteście gotowi!

Live Webinar to kolejna platforma, z której możesz korzystać bez konieczności instalowania czegokolwiek. W wersji bazowej jest darmowa, ale jeśli myślimy o jej bardziej profesjonalnym korzystaniu, to wiąże się to z pewnymi kosztami. Live można nagrywać, współdzielić i modyfikować w zależności od potrzeby.

Zoom myślę, że dobrze znana. Możliwość korzystania z kamerką z wieloma osobami naraz. Posiada opcję bezpłatną i płatną. W wersji bezpłatnej można bez ograniczeń czasowych spotkać się tylko z jedną osobą, przy większej liczby osób jest limit czasowy do 40 minut, po tym czasie następuje rozłączenie. Możesz dzielić się ekranem z innymi podczas rozmowy w opcji bezpłatnej.

Messenger i telekonferencja, tutaj niestety mamy mocne ograniczenia, ponieważ pozwala ona na rozmowę w małym gronie osób. Trzeba wcześniej stworzyć grupę na messenger z osobami, z którymi chce się rozmawiać. Jakość jest dosyć kiepska, nie można zarządzać głosem innych uczestników, natomiast działa zarówno sama głosowa rozmowa jak i wideo konferencja dla wszystkich, nie jest to idealna opcja, ale zawsze to jakieś rozwiązanie.

Meet Google (Google Hangouts) to komunikator firmy Google. Służy do wysyłania wiadomości, a także prowadzenia wideorozmów. Bezpłatny, szybki oraz skuteczny. Często korzystam z niego do szybkich rozmów z Klientami, kiedy chcę pokazać ekran. Natomiast nie ma zbyt wielu opcji ułatwiających prowadzenie dłuższego szkolenia. Możliwe jest udostępnienie ekranu czy okna, pisanie na czacie, ale brakuje mi możliwości nagrywania, więc korzystam wtedy z OBS Studio dodatkowo.

Skype to chyba najbardziej znana i pierwsza aplikacja do wideo konferencji, o której większość osób słyszała. Ja pamiętam czasy kiedy rozmawialiśmy przez Skype z rodziną z Kanady. Pamiętam to niedowierzanie, że możemy się widzieć! Pozwala na udostępnienie ekranu, przesłanie plików oraz rozmowę głosową, a także wideo. Jest darmowa i pewnie dlatego jakość rozmowy nie powala.

ClickMeeting to oparta o przeglądarkę internetową platforma do webinarów i wideokonferencji, działająca na wszystkich urządzeniach bez względu na system operacyjny. Poza wersją na przeglądarki dostępna jest aplikacja mobilna na systemy Android i iOS.

Pamiętaj, że nawet, jeśli nie znasz jakiegoś programu na YouTube znajdziesz wiele instrukcji w jaki sposób zainstalować i przygotować program do działania. Nie bój się szukać informacji, nie musisz wiedzieć wszystkiego od razu! Jeśli potrzebujesz pomocy, możesz umówić się na konsultację, wspieramy technicznie.

Jak nagrać kurs online lub szkolenie na komputerze?

Kursy online to bardzo popularny i w miarę prosty sposób na dzielenie się wiedzą, zarabianie i budowanie wizerunku eksperta. Aby wydać kurs online, nie musimy posiadać profesjonalnego sprzętu audio czy najnowszych zdobyczy technologii. Tak naprawdę wystarczy posiadać własną stronę internetową, urządzenie do nagrywania głosu i wideo, jak również odpowiednie oprogramowanie. Oczywiście nie zapomnijmy także o własnej wiedzy.

W obecnym czasie obserwujemy 3 zachowania ludzi/przedsiębiorców:

  1. Narzekaczy, którzy nie wiedzą co dalej robić, wciąż dołują się, oglądają wiadomości i nie widzą nic poza tą obecną sytuacją;
  2. Czekaczy, którzy oczekują na lepsze czasy, liczą na wsparcie rządu. TEN czas wykorzystują na oglądanie filmów czy czytanie książek;
  3. Działaczy, którzy robią mimo przeszkód, chociaż małymi krokami;

Pamiętaj, że dla każdego TA sytuacja jest wyzwaniem, nikt nie jest czy nie był na to gotowy, ale takie doświadczenia pokazują jak reagujemy na to, na co nie mamy wpływu. Jak szybko szukamy rozwiązań. TERAZ ważne jest by zrobić PLAN i działać! W UK w ciągu kilku dni zostały wykupione wszystkie kamerki do nagrywania online, ludzie działają, przenoszą swoje biznesy, ruszają w nowym kierunku! Zdecydowanie wiele osób jest w grupie 3! A w Polsce?

W Polsce niestety obserwuje się 1 i 2, dlaczego? No właśnie…powiedz mi dlaczego?
Jeśli to czytasz to najprawdopodobniej jesteś w grupie nr 3, czyli szukasz rozwiązań. Świetnie i gratuluję Ci tego! Teraz powiem Ci jak to zrobić.

Jak nagrać szkolenie online - zdj wpisu

Jak przenieść pracę do Internetu? Jak i czym nagrywać? 

Sprawdziliśmy i testowaliśmy wiele sposobów na nagrywanie. Mimo wielu dostępnych narzędzi, nie każde jest bezpłatne czy łatwe w obsłudze. Dlatego wybraliśmy najlepsze z najlepszych!

Po co w ogóle nagrywać szkolenie online czy nagrywać ekran?

Nagrywanie ekranu komputera to bardzo przydatna umiejętność w dzisiejszym świecie. Sprawdza się szczególnie wtedy, kiedy to codziennie korzystamy z komputera lub laptopa do pracy. Nagrywanie ekranu komputera przez smartfona nie wygląda zbyt profesjonalnie, a także przez poświatę – nic na taki wideo nie widać. Planując kurs online bardzo często musisz nagrać to co się dzieje na ekranie Twojego laptopa. Może to być prezentacja lub dany program, który przyda się kursantom. Program do nagrywania będzie rejestrował wszystko to co się dzieje na ekranie, razem z synchronizacją głosu i myszki. Możesz również przełączać się między scenami, które pozwolą Ci np. rejestrować na innej scenie – Ciebie przed kamerą.

Nagrywanie ekranu przez program, pozwoli Ci zachować plik wideo w bardzo dobrym formacie i rozmiarze. Taki plik możesz wykorzystać do kursów online, prezentacji czy udostępnić klientowi tutorial.

Szkolenie online: webinar czy kurs online

Wiedzę możemy sprzedawać w dwojaki sposób. Poprzez webinary i kursy online. Webinar to szkolenie online odbywające się na żywo. Najczęściej, aby pozyskać osoby na webinar, musimy mieć zainteresowaną społeczność. W innym wypadku liczba osób na webinarze zapewne wyniesie 0. Gdy już posiadamy społeczność możemy stworzyć wydarzenie i zapisywać ludzi (np. przez newsletter) na webinar, który odbędzie się za X dni.

Webinary to zdarzenia cykliczne, na których to przekazujemy naszą wiedzę i jednocześnie sprzedajmy powiązany produkt. Z kolei kursy online pozwalają na zysk pasywny. Nagrany kurs online umieszczony na stronie internetowej pozwala stale przynosić zyski. Zarówno do webinaru jak i kursu online musimy posiadać oprogramowanie, które pozwoli nam zarejestrować to co dzieje się na ekranie i/lub transmitować na żywo na kanał.

Jakim programem nagrywać szkolenie online - agencja marketingowa
Kurs online, szkolenia i webinary działają w każdej branży!

Jakim programem nagrywać szkolenie online?

W Internecie znajdziemy pełno programów do nagrywania szkoleń online i transmisji na żywo. Każdy z programów posiada przeróżne funkcje i cechy. Sprawdziłem wiele tych programów i moim zdaniem zwycięzcą jest tylko jeden program. OBS, czyli Open Broadcast Studio. Jest to doskonałe narzędzie, które sprawdzi się zarówno w biurze, przy tworzeniu kursu online lub webinaru. Co najważniejsze, OBS jest darmowy i można go pobrać zarówno na komputery z systemem Windows 7/10/11 i MacOS.

OBS to darmowy program do nagrywania szkoleń online. Działa na zasadzie open source – każdy może go pobrać i wykorzystać we własnym użytku. Instalacja jest bardzo prosta, natomiast możliwości, na które pozwala – ogromne.

Najlepszy program do nagrywania – OBS

Tak jak już mówiłem OBS pozwala nagrywać szkolenia online lokalnie, czyli pliki wideo zapisywane są na dysku, a także transmitować nagranie na żywo do internetu.

Program pozwala nagrywać głos z Twojego mikrofonu razem z ekranem i kamerą internetową. Podczas wybierania sceny do nagrywania ekranu możemy wybrać między kartą (np. chcemy nagrywać tylko jedną kartę przeglądarki), programem (chcemy nagrać tylko to, co się dzieje na programi np. Adobe Photoshop) czy całym ekranem (czyli wszystko to co się dzieje na ekranie monitora). Program posiada również możliwości tworzenia scen i skalowania okien do rozmiaru ekranu.

Do wyboru mamy wiele możliwości, takich jak:

  • przechwytywanie ekranu,
  • przychwytywanie danego okna (np. przeglądarki)
  • przechwytywanie gry,
  • wstawienie obrazu,
  • wstawienie tekstu,

I wiele więcej jak np. tryb studio (o którym mówię tutaj) Możemy również dodać mikrofon zewnętrzny i nagrać podcast. Pliki zapisywane są w formacie mp4 lub MOV. Transmisja na żywo pozwala streamować to co się dzieje na ekranie na YouTube, Facebook czy Twitch.

POBIERZ OBS NA WINDOWS | POBIERZ OBS NA MACOS

Skorzystaj z promocyjnej ceny i w szybki sposób naucz się korzystać z OBS. Dzięki naszemu poradnikowi nauczysz się nagrywać swój kurs online i transmitować na żywo do sieci.

Dla kogo jest ten tutorial wideo z obsługi OBS Studio?

  • szkoleniowców. Osób pragnących przekazywać swoją wiedzę za pomocą transmisji na żywo i dzięki tworzeniu materiałów szkoleniowych. OBS pozwoli Ci na przedstawianie przygotowanych prezentacji, a dzięki tworzeniu scen będziesz mógł w ciekawy i nieszablonowy sposób swoją wiedzę.
  • vlogerów. Jeśli myślisz nad rozpoczęciem vlogów lub otworzenia kanału na YouTube to OBS to świetny i darmowy program, abyś mogł/a to zacząć robić. Z tutoriala dowiesz się jak ustawiać odpowiedni obraz lub np. dodać zewnętrzny mikrofon lub kamerkę internetową.
  • nauczycieli. Jesteś nauczycielem i myślisz o pracy zdalnej? OBS to świetne narzędzie, które pozwoli Ci na naukę online swojej klasy lub kursantów. Dodatkowo OBS sprawdzi się jeśli prowadzisz korepetycje online. W połączeniu z pakietem office lub google Twoje zajęcia będą ciekawe i urozmaicone.
  • tworzących kurs online. OBS studio to nie tylko program do transmisji na żywo ale pozwala również na nagrywanie lokalne czyli tworzenie wideo na komputerze. Później taki materiał można obrabiać i Twoje pierwsze kursy są już gotowe!
  • podcastów. Podobnie jak wyżej. Dzięki OBS możesz nagrywać sam dźwięk i tworzyć przeróżne podcasty audio. Dodatkowo podłączenie np. 2 mikrofonów pozwala Ci prowadzić podcast ze swoim gościem lub partnerem/partnerką.

Już dzisiaj naucz się w pełni korzystać z programu OBS Studio i wejdź ze swoim kursem online na wyższy poziom. W czasie kursu nauczę Cię jak ustawić OBS, jak tworzyć sceny i źródła. Dowiesz się jak możesz prowadzić webinar lub transmisje na żywo na Facebook’u i YouTube. To tylko kilka z zalet kursu. Więcej dowiesz się klikając poniżej.

Sprawdź nasz poradnik!

Sprzedaż kursu online w modelu subskrypcyjnym – czy warto?

Teraz zajmiemy się platformą kursową z modelem subskrypcyjnym. Wiele osób, przed wydaniem kursu zastanawia się, czy lepiej wybrać płatność jednorazową, czy może pójść w płatności miesięczne. Zapraszam do wpisu.

Co to jest platforma kursowa?

Platforma kursowa to miejsce, w którym znajduje się nasz kurs online. Mówiąc najprościej – jest to swego rodzaju aplikacja, która wyświetla w kolejności nasze lekcje i do którego klient ma dostęp po opłaceniu odpowiedniej kwoty lub w przypadku darmowych produktów – od razu. Całość działa razem z płatnościami online, które po odnotowaniu płatności przydzielają dostęp do kursu. Pełna automatyzacja. Szczególnie jeszcze kiedy zintegrujemy naszą platformę kursową z automatycznym wystawianiem faktur. Taka automatyzacja pozwoli nas odciążyć od „nadzoru” nad sprzedażą i pozwoli skupić się na wydawaniu kolejnych materiałów.

Platforma kursowa – jakie są modele sprzedaży?

Mamy już stworzony kurs online i mamy przygotowany produkt w sklepie. Nasza platforma kursowa jest już prawie gotowa. Pozostaje pytanie – jaką ustalić cenę za kurs i w jakim modelu ją sprzedawać? Mamy dwie możliwości.

  1. Sprzedajemy nasz kurs online za określoną kwotę (dla przykładu 300 zł). Kursant otrzymuje wtedy nasz kurs na rok.
  2. Sprzedajemy nasz kurs online w modelu subskrypcyjnym (dla przykładu 30 zł/miesiąc).

Skupmy się w dzisiejszym wpisie na drugiej opcji. Poznajmy czym w ogóle jest model subskrypcyjny, kiedy warto go wprowadzić i jakie są jego wady i zalety.

Platforma kursowa: Co to jest subskrypcja?

Model subskrypcyjny na naszej platformie kursowej polega na automatycznym pobieraniu określonej kwoty z konta klienta po określonym czasie. Subskrypcja nie musi się być tylko na miesiąc. Możemy dla przykładu ustawić różne wariacje: subskrypcja co miesiąc w kwocie X, subskrypcja co 3 miesiące w kwocie Y i co pół roku w kwocie Z. Moim zdaniem jako twórca platform kursowych sens ma jedynie płatność comiesięczna. Myślę, że na tym polega istota platformy kursowej. Jednak warto wiedzieć, jakie są możliwości.

Przy takim modelu płatności potrzebujemy na naszej platformie kursowej dodatkowych funkcjonalności. Pierwszą z nich jest płatność kartą kredytową. Płatności subskrypcyjne działają na płatnościach online (tzw. manualne odnawianie płatności) i na płatnościach kartą kredytową/debetową (jest to automatyczne pobieranie pieniędzy z konta). Jak się domyślasz drogi czytelniku, pierwszy typ płatności również mija się z celem. Ilość osób, które ręcznie odnowią subskrybuje jest znikoma, dlatego też konieczne jest posiadanie możliwości płacenia kartą w swoim sklepie online.

Druga funkcjonalność to logika subskrybenta. Jak wiadomo, przy normalnej, określonej cenie za kurs – osoba po zakupie otrzymuje dostęp do kursu. Nie ma nic prostszego. Schody zaczynają się przy opcji subskrypcji. Tutaj musimy zrobić całą logikę dla takiej osoby. Oznacza to, że jeśli osoba kupiła produkt subskrypcyjny to system przydziela jej dostęp do kursu (tak jak w płatnościach normalnych), ale po czasie 30 dni musi też zabrać ten dostęp – o ile płatność kartą nie zostanie wykonana.

Platforma kursowa: Kiedy warto wprowadzić subskrypcje?

To pytanie jest bardzo trudne i wiele klientów nam je zadaje. Warto zwrócić uwagę, że nie każdy kurs online i nie każda tematyka jest odpowiednia do takiego modelu subskrypcyjnego. Podam prosty przykład z własnego podwórka. Stworzyliśmy pełny pakiet dla paniodgimnastyki.pl (strona www, sklep online i platforma kursowa, a także nagranie kursu i newsletter). Osoba wydaje kurs online z ćwiczeniami dla kobiet po porodzie.  Tutaj kurs online z modelem subskrypcyjnym nie ma całkowicie sensu. Okres po porodzie nie trwa wiecznie, wiec nie ma sensu go przedłużać co miesiąc. Tutaj lepiej zastosować normalną płatność z dostępem na rok.

Drugi przykład: Osoba chce wydać kurs online na temat tworzenia treści w Tik Toku. Tik Tok to medium społecznościowe, które cały czas się zmienia i wprowadzane są nowe rzeczy. W takim kursie online model subskrypcyjny sprawdzi się doskonale. Temat kursu jest na czasie i korzystają z niego tysiące/miliony osób. Osoba kupująca taki kurs, dołącza do swego rodzaju akademii, gdzie przez cały okres uczy się jak tworzyć treści na Tik Toku, a z racji, że płaci co miesiąc to ma pewność, że dostaje aktualną wiedzę.

Tak więc przed wprowadzeniem subskrypcji na swoim kursie online – zastanów się nad branżą, w jakiej się obracasz, czy tematyka kursu nie jest tylko „na chwilę” i czy będziesz w stanie zapewnić treść swoim subskrybentom.

Subskrypcja: Co otrzymuje klient?

Tutaj chciałem poruszyć temat sensu platformy kursowej z modelem subskrypcji. To, że wprowadzimy płatność co miesiąc za kurs to jedna sprawa. Jednak co to daje naszemu klientowi. W końcu przecież nasz klient może za miesiąc zablokować taką płatność. Dlatego też naszym celem jest zachęcenie klienta do zostania w modelu subskrypcji, czyli przedłużania jej. Rzućmy okiem na popularny serwis VOD – Netflix. Netflix działa w formie subskybcji – płacimy (strzelam) 34 zł miesięcznie i otrzymujemy dostęp do setki tysięcy tytułów filmów do oglądania. Mimo to Netflix cały czas aktualizuje bibliotekę o nowe filmy i nowe seriale zachęcając nas do przedłużenia płatności.

My jako twórcy kursu online musimy zrobić to samo. Możemy to zrobić na różne sposoby. Ostatnio tworzyłem platformę subskrypcyjną dla bazaterapii.pl. Jest to świetna stronka, która ma super pomysł jak zachęcać klientów do przedłużania. Strona posiada bazę narzędzi i treści dla rodziców, chcących uczyć swoje pociechy dokładnej wymowy. Zauważ, że użyłem słowa „platforma subskrypcyjna”. Jest to ciekawy i trochę inna platforma. Klient po zakupie subskrypcji otrzymuje dostęp do wszystkich produktów na stronie, a treści są cały czas aktualizowane i dodawane. Czyli mamy tutaj typowy model (nazwijmy to) Netflixowy.

Drugą możliwością zachęcenia klientów do zostania jest wydzielanie treści. Osoba kupująca kurs online w modelu subskrypcji zna otoczkę kursu, wie co na nim będzie i czego może się spodziewać, ale dostęp do kolejnych materiałów będzie otrzymywać stopniowo. Powiedzmy, że mamy 5 modułów i w każdym po 10 lekcji. Jako klient, nie damy rady przetworzyć takiej ilości materiału na raz. Dlatego też możemy zastosować stopniowe wydzielanie treści. Osoba otrzyma dostęp do 5 kolejnych lekcji po np. 2 tygodniach od dołączenia. Po kolejnych 2 – udostępniony zostanie moduł 2. I tak dalej i tak dalej. Jednak ta opcja ma też wadę. Musi być ona wprowadzona tylko jeśli sprzedajemy nasz kurs online w określonym przedziale czasowym. W innym wypadku zbudowanie logiki sprawi, że będą mogły pojawiać się problemy z dostępem.

Trzeci przykład to boot camp. Boot camp polega na tym, że osoba, kupując kurs online otrzymuje materiały i lekcje, a kurs odbywa się na zasadzie lekcji, w których to my jako eksperci uczymy naszych kursantów. Taki boot camp może trwać np. 3 lub 6 miesięcy. Pamiętajmy jednak, że my bierzemy w nim czynny udział.

Oczywiście platformę kursową z modelem subskrypcji możemy wprowadzić do naszego zwykłego kursu online, a jako zachętę możemy dać np. dostęp do elitarnej grupy na Facebook’u lub możliwość raz w tygodniu zdzwonienia się. Jaką zachętę zostawisz to już zależy od Ciebie. Jeśli nie jesteś pewny/a to napisz do nas, a z pewnością doradzimy.

Zalety modelu subskrypcyjnego

  • Model jest bardzo wygodny, ponieważ kwota, którą klient musi wyłożyć na start jest znacząco mniejsza. Zamiast płacić np. 500 zł. za kurs, płaci jedynie 30 zł/miesiąc. 
  • Ilość gotówki jaką zostawi u nas klient może okazać się znacząco większa. 
  • Nasz kurs online może być tworzony na bieżąco (nie musi być w pełni gotowy) 

Wady modelu subskrypcyjnego

  • Niewątpliwie taka platforma kursowa jest bardziej zaawansowana i trudniejsza do wykonania. 
  • Musimy cały czas aktualizować/dodawać treść. 
  • Może się okazać, że po miesiącu osoba nie przedłuży subskrypcji. 

Model subskrypcyjny – podsumowanie

Stworzyłem już wiele platform kursowych z modelem subskrypcyjnym. Taki model będzie świetnie działał jeśli mamy określony pomysł. Mimo, że prawdopodobnie wymagać to będzie więcej pracy niż zwykły kurs online z płatnością stałą, to potencjalnie  może dawać przysporzyć  więcej korzyści majątkowych. Czy warto mieć taki model subskrypcyjny na swojej platformie kursowej? – Jak najbardziej. Przy takim modelu łatwiej budować skalę (mniejsza kwota – większy volumen sprzedaży). Ważne jest jednak, żeby subskrypcja była tylko do głównej kursu. Nie możemy budować takiego modelu do kursu online o wartości 20/50 zł. Nie ma to sensu. Oczywiście nie musimy tylko skupiać się na takim modelu. Budujemy platformy kursowe, które posiadają hybrydowe modele. To znaczy, że osoba może kupić kurs online w modelu subskrypcyjnym, a inne produkty (downsell’e) za normalną kwotę. 

W „Ambitnej Marce” tworzymy strony www, platformy kursowe i sklepy online. Jeśli chcesz wydać swój kurs online lub jesteś w trakcie jego tworzenia, a potrzebujesz pomocy – skontaktuj się z nami. Doradzamy i pomagamy sprzedawać, proponujemy różne ciekawe rozwiązania i tworzymy dodatkowe funkcjonalności jak: integracja z newsletter’em, dostawcą paczek czy automatycznym wystawianiem faktur. 

reklama kursu online co musisz wiedziec

Reklama płatna kursu online- kiedy można zacząć?

Na pewno nie raz spotkałeś się ze stwierdzeniem, że reklama jest dźwignią handlu. To stare, ale wciąż aktualne powiedzenie. Niezależnie od tego, jakie usługi lub produkty oferujesz, bez odpowiedniej reklamy nie będziesz w stanie zwiększyć sprzedaży i osiągnąć określonych zysków.

W tym temacie skupimy się na płatnej reklamie kursu online. W dzisiejszych czasach tworzenie kursów online to jeden z najlepszych sposobów na dzielenie się swoją ekspercką wiedzą.

Stworzyłeś kurs online na swojej platformie sprzedażowej i nie wiesz, co zrobić, żeby ludzie się o nim dowiedzieli? Dobrze trafiłeś! Dzięki wpisowi dowiesz się, kiedy możesz zacząć myśleć o reklamie płatnej oraz jakie rodzaje reklamy masz do wyboru.

Co to jest reklama płatna?

Płatna reklama to dobry sposób na wzrost sprzedaży i zwiększenie ruchu w Twojej witrynie. Mechanizm działania płatnej reklamy jest bardzo prosty. Wybierasz odpowiednią platformę, na której chcesz się zareklamować, konfigurujesz i płacisz za reklamę, która następnie wyświetla się w wybranym przez Ciebie miejscu. Płatna reklama w przeciwieństwie do pozycjonowania działa natychmiastowo i nie wymaga czasu, aby Twoja marka była widoczna w sieci.

Jakie reklamy wyróżniamy?

Istnieje wiele rodzajów płatnej reklamy w internecie. Między innymi wyróżnić można reklamy w wyszukiwarce Google oraz mediach społecznościowych. To właśnie ta różnorodność sprawia, że reklama online pozwala realizować rozmaite cele marketingowe.

Płatne reklamy w Google

Google Ads oferuje możliwość tworzenia reklam w wyszukiwarce oraz w sieci wyszukiwania. Przede wszystkim wyróżniamy reklamy tekstowe, które wyświetlają się na określone hasła kluczowe w wyszukiwarce na górze oraz na dole strony. Po czym je poznać? Oznaczone są dopiskiem „reklama”, aby poinformować użytkowników, że są to linki sponsorowane.

Reklamy produktowe to reklamy, które pojawiają się również w wynikach wyszukiwania, tak jak tekstowe. W przeciwieństwie do reklam tekstowych umożliwiają promowanie konkretnych produktów. Reklama jest w formie zdjęcia i podstawowych informacji na jego temat.

Platforma reklamowa Google daje również możliwość prowadzenia reklam elastycznych. Te wyświetlają się w sieci wyszukiwania w formie banerów na zewnętrznych serwisach. Mają formę tekstową lub graficzną. Czemu określane są jako elastyczne? Ponieważ Twoim zadaniem jest jedynie przygotowanie kilku nagłówków oraz treści reklamy a system Google automatycznie przystosowuje format i rozmiar reklamy do miejsca, w którym się wyświetla.

Płatne reklamy na Facebooku

Jeśli chcesz dotrzeć do konkretnej, sprecyzowanej grupy odbiorców reklama na facebooku będzie dobrym rozwiązaniem. Z Facebook Ads trafisz do osób w konkretnym wieku, miejscu zamieszkania oraz specyficznych zainteresowaniach. Facebook daje możliwość promowania całego fanpege’a, wybranych postów, wydarzeń oraz kierowania ruchu na stronę internetową.

Płatne reklamy wideo na YouTube

YouTube jest najpopularniejszym serwisem, który umożliwia darmowe umieszczanie i odtwarzanie filmów wideo. Reklama wideo to jeden z najnowszych trendów marketingu. Zaletą YouTube Ads jest to, że możemy dotrzeć do osób, które interesują się danymi tematami, oglądają konkretne kanały i filmy a z naszą marką nie miały jeszcze styczności.

Zainteresował Cię temat wideomarketingu? Jako Ambitna Marka zajmujemy się tworzeniem kampanii wideo. Film, który dla Ciebie stworzymy połączy Cię z odbiorcą i zwiększy znaczenie Twojej marki na rynku.

Szacowany koszt reklamy kursu online

Na to pytanie trudno odpowiedzieć, ale to nie znaczy że się nie da. Problem z reklamą płatną jest taki, że wymaga ona sporego budżetu – nie tylko na start ale również na późniejsze miesięczne opłacanie reklam. W końcu jak sama nazwa mówi – płacisz dostajesz, nie płacisz – nie ma reklamy. Wiele osób pyta nas jaki byłby koszt ustawienie reklamy płatnej kursu online. Warto wymienić dwie rzeczy, które wpływają na ostateczny koszt. Pierwszym z nich jest obsługa reklamy płatnej. Samo ustawienie to jedno lecz reklamę trzeba na bieżąco optymalizować i sprawdzać. Pozwala to zmniejszyć koszty reklamy per click i dotrzeć do większej ilości osób, a tym samym zwiększyć sprzedać. Jeśli zupełnie nie znasz się na reklamie płatnej i korzystasz z opcji „promuj post” to w 95% jest to przepalony budżet. Pieniądze wydasz – reklamę zobaczy kilka osób i nikt nie kupi. Druga sprawa to miesięczny budżet, ze swojej strony przygotujemy dla Ciebie cenę za klik na określone słowo kluczowe. To na ile haseł kluczowych chcesz się reklamować – zależy tylko od Ciebie. Wiadomo im bardziej słynne hasło kluczowe to koszt za kliknięcie będzie znacznie wyższy. Zapomnij o budżecie miesięcznym na reklamę płatną poniżej 1000 złotych. Aby reklama przyniosła konkretną korzyść musisz zainwestować około 2500 – 3500 złotych miesięcznie. Wtedy reklama płatna trafi do osób realnie zainteresowanych Twoim kursem online i tym samym szansa sprzedaży będzie większa.

Kiedy możesz wystartować z płatną reklamą kursu online?

Przed rozpoczęciem kampanii reklamowej przeprowadź audyt swojej strony internetowej lub platformy kursowej. Strona musi być odpowiednio przygotowana pod względem estetycznym oraz merytorycznym. Sprawdź, czy witryna jest spójna kolorystycznie, czy wszystkie elementy są równo ustawione a także czy poprawnie wyświetla się na smartfonie. Dobrym rozwiązaniem jest wysłanie swojej strony internetowej 5 osobom z branży, aby wyłapały pojawiające się błędy.

Jeśli chcesz mieć dobrze przygotowaną witrynę- skontaktuj się z nami. Jako Ambitna Marka mamy 5 letnie doświadczenie w tworzeniu stron internetowych i platform kursowych. Stworzymy dla Ciebie responsywną i efektywną stronę. Jeśli już posiadasz swoją witrynę, chętnie doradzimy Ci, jakie zmiany możesz wprowadzić i odświeżymy Twoją stronę, aby była nowoczesna i odpowiadała aktualnym trendom.

Przed wystartowaniem z reklamą, jeśli jeszcze nie masz- załóż profile w social mediach. Jeśli już posiadasz swoje konta, sprawdź czy posty są spójne pod względem estetycznym i czy na profilu można znaleźć wszystkie najważniejsze informacje o Twojej firmie.

Nie zapomnij, aby przygotować Lead Magnet dla swoich klientów. Zastanawiasz się, co to jest Lead Magnet? To darmowy przedmiot lub usługa, którą otrzyma Twój klient w zamian za pozostawienie swoich danych kontaktowych, zazwyczaj adresu e-mailowego. Najczęściej stosowanym Lead Magnetem jest rabat, który otrzymuje klient po zapisaniu się do newslettera. Pamiętaj, że kontakt z klientem za pomocą e-mail marketingu jest bardzo ważny, dlatego stwórz bazę mailingową i docieraj do klientów ze swoimi nowościami i promocjami. Posiadając bazę klientów możesz wykorzystać maile do dotarcia do nich, dzięki reklamie płatnej. Zmniejszy to koszty kosztu kliknięcia, a platforma z reklamą znajdzie osoby o podobnych zainteresowaniach.

WIĘCEJ O LEAD MAGNET PRZECZYTASZ TUTAJ

Pamiętaj. Reklama płatna kursu online to świetne narzędzie, lecz na jego sukces składają się przeróżne czynniki – między innymi te opisane powyżej. Dla każdego kursu online koszta reklamy będą inne. Zawsze przed rozpoczęciem reklamy płatnej przeprowadzamy audyt landing page’a i doradzamy ważne rzeczy, które mogą wpłynąć na niższą konwersję.