Social Media to idealne miejsce do nawiązywania kontaktów z ludźmi, szukania swoich potencjalnych klientów oraz reklamowania swoich produktów lub usług. A co, jeśli chodzi o sprzedaż w social mediach? Musisz wiedzieć, że portale społecznościowe mają ogromny potencjał również w sprzedaży internetowej. Obecnie wśród platform społecznościowych najszersze możliwości sprzedażowe posiada Facebook.
Chciałbyś dowiedzieć się, w jaki sposób zacząć sprzedawać przez portale społecznościowe? Sprawdź nasz wpis, który przybliży Ci ten temat.
Social Selling to umiejętność wykorzystania portali społecznościowych do sprzedaży swoich produktów lub usług. Wiele firm posiada konta na portalach społecznościowych, aby być w kontakcie z klientami oraz udostępniać aktualizacje dotyczące firmy. Social Selling to jednak coś więcej. To sprzedaż produktów lub usług w social mediach przez Instagrama lub Facebooka. Na tych portalach masz możliwość stworzenia zakładki sklepu. Możesz umieszczać w niej swoje produkty, co ułatwia użytkownikom zapoznanie się z Twoją ofertą.
Czym są leady sprzedażowe?
W biznesie bardzo ważne jest pozyskiwanie kontaktów do potencjalnych klientów. Leady sprzedażowe to kontakty do osób lub firm, które są zainteresowane Twoją ofertą. Jednak o leadzie nie można mówić, kiedy to tylko polubienie fanpage’a czy skomentowanie posta. Osoba, która jest zainteresowana ofertą musi sama z własnej woli zostawić nam swoje dane kontaktowe np. adres e-mail. Aby zachęcić osoby, które nie są jeszcze zdecydowane, możemy wykorzystać lead magnet, który przyciągnie Twoich klientów.
O tym, jak stworzyć lead magnet przeczytasz tutaj.
Jakie zastosowanie ma Facebook Lead Ads?
Facebook Lead Ads umożliwia umieszczenie formularza kontaktowego bezpośrednio na Facebooku. Dzięki temu użytkownik nie musi się obawiać, że zostanie przekierowany na nieznaną mu stronę. Co więcej, pozwala użytkownikowi zaoszczędzić dużo czasu, gdyż Facebook automatycznie uzupełnia pola danymi z Facebooka. Główną zaletą leadów na Facebooku jest prostota i szybkość.
Głównym zastosowaniem Facebook Lead Ads jest pozyskiwanie kontaktów do potencjalnych klientów. Możesz od razu wykorzystać zdobyte dane kontaktowe do wysłania użytkownikom Twojej oferty. Możesz w ten sposób zdobywać również zapisy do listy mailingowej lub promować swoje wydarzenie. Jeśli zbierzesz dane kontaktowe osób zainteresowanych Twoim efektem, tuż przed wydarzeniem możesz im wysłać przypominającego maila.
Od 8 lat związany z branżą filmową, tworzę strony internetowe, platformy kursowe i sklepy online. Moją pasją jest cyberbezpieczeństwo.