Przejdź do treści

Agencja Marketingowa

Strona główna » Blog o biznesie i marketingu » Narzędzia marketingowe » Prowadzę live sprzedażowe na Facebooku, dlaczego mam słabe zasięgi?

Prowadzę live sprzedażowe na Facebooku, dlaczego mam słabe zasięgi?

    W ostatnich miesiącach mieliśmy wiele zapytań i próśb o pomoc, od osób, które zajmują się sprzedażą np. ubrań na Facebooku, poprzez transmisje live. Zauważyły duże spadki sprzedaży oraz statystyk nagrań w porównaniu do poprzednich miesięcy. Ten wpis dedykujemy każdemu takiemu zapytaniu.

    Fakt, że live są obecnie najlepszym i najbardziej lubianym sposobem komunikacji na Social Mediach, nie oznacza, że każdy taki live będzie promowany organicznie i wybijany przez Facebooka. Wiele zależy od wartości samego fanpage, czy zainteresowania fanów m.in czasu spędzanego na danym fanpage, relacji z fanami, czyli odpowiedziami na ich pytania w komentarzach czy wiadomości.

    Pamiętajmy, że algorytm Facebooka jest mądrym narzędziem, który uczy się zachowania użytkowników, ich kroki ocenia jako dobre lub złe. Dokonuje też oceny treści, na wartościową i taką, która jest spamem. Na końcową sumę odbiorców i ‘duży rozpęd” live wpływają też takie czynniki jak: komentarze, lajki, długość samej transmisji czy czas oglądania filmu na użytkownika.

    Ebook z poradami: Transmisje LIVE Jak sprzedawać więcej?

    Opis problemów live sprzedażowego:

    Od kilku miesięcy (lub lat) prowadzę fanpage/grupę i sprzedaję podczas transmisji live. Niestety ostatnio na moim Facebooku, zauważyłam:

    • znaczny spadek ilości widzów na live
    • dużo niższe statystyki live i wolno rosnące
    • mniejszą liczbę udostępnień (lub niezliczanie się udostępnień na bieżąco)
    • brak lub dużo mniejsza ilość komentarzy
    • mało chętnych do zakupu

    (czasem wszystkie z wyżej wymienionych czynników występują naraz, innym razem tylko kilka)

    Moi Klienci i osoby lubiące stronę, zgłaszają mi, że nie dostają (jak wcześniej) powiadomień na temat rozpoczętej transmisji, z związku z tym zapominają o niej.

    Dlaczego tak się dzieje? Q&A na temat live sprzedażowych

    problem nr 1:  znaczny spadek ilości widzów na live

    problem nr 2: dużo niższe statystyki live i wolno rosnące

    problem nr 3: mniejsza liczba udostępnień (lub niezliczanie się udostępnień na bieżąco)

    odpowiedź: Sposobów udostępnienia live  (zarówno posta z grupy czy fanpage) jest kilka:

    • udostępnienie w wiadomości prywatnej do znajomego
    • udostępnienie na grupie (tutaj jeszcze wchodzą rodzaje grup oraz ich wewnętrzne regulaminy czy zatwierdzenia postów)
    • udostępnienie w wydarzeniu
    • udostępnienie na naszym fanpage, czyli takim, którego jesteśmy administratorem
    • udostępnienie na innym fanpage (tutaj w zależności od ustawień post pojawi się  automatycznie w polu “posty gości lub jeśli opcja jest wyłączona nie będzie możliwości publikacji )
    • udostępnienie na swojej osi czasu, czyli swoim na profilu prywatnym
    • udostępnienie na osi czasu znajomego (tutaj w zależności od ustawień post pojawi się u niego automatycznie lub będzie wymagał zezwolenia)

    Jak widzisz, możliwości jest wiele. Wybór udostępnienia wpływa na zasięg  i dalszy posta (wiele zależy też od liczby członków np. grupy, czy ilości znajomych danej osoby). Samo

    problem nr 4: brak lub dużo mniejsza ilość komentarzy

    problem nr 5: mało chętnych do zakupu

    Dziękuję Ci za przeczytanie tego artykułu, jeśli potrzebujesz wsparcia w tym temacie napisałam o tym jak radzić sobie z Facebookiem pod kątem transmisji live 70 stronicowy materiał obrany w ebooka!

    Odpowiadam tam na 13 najczęstszych problemów oraz daje gotowe rozwiązania na zwiększenie zasięgów!

    Ebook z poradami: Transmisje LIVE Jak sprzedawać więcej?