Przejdź do treści

Agencja Marketingowa

Strona główna » Blog o biznesie i marketingu » 3 zasady sukcesu reklamy w salonie beauty!

3 zasady sukcesu reklamy w salonie beauty!

Wiele jest takich osób, które chciałyby sprzedawać bez wcześniejszego marketingu. Tak po prostu Klient przychodzi à kupuje i koniec. Często spotykam się i wielu osobom zaczynającym biznes wydaje się że majac tak wiele łatwo dostępnych narzędzi wszystko dzieje się tak o na pstryknięcie palca.

Często mówiąc marketingu i sprzedaż – myślą że to jedno i to samo. I tutaj w tym filmie chce powiedzieć Tobie jak osiągnąć sukces w reklamie swojej firmy beauty, sukces oznacza dla mnie marketing zakończony sprzedaż, sprzedaż tego na czym Tobie zależy.

W poprzednim filmie powiedziałam o 5 błędach jakie popełniają salony beauty nie zarabiając przez to. Jeżeli nie widziałaś go to kliknij w link i tam możesz obejrzeć najpierw poprzedni film.

W tym tutaj powiem jak wypromować siebie, swoją firmę, usługi tak by faktycznie w kolejnym etapie móc sprzedawać.

Zasada nr 1

Pierwszą zasadą o której chcę Ci powiedzieć to zacznij traktować swoich klientów, odbiorców jak ludzi. Dokładnie tak samo jak TY chciałabyś być traktowana, jak chciałabyś aby Tobie sprzedawano. Pracując z wieloma Klientami z tej ale i innej branży widzę że osoby które chcą sprzedać daną usługę lub produkt traktują swoich klientów jak roboty. Zapominając, że za każdym imieniem, nazwiskiem stoi osoba, która ma swoje potrzeby, problemy. I to jest pierwszy punkt, który należy spełnić. Zacząć traktować każdy komunikat, tak by w momencie wymawiania go myśleć o tym, że z drugiej strony stoi człowiek, prawdziwa istota. Jeśli to zrobisz, to marketing przyjdzie Ci łatwiej, a co za tym idzie również sprzedaż.

Bo zaczynasz myśleć: Ok, jak ja bym chciała aby mi sprzedawano?

Czy chcę aby mi wciskano? Czy chcę zrozumieć? Poznać? Dostać wartość? A przede wszystkim” co kupuję, po co mam to kupić i co mi to da?

Zasada nr 2

A druga rzecz jest taka, im lepszy jest marketing czyli ta promocja, tym lepsza będzie ta sprzedaż.

Pamiętaj ludzie nie lubią kiedy im się sprzedaje, ale lubią kupować! Każdy ma swoje potrzeby i pragnienia. Ale pytanie czy oferowana przez Ciebie usługa czy produkt odpowie na ich potrzebę na tyle aby chcieli to kupić? To co należy do tego dodać to abyś był przy nich, przy swoich potencjalnych Klientach w odpowiednim miejscu i czasie i co najważniejsze – będziesz odpowiednią osobą! Dlatego, że jeśli nie spełnisz jednego z tych kluczowych składników to – pojawi się ktoś inny – kto sprzeda!

Dlatego tak ważne jest aby spełnić te 3 składniki: miejsce czyli to gdzie potencjalny klient Cię znajdzie, czas – odpowiedni moment kiedy on jest gotowy na ten produkt lub usługę, tutaj oczywiście powiem Tobie jak go przygotować i podgrzać by ta potrzeba była w nim uruchomiona a na końcu musisz pokazać się Ty dokładnie z tym co on ma już z tyłu głowy, a Ty podajesz mu to na tacy! Dlatego tak ważne jest zbudowanie tego systemu tak, abyś to Ty była dla niego najlepszym wyborem!

Teraz zapytasz – jak to zrobić Patrycja???

No więc tutaj przytoczę pierwszy punkt, który należy pamiętać, czyli traktuj swoich klientów, tak jak sama chciałabyś być traktowana, to TY będziesz wiedziała co masz zrobić. Po prostu w czasie każdej takiej sytuacji myśl o tym. Dlatego, że my kupujemy od ludzi, których lubimy, szanujemy, ufamy i wiemy, że mają odpowiednie kompetencje i umiejętności aby rozwiązać nam ten dany problem i tak samo jest z Twoim klientem! Więc bądź po prostu taką osobą, jeżeli taką osobą jesteś, to tutaj wchodzą kolejne aspekty aby o tym powiedzieć i pokazać to i tutaj wchodzą jako kolejne kanały przez jakie to pokażesz, wdrożysz i zakomunikujesz.

To jest budowanie swojej marki, przykładem jest Facebook, ale nie tylko profil fanpage jak może Ci się wydawać, ale również Twój profil osobisty. Tak dokładnie! Zadbaj o swój profil, zadbaj o zdjęcia, opisy, informacje o Tobie, tym co robisz. Wejdź teraz na swój profil i zastanów się co on pokazuje i promuje? Jeżeli nie jest spójny z tym co robisz, to zmień to. Kolejna kwestia, sprawdź ostatnie 3 wpisy na swojej tablicy. O czym one mówią? Czy są zgodne z tym czym się zajmujesz, czy to ma sens? Czy są to jakieś bzdury? Czy jeśli osoba wchodzi na Twój profil, Twój potencjalny Klient, czy chociażby ktoś kto może wnieść coś do Twojej firmy jak dostawca czy przyszły pracownik, co może o Tobie pomyśleć? I może wydawać Ci się że takie osoby nie wchodzą na profil osobisty, dokładnie tak, może Ci się wydawać, ale jest inaczej, nawet jeśli nie masz swojego prawdziwego nazwiska to sa inne sposoby dzięki którym można taki profil znaleźć i zapewniam Cię że wiele osób je zna.

Zasada nr 3

To co jest ważne w marce osobistej, to spójność, czyli nasza 3 zasada. Spójność z tym co robisz faktycznie oraz co widać na kanałach, na których promujesz swoje usługi. Bo jak wiesz lub nie, większość z nich łączy się ze sobą i nawet jeśli używasz jednego a na drugim masz tylko konto ale nic nie publikujesz, to w dalszym ciągu jesteś ale w nie taki sposób jak powinnaś!

Czyli wiemy już, że kolejną sprawą i kluczowym elementem budowania marki jest zadbanie o swój profil osobisty a co z fanpage na Facebooku, stroną www czy Instagramem?

Teraz znowu możesz powiedzieć, ok Patrycja ale jest tyle tych kanałów, fanpage, mój klient nie ma czasu tego śledzić! I co z tego! Czy wiesz, co stało się 1 minutę temu w sieci? Ok zaważmy to do Polski.

Na tablicę FB dodano ponad 500 zdjęć, 4259 komentarzy oraz polubiono 6670 postów!

Co nam to daje?

W Polsce mamy aż 16 mln aktywnych użytkowników kont, co pokazuje nam, że co 2 osoba w wieku od 15 do 64 roku życia korzysta regularnie czyli minumu 1 dziennie z FB .

Czy widząc te liczby zauważasz jak duża jest różnica w tym ile osób jest aktywnych w ciągu danej minuty a ile publikuje coś samemu. Co nam to pokazuje? Nadal mnóstwo osób ogląda i jest aktywna pod postami innych a niekoniecznie publikuje własne treści.

I co teraz? Widzisz to z innej perspektywy? Pamiętaj, że jeśli nie będzie Cię w sieci to w każdej minucie ktoś inny – Twoja konkurencja może być oglądana przez twojego potencjalnego Klienta. A teraz spójrzmy inaczej, pojawiasz się Ty oni oglądają, lajkują i komentują Ciebie! Teraz lepiej? I wiesz co! To jest możliwe! Oni na to czekają!

Ok powiedzmy sobie szczerze, to nie będzie łatwe, to nie stanie się w ciągu 1 minuty! Tworzenie marki to proces, ale każda minuta jest tą która popycha Cię do przodu, a każdy moment w który nadal zastanawiasz się czy zacząć oddala Cię od efektu!

Pamiętaj, że ludzie muszą Cię poznac, zaufać Ci, polubić Cię! Czy jesteś prawdziwa, jaki masz styl.

To zajmie czas, ale gwarantuję Ci – WARTO! Da CI to ogrom satysfakcji, pieniądze.

I teraz przypomnij sobie z jaką ogromną radością, nadzieję myślałaś o powstaniu biznesu, który obecnie pracujesz, być możesz jak szkoliłaś się, poznałaś nowe rzeczy z nim związane, być może remontowałaś salon, wybierałaś kolory, pamiętasz to wszystko? Jakie miałaś wtedy marzenia? Cel? Czy jesteś gotowa by po niego sięgnąć?!

Myślę że jest wytrwałaś do końca tego nagrania to znaczy, że jesteś!

Jak Twoje samopoczucie? Czy Twoja kartka jest gotowa na notatki? Podziel się swoimi wnioskami, napisz w komentarzu lub na emaila patrycja@ambitnamarka.pl . Zawsze bardzo się cieszę i jest mi miło kiedy moja wiedza komuś się przydaje! Jeśli jesteś gotowa na jeszcze większą dawkę wiedzy zapraszam Cię do śledzenia naszych materiałów a jeśli czujesz, że potrzebujesz wsparcia i analizy Twojego biznesu to możesz skorzystać z konsultacji ze mną.