Przejdź do treści

Agencja Marketingowa

Blog jak zacząć O czym pisać na swoim blogu
Strona główna » Blog o biznesie i marketingu » Blog jak zacząć? O czym pisać na swoim blogu?

Blog jak zacząć? O czym pisać na swoim blogu?

Osoby, które chcą założyć bloga często zastanawiają się nad tym, o czym dokładnie powinny na nim pisać. Nie ma w tym nic dziwnego. Gdy siadamy do pisania, nagle wszystkie nasze pomysły blogowe wydają się nietrafione.

Blog – dlaczego warto pisać?

Pisanie bloga to świetny pomysł w każdej sytuacji. Sprawdzi się zarówno wtedy kiedy chcemy rozwinąć nasz biznes, jak również gdy chcemy się dzielić swoją pasją i zainteresowaniami.

W porównaniu do Social Media, treści na blogu z początku dają mniejszą liczbę osób do dotarcia ale z czasem dają więcej korzyści:

  • stale pozycjonują Twoją stronę na dane hasła kluczowe,
  • treść na blogu jest zawsze Twoja
  • nie jesteś zależna od utraty kanału Social Media

Blog firmowy – o czym pisać.

Blog firmowy pozwoli pokazać jak działa Twoja firma, z jakimi klientami współpracuje i nad czym aktualnie pracuje. Dzięki takim aktualnościom zwiększysz wiarygodność swojej firmy i pokażesz, że Twój biznes działa i się rozwija. To także doskonałe narzędzie do pozycjonowania organicznego, które daje ogromne korzyści w przyszłości. W Ambitnej Marce 80% wejść na stronę odbywa się przez ruch organiczny czyli dobrze napisane treści blogowe i wypozycjonowane strony – i to bez wydawania ani złotówki na reklamy płatne! Jesteśmy zwolennikami ruchu organicznego dlatego każdego klienta zachęcamy do prowadzenia i pisania bloga, szczególnie gdy prowadzi się biznes.

Blog firmowy – pomysły na wpis

Każda firma funkcjonuje w inny sposób i znalezienie odpowiednich wpisów wymaga specjalistycznej wiedzy (o tym poniżej). Zaproponowałem takie szablonowe wpisy, które może sprawdzą się w Twoim firmowym blogu.

  • 5 lat naszej firmy XYZ na rynku – sprawdź kalendarz najważniejszych wydarzeń
  • nowy pracownik dołączył do naszego zespołu – poznaj go
  • nasza firma pomaga fundacji – relacja ze spotkania
  • inwestujemy w najnowocześniejszy sprzęt
  • wprowadzamy nową usługę – skorzystaj już dzisiaj
  • otwieramy nowy lokal w Warszawie

Bądź specjalistą na swoim blogu firmowym

Powyżej zaproponowałem ogólne tematy typowo pod aktualności, czyli co się wydarzyło w firmie, nad czym pracujemy i co „w trawie piszczy”. Warto jednak, żeby dzielić się swoją wiedzą specjalisty na swoim blogu i dawkować ją małymi ilościami. Pozwoli nam to pozycjonować się pod wybraną kwestie i dotrzeć do klientów, którzy szukają naszych usług. Jak to działa? Jeśli prowadzimy warsztat samochodowy to warto na blogu pisać o ciekawostkach związanych z samochodami np: „Jak często wymieniać olej”, z kolei jeśli prowadzimy biuro rachunkowe to napiszmy o nowościach w prawie, które zmieni się bardzo szybko. Dzielmy się wiedzą i docierajmy do tych, którzy jej szukają. W końcu po coś szukają tych informacji – akurat może skorzystają z naszych usług. Widoczność w Internecie to podstawowa zasada w biznesie i dzisiejszym świecie.

Doradzimy Ci jak pisać aby być widocznym w Internecie

Ambitna Marka posiada na swoim wyposażeniu odpowiednie narzędzi i umiejętności, dzięki którym Twoje wpisy szybciej zaistnią w Internecie, a Ty pozyskasz nowych klientów. Znajdziemy dla Ciebie odpowiednie hasła kluczowe i to co ludzie szukają w Internecie. Dopasujemy pod to temat wpisów i pokażemy Ci triki i narzędzia, które polepszą widoczność wpisów. Skontaktuj się z nami.

Pamiętaj, że jest to proces, który trwa a wyniki nie są widoczne z dnia na dzień. Jednak z każdym dniem Twoja strona wzrasta w pozycji Google bez wydawania pieniędzy.

Dodaj komentarz