Przejdź do treści

Agencja Marketingowa

Jak prowadzić fanpage na Facebooku, by przynosił nowych Klientów Przeczytaj TOP 5 pomysłów!
Strona główna » Blog o biznesie i marketingu » Jak prowadzić fanpage na Facebooku, by przynosił nowych Klientów? Przeczytaj TOP 5 pomysłów!

Jak prowadzić fanpage na Facebooku, by przynosił nowych Klientów? Przeczytaj TOP 5 pomysłów!

Prowadzenie fanpage to wyzwanie? Zastanawiasz się co robić, aby skutecznie zdobyć Klientów do swojej firmy poprzez działania na Facebooku? Ten problem ma wiele osób, dlatego dzisiaj przygotowaliśmy kilka rozwiązań.

Pewnie wiele razy słyszałaś o „algorytmie Facebooka”, „zasięgu posta”, ale nie do końca wiesz, jak to powinno wyglądać u Ciebie?
Jednym z największych problemów podczas prowadzenia firmowego Facebooka jest brak widocznych efektów oraz reakcji pod postami. Czy masz ten sam problem? Jeśli tak, przeczytaj 5 naszych sprawdzonych pomysłów.

1. Pomyśl nad tym, do kogo mówisz i co chcesz przekazać? 

Często spotykamy się z tym, że przedsiębiorcy nie wiedzą, do kogo kierują reklamę, nie badają swojej grupy, przez co mówią do wszystkich, a to oznacza, że tak naprawdę nie mówią do nikogo. Aby tworzyć skuteczną treść, która uwaga nie musi być trudna i skomplikowana (!), warto zainwestować czas w badanie grupy odbiorców i potencjalnych Klientów.

2. Zadawaj pytania 

To takie proste i oczywiste a tak wiele firm nie korzysta z tego komunikatu. Wypowiada zdania, zachęca i zaprasza do zakupu, ale nie zadaje pytań. A pytania to klucz do – ODPOWIEDZI! Dlatego zadawaj pytania o swój produkt czy usługę, godziny otwarcia swojego punktu czy inne kwestie dotyczące swojego biznesu. Algorytm Facebooku działa w ten sposób, że jeśli pod jakimś postem na Twoim fanpage, utworzy się rozmowa, kolejne będą lepiej odbierane i dotrą do grupy poprzednich rozmówców, dlatego czasem warto zadać banalne pytania „rozgrzewające” Twoich fanów.

Każda treść, którą umieszczasz w mediach społecznościowych jest początkiem procesu sprzedażowego!

3. Urozmaicaj treść: pokaż wideo, relacje live, gify!

To zwiększa zasięgi i wspomniany wyżej algorytm lubi tego rodzaju treść. Jeśli nie wiesz jak zacząć tworzyć treść wideo, gify zachęcam Cię do spojrzenia na nasz mini kurs tworzenia wideo na Twoim telefonie w kilka minut!

A jeśli chcesz zacząć nagrywać transmisje live to polecam Ci ebook o tym jak się przygotować:

    4. Regularna, ciekawa, powtarzalna treść kluczem do sukcesu!

    Prowadząc od ponad 11 lat profil PatrycjaStory oraz od ponad 3 firmowego AmbitnaMarka, wiedzę jak wiele użytkowników docenia regularną, powtarzalną, cykliczną treść. 3 lata temu na blogu stworzyłam cykl „#motywacyjnaŚroda z PatrycjaStory”, gdzie co środę dodawałam treść motywacyjną grafika + cytat  wraz z którą historią, pod tymi postami od początku odbywały się rozmowy, często przenosiły się do prywatnej wiadomości, były emocjonalne, wiążące, wiele osób pisało mi, że czeka na nie, podawało z chęcią dalej.

    Kolejnym przykładem jest nasz cykl „Ambitna Historia”, to cykl filmów, do których zapraszamy naszych Klientów, ciekawe firmy, by opowiedziały o swoich zawodach, osiągnięciach, doświadczeniach czy drodze do sukcesu. Filmy od początku cieszą się zaangażowaniem i wiele osób czeka na kolejne historie.

    Te dwa przykłady pokazują, że regularna treść, ciekawy pomysł na komunikację, poprawiają zainteresowanie profilem. Pomyśl, jaką treść Ty możesz zapewnić swoim fanom i klientom, by częściej przyciągnąć ich na profil i zaprosić do reakcji oraz zaangażowania.

    5. Korzystaj z branżowych grup na Facebooku 

    Grupy na Facebooku to złoto dla biznesu! Kiedyś były konferencje, fora, gazety a teraz wystarczy wpisać na Facebooku hasło swojej branży i wybrać „grupa”, pojawi się kilka, a nawet kilkanaście proponowanych grup, w których są Twoi Klienci! Przejrzyj grupę, zobacz o co pytają inni, czego szukają, kto im odpowiada i zacznij nawiązywać relacje i sprzedawać swój produkt/usługę!

    Jesteśmy w kilku branżowych grupach, wiele osób poleca nas w nich jako specjalistów w zakresie marketingu, stron czy wideo reklamy. Wykonaliśmy sporo pracy budując relację na tych grupach, podpowiadając czasem pewne rozwiązania bezpłatnie, otwierając się na networking i rozmowy. Na Facebooku jest też wiele grup ogólnobiznesowych, w których są konkretne dni na promocje swojego biznesu, wykorzystaj to i przedstaw się!

    Jeśli nadal nie wiesz, w którym kierunku iść, od czego zacząć skuteczną promocję swojego biznesu na Facebooku, zachęcam Cię do umówienia się na konsultację z naszym specjalistą, przeanalizuje on twój profil, wskazując indywidualnie, co warto poprawić:

    Link do konsultacji: https://ambitnamarka.pl/sklep/szkolenia/konsultacja-indywidualna-ambitny-start/