Opublikowano Dodaj komentarz

Proste triki, które poprawią widoczność Twojej strony

Jak pozycjonować swoją stronę internetową i bloga? Pozycjonowanie w sieci, jak zacząć? Zapraszam do wpisu.

Pozycjonowanie bloga zwiększa widoczności skuteczność w wyszukiwarce Google, dzięki czemu docieramy do większej ilości osób. Pozycjonowanie bloga i strony internetowej jest bardzo ważnym elementem w dzisiejszym świecie. Takich strona jak „nasza” jest w internecie mnóstwo. Pozycjonowanie pozwala wyjść ponad szereg, tak aby potencjalny klient mógł nas zauważyć.

Wpisz dowolną frazę w wyszukiwarkę i sprawdź jakie pierwsze strony Ci wyskoczą. Te najwyżej (pomijając reklamy) to są właśnie strony najlepiej wypozycjonwane. Proces pozycjonowania jest bardzo trudny i długotrwały, to nie jest coś co wykonamy raz i koniec. Jednak wykorzystując te proste triki zaczniemy polepszać naszą widoczność w internecie i Google będzie bardziej lubił naszą stronę internetową, przez to będziemy wyżej wyników wyszukiwania. 

Porady dla początkujących w pozycjonowaniu bloga

Wykup SSL.

Jakiś czas temu Google wprowadził pewną funkcjonalność, która będzie w przyszłości blokowała strony jeśli te nie posiadają wykupionego certyfikatu SSL. Certyfikat SSL mówiąc najprościej jest to certyfikat, który świadczy o tym, że twoja strona jest bezpieczna i można na niej przeprowadzać na przykład płatności.

Lżejsze obrazki.

Cięższy obraz potrzebuje więcej danych i czasu, żeby został załadowany. Jeśli nasza witryna posiada dużo ciężkich obrazów to jest to zły sygnał dla Google’a. Google dąży do tego, żeby internet działa szybko i sprawnie dlatego też lubi strony które szybko się ładują. Wniosek: możemy po prostu używać lżejszych formatu zdjęć bądź zmniejszać ich wielkość.

Linkowanie zewnętrzne.

Im więcej linków prowadzi do naszego bloga bądź naszych wpisów w tym lepiej jest na naszej strony internetowej. Dlatego też starajmy się umieszczać różne linki na różnych portalach, żeby tworzyć właśnie linkowanie zewnętrzne

Postaw na minimalizm.

Podobnie jak z obrazami im więcej rzeczy na naszej stronie bądź zainstalowanych wtyczek, które muszą ładować się podczas uruchamiania strony tym gorzej dla naszej pozycji w Googlach. Dlatego warto trzymać jedynie bardzo potrzebne wtyczki, a te których nie używamy to usuwajmy. To samo się tyczy z zainstalowanymi motywami, jak nie potrzebujemy to usuwajmy.

Używaj kluczowych słów we wpisie.

Aby wpis się pozycjonował na określoną frazę to musi posiadać słowa kluczowe. Słowa kluczowe potrzebne są robotom Google’a aby mogły określić kategorię naszego wpisu i tematykę bloga. Jeśli piszemy o samochodzie marki X to używajmy wiele słów typu „marka X to świetne samochody”, „jazda samochodem marki X sprawia wiele przyjemności”. Oczywiście, nie możemy zbytnio przesadzać i nie używajmy go w każdym zdaniu. Max. 8 słów kluczowych na wpis wystarczy.

Tytuł jest również ważny.

Tytuł jest tak samo ważny jak słowa kluczowe, dlatego ważne, żeby nasz tytuł albo był odpowiedzią na pytanie albo był pytaniem, które użytkownik będzie chciał szukać. Poszukując danej rzeczy bądź „jak coś zrobić” często wpisujemy w Google pełne pytanie np. „jak zbudować karmnik dla ptaków?”. Aby nasz blog dobrze pozycjonował się pod tą frazą to warto ułożyć tytuł w sposób taki sam jak pytanie lub lekko go zmieniając np. „jak zbudować karmnik dla ptaków” albo „proste kroki, w jaki sposób zbudujesz karmnik dla ptaków”. 

Systematyczność.

Nic tak nie działa na pozycjonowanie jak systematyczność. Im więcej pojawia się wpisów, które są systematyczne, czyli na przykład raz na tydzień, raz co 3 dni to wtedy Google widzi, że nasza strona żyje i będzie lepiej pozycjonowana. Staraj się planować publikację wpisów z wyprzedzeniem.

 


 

Sprawdź naszego e-book’a „Podstawy Copywriting’u: Teksty blogowe i sprzedażowe” i wejdź w świat copywritingu.

Ostatnie dni promocji – teraz tylko 24,99 zł

Kliknij tutaj i kup taniej!

 


 

Spodobał Ci się nasz wpis lub pomógł? Lubimy dzielić się wiedzą,  możesz odwdzięczyć się, wystawiając nam opinię  Facebooku/ambitnamarkapl lub w Google