Opublikowano Dodaj komentarz

Jak rozwinąć biznes #beauty i osiągnąć sukces?

Pytanie, które zadaje sobie każda zaczynająca firma z branży beauty. Co zrobić, aby odnieść sukces? Jak rozwinąć dochodowy biznes beauty?
Można by powiedzieć, że jeszcze do niedawna wystarczyło być dobrą kosmetyczką, makijażystką czy masażystą, aby prowadzić dobrze prosperujący biznes beauty. Kilka czy kilkanaście lat temu oferta salonów z branży beauty oferowała takie zabiegi jak: regulacja brwi, oczyszczanie skóry twarzy, manicure oraz pedicure, co warte podkreślenia głównie dla kobiet. Teraz, kiedy rozwój technologii zmienia się z miesiąca na miesiąc, co jest zauważalne również w branży beauty, oferta stała się bogatsza, ale również Klient się zmienił.

Zmiany w każdej branży są widoczne gołym okiem, doszło wiele nowych zabiegów, specjalizacji a oferta się powiększyła. W zasadzie za każdym rogiem słyszymy o nowej rewolucyjnej metodzie, formule czy zbiegu.

Zatem, czy dobrze prosperujący salon beauty, to taki, który oferuje dużą gamę zabiegów? A może taki, który na bieżąco wprowadza nowinki kosmetyczne w swoim gabinecie? A może. nie ważna jest ilość, cena, technologia tylko…coś innego?

O tym czymś dzisiaj porozmawiamy. Bo warto pamiętać, że tak samo jak zmienia się rynek, tak samo zmienia się Klient, który oczekuje czegoś innego niż wcześniej.

Zacznijmy zatem od tego, jaki jest dzisiejszy Klient, który odwiedza salon beauty?

Współczesny klient w gabinecie beauty:

  • ma wiedzę oraz dostęp do niej, dzięki czemu, może sprawdzić wszystko, co usłyszy w salonie;
  • ma dostęp do opinii w kilka sekund i nie zawaha się jej wystawić również Tobie!
  • jest wymagający, ale też ma pieniądze, aby zapłacić (być może niekoniecznie chce zapłacić Tobie, ale pieniądze ma). Pamiętaj, że ludzie lubią kupować, ale nie lubią wydawać pieniędzy). To czy ktoś zostawi je u Ciebie, zależy nie tylko od niego!
  • nie reaguje na reklamy – widzi je, ale nie wystarczy po prostu czegoś pokazać, opublikować czy poinformować.
  • nie reaguje na wszystkie ulotki, banery, smsy, e-maile, bo dostaje ich zbyt wiele, ale reaguje na te, które są dla niego ważne! I to Ty masz wpływ na to, czy Twoje komunikaty są dla niego istotne.
  • jest w sieci, przegląda, lajkuje, udostępnia i śledzi – czy Twój profil jest warto jego czasu i uwagi?

Pamiętaj, że dzisiejszy Klient to też Ty. Pomyśl, od kogo kupujesz a u kogo nie?

Klient lubi wydawać pieniądze, Klient ma czas, Klient kupi, ale to za ile i od kogo zależy od tego, na ile Twoja usługa będzie jego potrzebą oraz na ile, Ci zaufa.

Dziś już nie wystarczy być tylko dobrym. Dzisiaj trzeba dać się zauważyć, zdobyć zaufanie i być tam gdzie Klient.
Podsumowując całość wymagań Klienta: Ty, Twoja firma oraz zespół pracowników powinniście mieć predyspozycje z zakresu: obsługi Klienta, sprzedaży, marketingu oraz badania rynku!

Zadam więc pytanie inaczej:
Którą z tych umiejętności posiadasz?
Jakich szkoleń jeszcze potrzebujesz, żeby Twój salon odniósł sukces?

Jeśli wciąż zadajesz sobie pytania w stylu:
„jak rozwinąć dochodowy biznes beauty?”
„jak reklamować salon beauty?”
„jak szkolić personel w salonie beauty?”
„jak zatrudniać ludzi w salonie beauty?”

To jesteś w dobrym miejscu, ponieważ szkolimy z tego zakresu. Najważniejsze to po prostu zacząć.

Zrób jeden krok, później kolejny, kolejny, dlatego, że takie działania to proces! Dopiero kiedy dodasz kilka kroków do siebie, będziesz mogła cieszyć się efektami i odcinać kupony!

W naszym zespole mamy takie powiedzenie: Wszystko, co proste, kiedyś było trudne!

A i jeszcze jedno: REKLAMA nie działa. Działa DOSKONAŁA REKLAMA

Jeśli chcesz nauczyć się jak robić reklamę dobrze i wdrożyć skuteczny system reklamy w swojej firmie beauty, nie angażując na to wiele czasu, to sprawdź nasz kurs:

Kurs: Ambitna Marka Beauty. Wyróżnij się!

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *