Opublikowano

Jak podpiąć Google Analytics na WordPress?

Google Analytics to bardzo ważne narzędzie, które koniecznie trzeba posiadać na stronie, aby móc badać ruch. W dzisiejszym wpisie zaprezentuje Tobie jak w prostu sposób może podpiąć Google Analytics na stronie WordPress.

Google Analytics to darmowe narzędzie z rodziny Google, które pozwala mierzyć ruch na naszej stronie internetowej. Mamy wtedy możliwość sprawdzenia np. ilości sesji, ilości unikalnych użytkowników czy osób przebywających na żywo. Google Analytics pozwala również porównywać ruch z np. poprzednim miesiącem czy rokiem.

Aby podpiąć Google Analytics na naszym blogu lub stronie internetowej potrzebujemy:

  • Konto Google
  • Stworzony profil na Google Analytics
  • Stronę internetową na WordPress

Jak podpiąć Google Analytics na WordPress?

1) Logujemy się na Google Analytics.

2) Wchodzimy w zakładkę administracja, znajdującą się w dolnym lewym rogu.

3) Przy napisie Konto klikamy Utwórz konto.

4) Wpisujemy Nazwę konta. Powinna to być nazwa ogólna, czyli np. blog, blog o modzie, mój blog, moja strona. Następnie zjeżdżamy na dół i naciskamy przycisk „dalej”.

5) Wybieramy „sieć” i również zjeżdżamy na dół i naciskamy przycisk „dalej”.

6) W nazwie witryny możemy wpisać już nazwę bardziej spersonalizowaną. Google Analytics oferuje możliwość podłączenia pod 1 konto, aż 50 usług. Czyli jeśli mamy stronę internetową i chcemy mierzyć również naszą subdomenę, na której jest sklep online to możemy pod 1 konto podłączyć obydwie domeny. Wtedy w nazwę konta wpiszemy np. sklep online.

W URL witryny wklejamy naszą stronę bez przedrostka https lub http. Wybieramy strefę czasową Polska i klikamy utwórz konto.

7) Otrzymaliśmy wygenerowany Globalny tag witryny, który należy skopiować.

8) Logujemy się do kokpitu na naszej stronie WordPress i po lewej stronie z menu wybieramy w zakładce WYGLĄD > EDYTOR MOTYWU.

9) W edytorze motywu znajdujemy po prawej stronie plik motywu o nazwie „Nagłówek” motywu”. Nagłówek występuje na każdej stronie dlatego też w to miejsce będziemy wklejać nasz globalny tag witryny.

10) W nagłówku znajdujemy linijkę (zazwyczaj jest to 15 linijka tekstu) <head> i pod nią dajemy enter i wklejamy nasz globalny tag witryny. Na koniec klikamy „zaktualizuj witrynę”.

11) Na koniec warto powrócić do Google Analytics i sprawdzić, czy kod został poprawnie zaimplementowany. Otwórzmy w nowym oknie główną stronę naszego bloga lub strony internetowej. Po czym w drugiej karcie otwórzmy kokpit Google Analytics i sprawdźmy, czy pokazuję w sekcji „Aktywni użytkownicy w tej chwili” – 1 osobę. Jeśli tak, został poprawnie zainstalowany. W innym przypadku warto ponownie dodać kod lub sprawdzić, czy w jednym z kroków nie popełniono błedu.