Przejdź do treści

Agencja Marketingowa

Strona główna » Blog o biznesie i marketingu » Ile kosztuje prowadzenie fanpage dla firmy?

Ile kosztuje prowadzenie fanpage dla firmy?

Wielu przedsiębiorców do dzisiaj zastanawia się, czy warto prowadzić fanpage dla swojej firmy? Kiedy w 2004 roku powstał Facebooku przez pierwsze miesiące, a nawet lata wiele osób nie wiedziało, w jakim celu wykorzystać go w swoim biznesie. Jak się okazuje po ponad ćwierć wieku, wielu przedsiębiorców nadal nie wykorzystuje tego bezpłatnego medium do reklamy swojej firmy. Dlaczego?

Myślę, że pytanie powinnam zadać w inny sposób, a mianowicie: Ile kosztuje Cię Nieprowadzenie fanpage dla firmy? Znając możliwości reklamy oraz formy promocji, płatnych oraz bezpłatnych, których jest naprawdę wiele, wiem, że to obecnie najbardziej efektywna forma promocji zarówno płatnej, jak i bezpłatnej dla większości branży. Bez znaczenia tu jest fakt, czy prowadzisz swoją firmę online czy offline, ponieważ z aktualnymi możliwościami targetowania oraz docierania do Klientów poprzez Facebooka nie ma prostszej formy reklamy.

Odpowiadając na zadane pytanie:  Ile kosztuje Cię NIEprowadzenie fanpage dla firmy? 

DUŻO! Za dużo! 

Jesteś ciekawy ile kosztuje prowadzenie fanpage dla firmy?

Na stronach czy grupach dyskusyjnych dotyczących Social Media, możemy spotkać różne cenniki w zależności od branży, dla jakiej szukamy oraz doświadczenia zleceniobiorcy. To na co warto zwrócić uwagę podczas wyboru agencji, która ma poprowadzić profil, to jakie konkretnie usługi są oferowane przez nią. Wielokrotnie spotkałam się z tym, że prowadzenie fanpage dla firmy za cenę 200-300 zł, polegało tylko na dodawaniu wpisów 2-3 razy w tygodniu, odpowiadaniu na wiadomości czy komentarze… i na tym byłoby koniec. Więcej korzyści jak filmy, gify, akcje konkursowe itp kosztują więcej i wiele firm nie decyduje się na to na początku. Zaczyna od najniższych pakietów, często zniechęcając się po kilku miesiącach, rezygnują i znów wracają do prowadzenia fanpage dla firmy samemu, czyli umówmy się w praktyce jest to znów brak prowadzenia.

To największy błąd! Dlaczego?

Profile prowadzone od początku przez niedoświadczonego w tym temacie przedsiębiorcę samemu, często są zaniedbane oraz nieprowadzone regularnie, a nawet istnieje pojęcie tzw. uśmiercenia profilu co powoduje, że odbudowanie go czasem jest niemożliwe!

Jak prowadzić profil skutecznie?

Jak prowadzić profil skutecznie?

Jeśli zaczynamy budowę profilu na Social Mediach lub prowadzimy go jakiś czas po omacku i chcemy w końcu mieć wymierne korzyści możemy zlecić go agencji lub udać się na szkolenie z Social Media. Oba rozwiązania są inwestycją w nasz biznes, dlatego warto je przemyśleć ale też nie czekać do kryzysowego momentu.

Podczas wyboru pakietu na prowadzenie fanpage dla firmy warto na początku zainwestować w większy pakiet, który zwiększy zaangażowanie, zaciekawi i pozyska nowych odbiorców. Niekoniecznie musi to wiązać się od razu z wielkimi budżetami na reklamę płatną. Prawda jest taka, że jest wiele możliwości angażowania społeczności poprzez ruch tzw. organiczny, czyli bezpłatny. Dlatego, jeśli chcemy, aby fanpage przynosił nam większy zysk, być może warto zainwestować w szkolenie z Social Media dla siebie lub pracownika, który zajmie się tym w naszej firmie lub konsultację indywidualną (poczytaj tutaj więcej).

Dlaczego sugeruję takie rozwiązanie?

Może okazać się, że krótkie szkolenie z prowadzenia fanpage będzie dużo lepszym rozwiązaniem i robienie tego we własnym zakresie sprawdzi się dużo bardziej.. Możesz zatrudnić dodatkowego pracownika lub zlecić wykonanie tych czynności przy okazji np. etatu administracyjnego. 

Jeśli interesuje Cię prowadzenie fanpage dla firmy możesz skorzystać z naszych usług, zobacz co przygotowaliśmy:

cennik prowadzenia Social Media przez firmą Ambitna Marka